Uruchomienie nowego systemu paszportowego: ważne informacje

Rejestr dokumentów paszportowych ma wprowadzać liczne ułatwienia /zdjęcie poglądowe stock.adobe.com/standardowa
Tylko w przypadku krytycznej i uzasadnionej potrzeby w tym okresie (np. w przypadku kradzieży/zagubienia dokumentów i konieczności powrotu do kraju stałego zamieszkania), obywatel będzie mógł uzyskać tymczasowy dokument paszportowy.
Nowy rejestr
- nie będzie konieczności wypełniania papierowego wniosku, choć nadal trzeba będzie przyjść osobiście do urzędu. Wniosek paszportowy będzie generowany w systemie przez urzędnika, a następnie podpisywany przez obywatela na specjalnym urządzeniu
- obniżona zostanie granica wiekowa wydawania paszportów z 10-letnim terminem ważności. Będą otrzymywać je dzieci już od ukończenia 12 roku życia
- posiadacze paszportów zyskają dostęp do takich e-usług, jak weryfikacja ważności paszportu, sprawdzenie danych przetwarzanych w rejestrze, czy zgłoszenie utraty skutkujące unieważnieniem paszportu
- jeśli nowy paszport zostanie do wysyłany pocztą do danej osoby, będzie ona musiała potwierdzić jego odbiór w systemie po otrzymaniu listu poleconego z paszportem. Potwierdzenie odbioru będzie konieczne, żeby „aktywować” nowy paszport.

Dzięki nowemu systemowi szybko będzie można sprawdzić online, np. czy paszport jest gotowy do odbioru, lub też zgłosić utratę czy uszkodzenie dokumentu.Źródło: stock.adobe.com/standardowa
To może Cię zainteresować
02-11-2022 00:16
01-11-2022 16:44
01-11-2022 13:48
26-10-2022 22:12
6
0
Zgłoś