Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

6
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

Transport i komunikacja

30 kilometrów na godzinę w całym Oslo. Propozycja radnych nie spodoba się kierowcom

Maja Zych

25 października 2018 12:03

Udostępnij
na Facebooku
7
30 kilometrów na godzinę w całym Oslo. Propozycja radnych nie spodoba się kierowcom

W dzielnicach mieszkalnych zazwyczaj wprowadzone zostały już ograniczenia do 30 km/h. MN

Rada Miasta Oslo przygotowała propozycję zmian, która zakłada nowelizację przepisów dotyczących dozwolonej prędkości na terenie stolicy – radni chcą, aby zamiast 50 km/h, standardową prędkością kierowców samochodów było 30 km/h. Zmiany mają poprawić nie tylko bezpieczeństwo, ale też zwiększyć prawa w ruchu miejskim przysługującym pieszym, rowerzystom i osobom podróżującym transportem zbiorowym.
Propozycja zmniejszenia dozwolonej prędkości trafiła do Miejskiego Wydziału Środowiska (Bymiljøetaten), który pracuje nad strategią zmian na drogach na najbliższe lata.
Reklama

30 km/h nową normą

Obecnie normalną dozwoloną prędkością w terenie zabudowanym jest 50 km/h, a wszystkie odcinki, na których ograniczenie obniżone jest do 30 km/h, oznaczone są znakami. Zgodnie z propozycją radnych ze stolicy sytuacja miałaby się odmienić – chcą bowiem, aby standardowa prędkość została zmieniona na 30 km/h, a ewentualne wyjątki wyznaczały znaki drogowe. Takie ograniczenia miałyby być nową normą na wszystkich drogach w Oslo z wyjątkiem dróg krajowych, za które nie odpowiadają władze lokalne.

– Niższa prędkość będzie bezpieczniejsza dla pieszych, dzieci, które idą do szkoły oraz innych narażonych uczestników ruchu – mówi radna z Partii Zielonych (MDG) Lan Marie Nguyen Berg.

Zmiany oznaczałyby znaczne zwiększenie „stref 30”, których w ostatnich latach coraz więcej pojawia się na ulicach stolicy. W bezpieczniejszych miejscach, gdzie drogi dostosowane są do wyższych prędkości, stanęłyby najprawdopodobniej znaki zezwalające kierowcom na szybszą jazdę.

Najważniejsi są piesi

Rada Miasta Oslo od lat stara się ograniczyć przywileje osób poruszających się samochodami, które przez długi czas stawiane były na pierwszym miejscu. Obecnie priorytetem są piesi, rowerzyści i pasażerowie komunikacji miejskiej – powstają m.in. nowe ścieżki rowerowe, strefy wyłączone z ruchu samochodowego, nowe chodniki i przejścia dla pieszych. Pod koniec 2017 roku uchwalono także plan budowy 376 progów zwalniających.

Sugestie, które radni przekazali Miejskiemu Wydziałowi Środowiska – oprócz zmniejszenia dozwolonej prędkości – zawierają też propozycje dalszej rozbudowy infrastruktury, ograniczenia ruchu w bliskim otoczeniu dzieci czy budowę nowych miejsc do odpoczynku.
Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych


Tomasz Lenartowicz

27-10-2018 13:55

Czy to naprawde jest tak trudno zrozumieć? W NO jest lobby konsekwentnie zmierzająca do wyeliminowania samochodów z ruchu drogowego. Bompenger, bensinpris, alle bil utgifter og nå 30 km/time . Ludzie mają korzystać z: rowerów, publicznej komunikacji lub własnych nóg.

Jeżdżę do pracy odcinkiem gdzie jest czasowo ograniczenie do 30 km/H i taka jazda naprawdę nie należy do przyjemności i może zniechęcić do używania samochodu. Politycy zrobią co zechcą i miejscowi ponarzekaja trochę i podporzadkuja się. Po ostatnim proteście przeciw bramkom, kiedy przykładowo ukarali jego prowodyrke odebraniem prawa jazdy, nikt wychylal się nie bedzie. Pozdrawiam

Keri H

25-10-2018 19:29

Od dawna mowie, zeby wrocic do dorozek. Bedzie wolniej i ekologicznie.

Malaguti B

25-10-2018 17:55

Zanieczyszczenie powietrza nie bedzie wieksze poniewaz w przyszlosci w centrum oslo beda tylko EL-bile
Juz ich jest jakies 35% w centrum

eryey

25-10-2018 17:54

Zmniejszyć na 4 km/h i przejdźmy na rowery.

high octane

25-10-2018 13:11

Nizsza predkosc to wieksze zanieczyszczenie powietrza i wiecej korkow na drogach.

Patrzac sie na ich mentalnosc teraz w pelni rozumiem dlaczego oni byli od zawsze biednym krajem.

Jesli posiadasz 100 000€ kapitalu. To poziom zycia poziom zycia w Hiszpanii, Grecji czy Polsce bedzie o wiele wyzszy od tego w Norwegii.

Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok