Biznes i gospodarka
Równość i dziedzictwo: Statoil idzie z duchem czasu i zmienia nazwę
2
Koncern pod nowym szyldem zaangażuje się w energetykę odnawialną. Na zdjęciu siedziba przedsiębiorstwa w Fornebu pod Oslo. wikimedia.org/ fot. Bjoertvedt/ creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.en
W komunikacie prasowym z 15 marca Statoil zapowiedział zmianę nazwy spółki. Zarząd największego koncernu paliwowego oficjalną propozycję nowej nazwy, czyli Equinor, przedstawi swoim udziałowcom podczas corocznego walnego zgromadzenia – dokładnie za dwa miesiące.
Jak twierdzą dyrektorzy Statoil, Equinor ma tworzyć kombinację przedrostka „equi”, stanowiącego w języku angielskim początek słów takich jak równy/równość/równowaga, oraz „nor”, wskazującego na korzenie spółki. Pomysł koncernu wsparł już norweski rząd.
Statoil chce iść z duchem czasu
Choć, jak przyznają w oświadczeniu zarządcy spółki, nazwa Statoil służyła im przez niemal 50 lat i pomogła wyrobić światową markę, naturalną koleją rzeczy przyszedł czas na zmiany. Na kilku płaszczyznach ma je właśnie odzwierciedlać Equinor, szyld koncernu odważnie patrzącego w przyszłość przemysłu energetycznego i dumnego ze swojego pochodzenia.
Spółka ma zamiar kontynuować działalność w branży naftowo-gazowej, której trzonem pozostanie Norweski Szelf Kontynentalny, oraz – co stanowi pewien przełom – zaangażować się w energetykę odnawialną. Do 2030 roku Statoil jako Equinor w ekologiczne rozwiązania planuje zainwestować łącznie jakieś 15-20 proc. nakładów.
Spółka ma zamiar kontynuować działalność w branży naftowo-gazowej, której trzonem pozostanie Norweski Szelf Kontynentalny, oraz – co stanowi pewien przełom – zaangażować się w energetykę odnawialną. Do 2030 roku Statoil jako Equinor w ekologiczne rozwiązania planuje zainwestować łącznie jakieś 15-20 proc. nakładów.
Thank you, Statoil! It's been a pleasure. Say hi to change, say hi to #Equinor pic.twitter.com/OKw0PQQzOi
— Statoil (@Statoil) 15 marca 2018
Kolejny rebranding? Tym razem to co innego
W 2012 roku Statoil sprzedał sieć stacji paliw zarówno w Skandynawii, jak i krajach wschodniej Europy, m.in. w Polsce. Nabywca – kanadyjska firma Alimentation Couche-Tard – mógł używać logotypu Statoil jeszcze do 2021, ale szybciej zdecydował się na rebranding obiektów, zmieniając ich nazwę na Circle K.
To może Cię zainteresować
2
16-03-2018 12:18
0
-2
Zgłoś
16-03-2018 12:06
2
0
Zgłoś