Kredyt konsumencki w Norwegii
Eff.rente 14,0%, 65 000kr. over 5 år,etablering 950kr., Totalt 89 093 kr.
Sprawdź
Podatki w Norwegii to nasza specjalność
Sprawdź
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Będzie mniej odcinkowych pomiarów prędkości. Eksperci: „to niebezpieczne” Transport i komunikacja
Maja Zych 20 lutego 2019
11:52

Będzie mniej odcinkowych pomiarów prędkości. Eksperci: „to niebezpieczne”

Skomentuj
W 2018 roku policja otrzymała ponad 16 tysięcy zdjęć z fotoradarów mierzących odcinkową prędkość. wikimedia.org / Erik den yngre / CC by 3.0
Odcinkowe pomiary średniej prędkości (streknings-ATK) zostały wprowadzone w Norwegii w 2009 roku i pozytywnie przełożyły się na liczbę śmiertelnych wypadków na drogach. Zgodnie z danymi Państwowego Zarządu Dróg (Statens vegvesen) w ciągu dziesięciu lat liczba zgonów i ciężkich obrażeń zmniejszyła się aż o 50 proc. Mimo tak zadowalających statystyk obecny rząd podjął decyzję o ograniczeniu tego środka kontroli kierowców – w ubiegłym miesiącu poinformowano, że odcinkowe pomiary prędkości nie powstaną m.in. w tunelach na nowej trasie Ryfast między Ryfylke a Nord-Jæren.
Zdaniem ekspertów w dziedzinie ruchu drogowego taka decyzja jest niebezpieczna i zagraża życiu uczestników ruchu.
Reklama

To będzie ostateczny środek

Jednym z punktów programu rządu na najbliższe lata jest reforma sieci dróg w Norwegii – w tym ograniczenie punktów automatycznej kontroli ruchu drogowego. Dowodem na wcielanie swoich postulatów w życie ma być informacja o cofnięciu decyzji o utworzeniu odcinkowego pomiaru prędkości w dwóch tunelach na trasie Ryfast.

Zgodnie z nową polityką tego typu rozwiązania mają być wprowadzane dopiero, gdy okaże się, że dany odcinek jest wyjątkowo niebezpieczny. Innymi słowy – najpierw musi dojść do poważnego wypadku, żeby stwierdzono konieczność takiego środka.

– Budujemy lepsze drogi i to ratuje życie – komentuje minister transportu Jon Georg Dale.

Ryfast – projekt drogowy zakładający budowę połączeń drogowych, które umożliwią przeprawę samochodem bez konieczności korzystania z promów między Ryfylke a Nord- Jæren. Trasa ma zostać oddana do użytku pod koniec 2019 roku.

„Niebezpieczna polityka”

Decyzje polityków są mocno krytykowane przez ekspertów drogowych, którzy obawiają się katastrofalnych skutków dla uczestników ruchu. Obawy ekspertów potwierdzają też dane publikowane przez Statens vegvesen, które wyraźnie pokazują pozytywny wpływ fotoradarów na bezpieczeństwo na drogach – od 2009 roku w miejscu odcinkowego pomiaru prędkości doszło do 15 proc. mniej wypadków, w których obrażenia odnieśli pasażerowie, a liczba zabitych i ciężko rannych osób zmniejszyła się o połowę.
Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych

Bliżej nas