Bompenger na kolejne 20 lat. Punkty poboru opłat zostaną do 2045 roku
Środki pozyskane z bompenger mają m.in. zabezpieczyć środki na inwestycje drogowe w latach 2025-2045. Fot. Knut Opheide/SVV Knut Opheide/SVV
Podstawowym zadaniem Oslopakke 3 jest ustalenie ram tzw. zerowego wzrostu. Pojęcie opisuje redukcję emisji spalin pochodzących z transportu drogowego, przy jednoczesnej popularyzacji komunikacji miejskiej. Zerowy wzrost zakłada, że liczba nowych samochodów na drogach Oslo i Akershus nie będzie wzrastała, m.in. dzięki poprawie sytuacji transportu publicznego, ścieżek rowerowych itp.
Kolejna podwyżka bompenger zatwierdzona
Taryfa dla samochodów na paliwa kopalne od 1 stycznia 2025 r. zostanie zwiększona o 3 NOK poza godzinami szczytu (do 36 NOK) i o 4 NOK w godzinach szczytu (do 43 NOK). W 2026 roku stawki zostaną podwyższone o kolejną 1 NOK poza godzinami szczytu i 2 NOK w godzinach szczytu.
Podwójna taryfa na nowe samochody osobowe na paliwa kopalne zostanie wprowadzona w 2026 r., o ile Storting dopuści taki instrument finansowy.Fot. wikimedia.org - Kjetil Ree - Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 Generic, 2.0 Generic and 1.0 Generic
Źródła: Statens vegvesen, MojaNorwegia.pl
To może Cię zainteresować
06-07-2024 05:28
0
-5
Zgłoś
06-07-2024 05:18
0
-3
Zgłoś
27-05-2024 17:56
0
-3
Zgłoś
26-05-2024 23:20
9
0
Zgłoś
26-05-2024 18:26
0
-13
Zgłoś
26-05-2024 16:16
40
0
Zgłoś