Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu
Transport i komunikacja

Norwegian idzie z duchem czasu: przewoźnik zmienia logo po ponad 20 latach

Monika Pianowska

02 marca 2024 12:00

Udostępnij
na Facebooku
Norwegian idzie z duchem czasu: przewoźnik zmienia logo po ponad 20 latach

Wdrożenie zmian zaczęło się od kanałów cyfrowych. stock.adobe.com/ fot. Tupungato/ tylko do użytku redakcyjnego

„Czy to ptak, czy to samolot? Nie, to tylko nasze nowe logo” – tymi słowami linie lotnicze Norwegian przedstawiły swój nowy znak rozpoznawczy na łamach mediów społecznościowych. Przewoźnik nie zmieniał symbolu marki i identyfikacji wizualnej od samego założenia firmy, czyli od 2002 roku.
– Po ponad 20 latach konieczna jest modernizacja, która nada liniom bardziej nowoczesnego, cieplejszego i bardziej konkretnego wyrazu, dzięki czemu bezpiecznie wkroczymy w kolejne dwie dekady – mówi Christoffer Sundby, wiceprezes wykonawczy ds. rynku i obsługi klienta cytowany w komunikacie prasowym Norwegian.

Z duchem czasu

Punktem wyjścia do zmiany jest po części potrzeba dostosowania profilu wizualnego do współczesnych wymagań pod kątem marketingu, ale także chęć wyraźniejszego ukazania charakteru i wyjątkowości firmy i marki.
Zdaniem przewoźnika nowa identyfikacja wizualna ma bogatszą paletę kolorów i nowy wyraz typograficzny. Słynne czerwone tło pozostało, ale układ liter i czcionka są nieco inne. Ponadto mały symbol samolotu, który wcześniej znajdował się pod napisem, teraz widnieje obok nazwy linii lotniczej. Nie jest już też granatowy, lecz biały, a smuga pozostawiona przez niego w trakcie lotu stała się częścią jego korpusu.

Krok po kroku

Wdrożenie zmian zaczęło się od kanałów cyfrowych, a następnie firma będzie stopniowo aktualizować logo w biurach, na lotniskach i na samych samolotach. Nowe logo miało swoją premierę 28 lutego 2024 r. w mediach społecznościowych linii lotniczej.
Jeśli chodzi o pierwsze reakcje internautów, większość komentarzy w mediach społecznościowych ma pozytywny wydźwięk.​ Użytkownikom Instagrama w przewadze podoba się odświeżony design, jednak część z nich narzeka na rezygnację z niebieskiego koloru, który nawiązywałby do flagi Norwegii.
Źródło: Norwegian, Instagram, MojaNorwegia.pl
Reklama
Gość
Wyślij


Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok