Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

11
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

Największe gospodarki świata walczą z pandemią: Norwegia wśród wzorów do naśladowania, Polska w światowym ogonie - Norwegia

Czytali temat:
Radoslaw O Zbigniew Karpinski mart enty boj fra oszlo Miroman Maciej Trzcinski Grzesiek3280 (865 niezalogowanych)
1 Post
Redaktor
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
280 Postów
55555555 55555555
(Sebastian)
Stały Bywalec
Hahahaha co za bzdury!
Zgłoś wpis
Oceń wpis: -6  
Odpowiedz   Cytuj
2 Posty
Vincent .
(Vincent70)
Wiking
Co za zaklamanie !!!!!! wystarczy wyjsc na ulice w Norwegii i wejsc do sklepu i zobaczyc jaki dystans spoleczny jest utrzymywany - zaden !!! Poruszaja sie jak swiete krowy , juz bardziej hermetycznego narodu nie widzialem. Wieczne zaklamanie w TV i w zyciu codziennym, Kazdy robi co im sie kaze, brak wlasnego zdania, a jesli juz to jestes zaraz wrogiem nie pasujacym do systemu. Nowoczesny komunizm i rezim nadal trwa.
Zgłoś wpis
Oceń wpis: -9  
Odpowiedz   Cytuj
1 Post
Dobromirspoleczny
(Dobromirspoleczny)
Wiking
Wszystko wina żydów...
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 6  
Odpowiedz   Cytuj
7 Postów
Tomasz Lenartowicz
(Nieobecny)
Wiking
Ja bym zadał takie pytanie.
Jaki jest stan mentalny nacji która bez przerwy potrzebuje potwierdzenia swojej wspaniałości?
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 17  
Odpowiedz   Cytuj
1 Post

(Krzysztof Makowski)
Wiking
Polscy naukowcy mówią NIE przymusowym szczepieniom! Apel do władz! Prof. Korab - Karpowicz :
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 7  
Odpowiedz   Cytuj
1 Post
Norbert nn
(scopy)
Wiking
Rok 2020 był rokiem wyjątkowym. Pandemia korony miała poważne konsekwencje zarówno dla gospodarki międzynarodowej, jak i norweskiej, dla osób fizycznych i firm.

Rząd stanął w obliczu pandemii koronawirusa, silnie reagując na politykę fiskalną. Od 12 marca rząd siedmiokrotnie, w tym propozycje zawarte w nowym budżecie, przedstawiał kompleksowe działania gospodarcze mające na celu przeciwdziałanie negatywnym skutkom pandemii i środki kontroli zakażeń. Suma środków na środki finansowe przyjęte lub zaproponowane w związku z wybuchem wirusa szacuje się na 131 mld NOK w 2020 r. Jednocześnie niższa aktywność w gospodarce spowodowała spadek dochodów budżetu państwa i wzrost wydatków na zasiłki dla bezrobotnych i zwalnianych. Zarówno wyższe wydatki, jak i niższe dochody przyczyniły się do gwałtownego osłabienia salda budżetowego na 2020 r.

Strukturalny deficyt skorygowany o ropę w 2020 r. Jest o 148,9 mld NOK wyższy niż szacowano w Zbilansowanym budżecie na 2020 r., Ale o 2,5 mld NOK niższy niż szacowano w budżecie państwa na 2021 r.

Impuls budżetowy, jakim jest zmiana strukturalnego, skorygowanego o ropę deficytu jako udziału w tworzeniu wartości z poprzedniego roku, szacowany jest na 4,5 proc.

Przepływy pieniężne netto rządu z działalności związanej z ropą naftową szacuje się na 107,7 mld NOK w 2020 r. Jest to redukcja o 137,3 mld NOK w porównaniu ze zrównoważonym budżetem 2020, co należy rozpatrywać w związku z przejściowymi zmianami w systemie podatku od ropy naftowej i niższymi cenami ropy. Łączną nadwyżkę w budżecie państwa i w rządowym funduszu emerytalnym w 2020 r. Szacuje się na -72,7 mld NOK, czyli o 327,9 mld NOK mniej niż zakładano w zrównoważonym budżecie.

Realny wzrost wydatków sektora instytucji rządowych i samorządowych w 2020 r. Szacuje się na 9,9 proc. Mierzony na podstawie rachunków za 2019 r. Jest to wyższy niż przewidywany w Zrównoważonym budżecie na 2020 r., Ale niższy niż przewidywany w budżecie państwa na 2021 r.

Tabela 1 Kluczowe dane liczbowe dotyczące budżetu na 2020 r. W różnych okresach 1 . Miliardy i procent
Zobacz tabelę w pełnej szerokości

Saldert

Pierwsza połowa roku

NB21

Nowa epoka

Deficyt skorygowany o ropę

241.1

489,0

433,2

416,9

Strukturalny deficyt skorygowany o ropę

243,6

429,0

395,0

392,5

Procent kapitału funduszu

2.6

4.3

3.9

3.9

Procent trendu PKB w Norwegii kontynentalnej

7.6

13.4

12.3

12.3

Impuls budżetowy, procent 2

-0,2

5.4

4.5

4.5

Przepływy pieniężne netto państwa z działalności związanej z ropą naftową

245,0

89.3

86,7

107,7

Rzeczywisty wzrost wydatków bazowych (w procentach)

0.8

12.8

10.1

9.9

Nadwyżka w budżecie państwa i w rządowym funduszu emerytalnym

255,2

-141,7

-123,5

-72,7

1 Budżet na 2020 r. Przyjęty przez Storting jesienią 2019 r. (Zrównoważony), w I półroczu zmieniony budżet krajowy 2020, prop. 127 S (2019–2020) oraz inst. 360 S (2019–2020), Budżet państwa 2021 (NB21) i nowe starzenie się budżetu na 2020 r.

2 Impuls budżetowy jest mierzony zmianą strukturalnego deficytu skorygowanego o ropę jako udział w trendzie PKB w Norwegii kontynentalnej. Liczby dodatnie wskazują, że budżet się powiększa.

Źródło: Ministerstwo Finansów.
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 1  
Odpowiedz   Cytuj


Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok