Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

4
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

Transport i komunikacja

Norwegia kupi 17 nowoczesnych pociągów. Tak mogą wyglądać

Monika Pianowska

28 grudnia 2021 09:00

Udostępnij
na Facebooku
Norwegia kupi 17 nowoczesnych pociągów. Tak mogą wyglądać

Żywotność niektórych dzisiejszych lokomotyw i wagonów, z których korzystają pasażerowie w kraju fiordów, pomału się kończy. [zdjęcie poglądowe] stock.adobe.com/licencja standardowa

W budżecie państwa na 2022 rok rząd proponuje zakup nowych pociągów dalekobieżnych. 17 egzemplarzy zastąpi obecnie kursujące po norweskich torach stare modele. Szacowany koszt inwestycji to 6,5-8 miliarda koron, pisze Norske tog w komunikacie prasowym.
Norske tog AS, firma Ministerstwa Transportu i Komunikacji, odpowiada za zaopatrzenie. Obecnie ogłasza konkurs ofert, ale dostępne są już wizualizacje przedstawiające pociągi przyszłości, które mają się stać najbardziej atrakcyjnym środkiem transportu w Norwegii.
Będa gotowe do użytku za 5 lat.

Wagony jak pokoje hotelowe?

Pociągi dalekobieżne kursują obecnie na liniach Dovre, Bergen, Sørlands i Nordlands. Żywotność niektórych dzisiejszych lokomotyw i wagonów, z których korzystają pasażerowie w kraju fiordów, pomału się kończy – część z nich ma już 40 lat. Po tym, jak zostaną zezłomowane, flotę zasilą nowoczesne maszyny, które mają zapewnić zupełnie nowe wrażenia z podróży, nie tylko jeśli chodzi o możliwość podziwiania widoków za oknem.
Wizualizacje wnętrza nowych norweskich pociągów:
Norske Tog/materiały prasowe
Norske Tog/materiały prasowe
Norske Tog/materiały prasowe
W nowych pociągach znajdą się przedziały sypialne, które w ciągu dnia będzie się dało przekształcić w miejsca do siedzenia. Jak pisze Norske tog, plan zakłada także stworzenie tańszych rozwiązań noclegowych, jak np. fotele podobne do tych, które można znaleźć w pierwszej klasie na pokładzie samolotu. Nacisk zostanie również położony na dobrą przestrzeń bagażową i udogodnienia dla rodzin. Planuje się stworzenie przestrzeni komfortowej dla osób, które chcą pracować w czasie podróży.
Ponieważ nie wszystkie części norweskiej sieci kolejowej są dziś zelektryfikowane, nowe pociągi dalekobieżne będą albo zasilane energią elektryczną, albo będą pociągami hybrydowymi, które mogą jeździć na prąd lub olej napędowy. Budowa innowacyjnych wagonów będzie mogła ruszyć w 2023 roku, a pociągi wyjadą na tory planowo trzy lata później.
Reklama
Gość
Wyślij


Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok