Można wydłużyć wyjątek w przepisach dla kierowców zawodowych. Jest decyzja

Tłem decyzji jest pandemia covid-19./ zdjęci ilustracyjne stock.adobe.com/Sergii Figurnyi/standardowa
ESA: Norge kan forlenge unntak som tillater gjennomføring av innreisekarantene i kjøretøy for sjåfører av varetransport. #COVID19
— ESA (@eftasurv) January 27, 2021
Mer informasjon her https://t.co/UM7cDaXLq7 pic.twitter.com/ghQ5TTW1Bz
Wyjątek do kwietnia
Zarząd Dróg informuje, że wyjątek od przepisów czasu pracy i odpoczynku, a także możliwość spędzenia tygodniowego odpoczynku w pojeździe zachodzi wówczas, gdy: w kabine ciężarówki znajduje się odpowiednie miejsce do spania dla kierowcy, a także, gdy pojazd jest unieruchomiony.
Do celów niniejszego rozporządzenia stosuje się następujące definicje:
- „tygodniowy okres odpoczynku” oznacza tygodniowy okres, w którym kierowca może
swobodnie rozporządzać swoim czasem i obejmuje „regularny tygodniowy okres odpoczynku”, co oznacza dowolny okres odpoczynku przez co najmniej 45 godzin,
- „skrócony tygodniowy okres odpoczynku”: oznacza odpoczynek trwający krócej niż 45
godzin

Przepisy nakazują, by odpoczynek tygodniowy trwał co najmniej 45 godzin, maksymalnie sześć dni po poprzednim odpoczynku tygodniowym. Statens vegvesen/materiały prasowe/Hans Chr. Østrem

To może Cię zainteresować