Korki kosztują rocznie 5,1 mld NOK. To wynik jedynie kilku dróg

Koszt zatorów (5,1 mld NOK) jest wyższy od wpływu z opłat drogowych (4,5 mld NOK). Fot. materiały prasowe OFV
– E18 vest (Asker - Sørenga): 1,445 mld NOK,
– E6 nord (Kløfta - Sørenga): 1,247 mld NOK,
– E6 sør (Vinterbro - Sørenga): 0,875 mld NOK,
– Ring 3 (Ryen - Lysaker): 1,109 mld NOK,
– E18 sør (Vinterbro - Sørenga): 0,266 mld NOK,
– Rv.159 (Lillestrøm - Furuset) 0,159 mld NOK.
W raporcie zastosowano taką samą technikę obliczeniową, której używają przedstawiciele Zarządu Dróg Publicznych oraz Instytutu Ekonomiki Transportu. Dzięki niej, korzyści ekonomiczno-społeczne inwestycji mogą zostać przedstawione w przybliżonej postaci pieniężnej. Zwracają także uwagę, że dla branży transportowej utrata czasu oznacza jednoczesny spadek dochodu.
Jest źle? Będzie jeszcze gorzej
Przedstawiciele Rady Informacji o Ruchu Drogowym zwracają także uwagę, że nie ma jednej skutecznej metody walki z zatorami drogowymi. Dodają, że wszystkich problemów nie rozwiąże m.in. rozwój komunikacji miejskiej. Wśród propozycji podają m.in. wynagradzanie kierowców (np. w formie braku konieczności zapłaty za przejazd) za wybór mniej popularnych tras.
Źródła: OFV, NRK, MojaNorwegia.pl
To może Cię zainteresować
13-07-2024 07:42
1
0
Zgłoś
12-07-2024 04:33
7
0
Zgłoś