Kadłub arktycznego wycieczkowca trafił do norweskiej stoczni. Zbudowano go w Gdyni

National Geographic Resolution będzie mógł zabrać na wyprawę ekspedycyjną ponad stu pasażerów. Ulstein/Oclin/materiały prasowe
Innowacyjna jednostka
Jednostka została wyposażona w kadłub z linii X-BOW znany dotychczas z jednostek przeznaczonych dla branży offshore. Zastosowanie tego rozwiązania w statku pasażerskim zmniejszy uderzanie fal o kadłub przez co zwiększy komfort podróżowania i będzie prowadzić do znacznego zmniejszenia hałasu i wibracji. Kształt i zamknięty charakter X-BOW ma również zminimalizować ryzyko rozprysku fal, unikając zagrożenia lub uciążliwości śliskich lub oblodzonych pokładów.

Ulstein/Daniel Osnes/materiały prasowe
Wytrzyma najbardziej ekstremalne rejsy
Ostatnie prace wykończeniowe będą realizowane w stoczni Ulstein Verft. Odbiorcą finalnym statku jest Lindblad Expeditions, firma promująca zrównoważona turystykę, organizująca m.in wyprawy badawcze dla turystów, współpracująca z National Geographic.
Gotowa jednostka rozpocznie swoją pracę w 2021 roku.

Raport Norwegia
Twoje centrum aktualności i najnowszych wiadomości z Norwegii. Publikujemy dziesiątki informacji dziennie, abyś był zawsze na bieżąco. W jednym miejscu znajdziesz kluczowe informacje: od alertów pogodowych i sytuacji na drogach, przez doniesienia z rynku pracy, po najważniejsze wydarzenia z Oslo, Bergen, Stavanger i wszystkich regionów Norwegii.