National Geographic Resolution będzie mógł zabrać na wyprawę ekspedycyjną ponad stu pasażerów.
Ulstein/Oclin/materiały prasowe
22 października arktyczna, ekspedycyjno-pasażerska jednostka zbudowana w Gdyni dotarła do Norwegii. W stoczni Ulstein Verft rozpoczną się teraz prace wykończeniowe.
- National Geographic Resolution, wielofunkcyjny, polarny statek ekspedycyjny z innowacyjnym kadłubem X-BOW, opuścił stocznię CRIST. Teraz popłynie do norweskiej stoczni Ulstein Verft, gdzie zostaną wykonane prace wykończeniowe. Ostatecznym odbiorcą statku jest Lindblad Expeditions - informuje stocznia CRIST SA w komunikacie prasowym z 21 października.
Innowacyjna jednostka
National Geographic Resolution to siostrzana jednostka National Geographic Endurance, informuje polska stocznia. Statek Resolution, długi na 125 m, szeroki na ponad 20 m, będzie mógł pływać w trudnych warunkach polarnych, jednocześnie zabierając na pokład 126 pasażerów.
Jednostka została wyposażona w kadłub z linii X-BOW znany dotychczas z jednostek przeznaczonych dla branży offshore. Zastosowanie tego rozwiązania w statku pasażerskim zmniejszy uderzanie fal o kadłub przez co zwiększy komfort podróżowania i będzie prowadzić do znacznego zmniejszenia hałasu i wibracji. Kształt i zamknięty charakter X-BOW ma również zminimalizować ryzyko rozprysku fal, unikając zagrożenia lub uciążliwości śliskich lub oblodzonych pokładów. ~CRIST SA
Na statku znajdzie się 69 przestronnych, komfortowych kajut dla gości. Będzie tam także strefa spa i fitness z gabinetami zabiegowymi, sauną, salą fitness, strefą relaksu i salą do jogi, a także dwa baseny z podgrzewaną wodą.
Ulstein/Daniel Osnes/materiały prasowe
Wytrzyma najbardziej ekstremalne rejsy
National Geographic Resolution idealnie poradzi sobie w trudnych warunkach polarnych. - Statek będzie w stanie działać szybciej i sprawniej w niesprzyjających warunkach na morzu, z krótszym czasem spędzonym na podróży przez najbardziej niebezpieczne obszary morskie. Co istotne dzięki zastosowaniu opatentowanego kadłuba X-BOW jednostka będzie miała dużo mniejszy wpływ na środowisko, przy jednoczesnym zmniejszeniu codziennych kosztów operacyjnych - informuje polska stocznia.
Ostatnie prace wykończeniowe będą realizowane w stoczni Ulstein Verft. Odbiorcą finalnym statku jest Lindblad Expeditions, firma promująca zrównoważona turystykę, organizująca m.in wyprawy badawcze dla turystów, współpracująca z National Geographic.
Gotowa jednostka rozpocznie swoją pracę w 2021 roku.
Reklama