Zlokalizowany na trasie E16 najdłuższy drogowy tunel świata powstawał w latach 1995-2000.
flickr.com/ fot. dconvertini/ https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/
Remont łączącego gminy Lærdal i Aurland w okręgu Sogn og Fjordane, a jednocześnie najdłuższego lądowego tunelu na świecie dla samochodów – Lærdalstunnelen – potrwa dłużej, niż pierwotnie planowano. Zamiast przez cztery, będzie wyłączony z ruchu nocą przez pięć lat, informują norweskie władze w komunikacie rządowym z 11 maja.
Zostaną tam wprowadzone ulepszenia, aby osiągnąć zgodność z unijną dyrektywą o bezpieczeństwie tuneli. Modernizacja systemów wentylacyjnych, nowe systemy oświetleniowe i stacje ratunkowe to tylko niektóre z działań, które należy wdrożyć, pisze rząd. Prace rozpoczną się w 2022 roku, a ich zakończenie zaplanowano na rok 2027. Tunel o długości 24,5 km będzie zamknięty w tym okresie między godziną 22:00 a 6:00.
Chociaż jeszcze rok temu zakładano, że remont Lærdalstunnelen zabierze cztery lata, licząc od 2023, po zrewidowaniu budżetu państwowego władze Norwegii postanowiły wystartować z projektem wcześniej, co oznacza, że prace się przedłużą. Modernizacja tunelu ma kosztować ok. 2,3 miliarda koron.
Najdłuższy i najgłębiej położony tunel podwodny otwarty!
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.