Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

10
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

Transport i komunikacja

Można wydłużyć wyjątek w przepisach dla kierowców zawodowych. Jest decyzja

Natalia Szitenhelm

02 lutego 2021 13:30

Udostępnij
na Facebooku
Można wydłużyć wyjątek w przepisach dla kierowców zawodowych. Jest decyzja

Tłem decyzji jest pandemia covid-19./ zdjęci ilustracyjne stock.adobe.com/Sergii Figurnyi/standardowa

Urząd Nadzoru Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu (ESA) upoważnił Norwegię do wydłużeniu tymczasowego zwolnienia kierowców zawodowych z przepisów dotyczących czasu pracy i odpoczynku. Od 1 lutego do 1 kwietnia kierowcy tzw. tygodniowy odpoczynek, a także kwarantannę mogą spędzić w pojeździe.
O kolejne dwa miesiące przedłuża się wyjątek dla kierowców zajmujących się przewozem dóbr i pasażerów. Tymczasowe zwolnienie z przepisów dotyczących czasu pracy i odpoczynku obowiązuje na podstawie decyzji wydanej przez ESA - Urząd Nadzoru Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu, EFTA. Europejski urząd pozytywnie odpowiedział na apel norweskiego Ministerstwa Transportu, by - przez wzgląd na zdrowie publiczne, a także zachowanie ciągłości dostaw niezbędnych artykułów - wydłużyć okres trwania wyjątku.

Wyjątek do kwietnia

ESA upoważniła Norwegię do zezwolenia na odstępstwa od wymogów dotyczących czasu prowadzenia pojazdu i odpoczynku, a także spędzenia kwarantanny wjazdowej w pojeździe w przypadku operacji transportowych wykonywanych w wyjątkowych okolicznościach. Za taką uważa się potrzebę zapewnienia płynnego przepływu towarów, przy jednoczesnej ochronie zdrowia publicznego.
Zarząd Dróg informuje, że wyjątek od przepisów czasu pracy i odpoczynku, a także możliwość spędzenia tygodniowego odpoczynku w pojeździe zachodzi wówczas, gdy: w kabine ciężarówki znajduje się odpowiednie miejsce do spania dla kierowcy, a także, gdy pojazd jest unieruchomiony.

Do celów niniejszego rozporządzenia stosuje się następujące definicje:
- „tygodniowy okres odpoczynku” oznacza tygodniowy okres, w którym kierowca może
swobodnie rozporządzać swoim czasem i obejmuje „regularny tygodniowy okres odpoczynku”, co oznacza dowolny okres odpoczynku przez co najmniej 45 godzin,
- „skrócony tygodniowy okres odpoczynku”: oznacza odpoczynek trwający krócej niż 45
godzin
~ESA

Przepisy nakazują, by odpoczynek tygodniowy trwał co najmniej 45 godzin, maksymalnie sześć dni po poprzednim odpoczynku tygodniowym.

Przepisy nakazują, by odpoczynek tygodniowy trwał co najmniej 45 godzin, maksymalnie sześć dni po poprzednim odpoczynku tygodniowym. Statens vegvesen/materiały prasowe/Hans Chr. Østrem

Reklama
Gość
Wyślij


Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok