Transport i komunikacja
Nad jeziorem Mjøsa powstanie most kolejowy. Będzie najdłuższy w Norwegii

Projekt ma ruszyć w drugim kwartale 2022, a zakończyć się w 2027 roku. stock.adobe.com/licencja standardowa
W okolicy jeziora Mjøsa, między Espa a Furnesbakken, powstanie najdłuższy most kolejowy w Norwegii. Tangenvika, konstrukcja rozciągająca się na ponad kilometr, pojawi się w gminie Stange w Innlandet. Prace nad budową mostu rozpoczną się w pierwszej połowie 2022 roku, a kontrakt projektu opiewa na około 1,8 miliard koron.
Dwutorowy most kolejowy będzie efektem umowy zawartej między Bane Nor a firmą Implenia. To drugi z głównych kontraktów w ramach projektu InterCity Kleverud-Sørli-Åkersvika, pisze Bane Nor w komunikacie prasowym. Plan budowy, poza 1022 metrami torów, obejmuje dodatkowo około 2 kilometrów trasy z wiaduktem dla dzikich zwierząt.
Z szacunkiem do przyrody
Prace z założenia będa się odbywać się przy jak najmniejszym wpływie na środowisko w okolicach jeziora Mjøsa, ponieważ jest to źródło wody pitnej i jednocześnie miejsce wyróżniające się bogatą fauną.
Zgodnie z planem prace przy budowie najdłuższego mostu kolejowego w Norwegii miały rozpocząć się w 2021 roku, ale zlecenie zamówienia przesunęło się w oczekiwaniu wyniki badań gruntu. Ostatecznie projekt ma ruszyć w drugim kwartale 2022, a zakończyć się w 2027 roku.
Źródła: bygg.no, railway-technology.com, banenor.no, implenia.com

Reklama
To może Cię zainteresować
1