Bastø Electric ma 139,2 m długości, 21 m szerokości i może pomieścić 600 pasażerów i 200 samochodów osobowych lub 24 ciężarówki.
Bastø Fosen/materiały prasowe
1 marca nowy ekologiczny prom został włączony do regularnego ruchu między Moss a Horten. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby Bastø Electric – bo tak nazywa się jednostka – nie był największym na świecie bezemisyjnym promem do transportu pasażerów i aut.
Jednostka należąca do floty Bastø Fosen ma 139,2 m długości, 21 m szerokości i może pomieścić 600 pasażerów i 200 samochodów osobowych lub 24 ciężarówki. Bastø Electric korzysta na pokładzie z akumulatorów o pojemności 4,3 MWh, a to – jak pisze w komunikacie prasowym norweski przewoźnik – mniej więcej tyle, co akumulatory 107 samochodów Nissan Leaf.
Około 10-kilometrową trasę promową między Moss i Horten uznaje się za najbardziej ruchliwe połączenie promowe w Norwegii.
Źródło: Bastø Fosen/materiały prasowe
Wkład w zieloną zmianę w kraju fiordów
Około 10-kilometrową trasę promową między Moss i Horten uznaje się za najbardziej ruchliwe połączenie promowe w Norwegii. Rocznie przewożonych jest na niej 3,8 mln pasażerów i 1,8 mln pojazdów. Przeprawa trwa około 30 minut. – W 2022 r. emisje na tej trasie zostaną zredukowane o 75 proc., co odpowiada około 10 000 nowych samochodów na benzynę – pisze Bastø Fosen.
Bastø Fosen zbudowano w tureckiej stoczni Sefine, a systemy do szybkiego ładowania dostarczyła promowi fabryka akumulatorów Siemens Energy w Trondheim. Obecnie nowy prom elektryczny można ładować tylko w Horten. Stacja ładowania w Moss jest już w budowie i zostanie uruchomiona latem. Do tego czasu prom będzie działał w trybie hybrydowym.
Reklama
06-03-2021 17:24
6
0
Zgłoś