Miliardy z bompenger na transport publiczny. Rząd się stara, ale ruch samochodów nie maleje

Podwyżka stawek opłat drogowych zauważalna jest niemal co roku. Na co trafiają pozyskane w ten sposób środki? Fot. NAF
– Pomimo tak znacznych środków zarówno z budżetu państwa, jak i z opłat drogowych, ruch samochodowy w dużych miastach nie maleje, a odsetek podróżujących transportem publicznym pozostaje na niemal niezmienionym poziomie w porównaniu z okresem przed pandemią – zauważa Ingunn Handagard, rzeczniczka NAF (Norweskiej Federacji Samochodowej).
Oslo otrzyma najwięcej
Dla porównania, w Bergen kierowcy przyczyniają się jedynie do 18-procentowego finansowania projektów w ramach umowy o rozwoju miasta.
– Każde z miast ma ten sam cel, ale bardzo różne potrzeby. Różni się także charakter projektów oraz sposób wydatkowania środków – zauważa Handagard.
W Stavanger część funduszy zostanie przeznaczona na likwidację opłat za przejazd w godzinach szczytu, podczas gdy w Oslo znaczna suma zostanie przeznaczona na budowę linii metra Fornebubanen.

Inwestycje mają zachęcać mieszkańców do jazdy na rowerze, spacerowania i korzystania z transportu publicznego.Fot. Adobe Stock, licencja standardowa
Raport Norwegia
Twoje centrum aktualności i najnowszych wiadomości z Norwegii. Publikujemy dziesiątki informacji dziennie, abyś był zawsze na bieżąco. W jednym miejscu znajdziesz kluczowe informacje: od alertów pogodowych i sytuacji na drogach, przez doniesienia z rynku pracy, po najważniejsze wydarzenia z Oslo, Bergen, Stavanger i wszystkich regionów Norwegii.
14-03-2025 22:39
0
0
Zgłoś
08-03-2025 07:52
7
0
Zgłoś
06-03-2025 20:28
2
0
Zgłoś
04-03-2025 14:37
30
0
Zgłoś