W Osloringen i Indre Ring pobierane są opłaty w obu kierunkach.
wikimedia.org/ fot. Kjetil Ree/ https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/deed.en
1 stycznia w życie weszła zmieniona taryfa dla pakietu Oslo 3 (Oslopakke 3). To piąta podwyżka opłat drogowych w regionie stołecznym w ciągu trzech lat. Dotyczy większości rodzajów pojazdów.
Do czerwca 2019 r. samochody elektryczne jeździły bezpłatnie po obrębie poboru opłat w Oslo. Kiedy wprowadzono podatek drogowy od aut na prąd, cena w centralnej strefie (indre ring) wynosiła 4 korony. Od tego czasu stawka wzrosła kilkukrotnie, najnowsza podwyżka zaczęła obowiązywać wraz z początkiem roku 2024.
Są drobne ulgi
Nowa cena przejazdu płatną strefą dla samochodów elektrycznych poza godzinami szczytu wynosi już 16 koron, co oznacza wzrost stawki o 2 korony. W przypadku samochodów benzynowych i z silnikiem diesla nastąpiła podwyżka o 4 korony. Nowy cennik za regularne przejazdy w Oslo oznacza więc teraz odpowiednio 33 i 37 koron.
W Osloringen i Indre Ring pobierane są opłaty w obu kierunkach. Na granicy miasta (Bygrensen) bompenger płaci się wyłącznie w kierunku Oslo. W soboty, niedziele, święta państwowe i w lipcu nie jest wymagana dopłata za godziny szczytu.
Pieniądze zasilą inwestycje drogowe?
Opłatami bramkowymi w Oslo i okolicach zarządza firma Fjellinjen. Rejestruje około 32 miliony przejazdów miesięcznie i jest odpowiedzialna za obsługę oraz rozwój sprzętu i oprogramowania w 83 punktach poboru opłat regionie stołecznym..
Fragment cennika bompenger w Oslo.Fjellinjen/screenshot
W 2023 r. 3,59 mld koron trafiło na projekty z Oslo Bypakke 3, które obejmują transport publiczny oraz drogi i ścieżki rowerowe. Na swojej stronie internetowej Fjellinjen wymienia, że firma sfinansowała inwestycję publiczną, która obejmuje między innymi rozbudowę metra i Lørenbanen, a także nowe wagony metra i tramwaje, oraz kilka nowych terminali autobusowych i węzłów transportu publicznego w Oslo i Akershus.
W nadchodzących latach środki z Fjellinjen mają się przyczynić między innymi do budowy Fornebubanen i nowej sygnalizacji metra.
Źrodła: NTB, vartoslo.no, Fjellinjen
Reklama
12-01-2024 17:18
0
0
Zgłoś
09-01-2024 17:13
0
-4
Zgłoś
09-01-2024 16:35
17
0
Zgłoś
09-01-2024 11:44
13
0
Zgłoś
09-01-2024 09:50
9
0
Zgłoś
09-01-2024 09:46
2
0
Zgłoś
08-01-2024 21:57
22
0
Zgłoś
08-01-2024 14:43
35
0
Zgłoś