Zarząd Dróg i Autostrad (Statens vegvesen) w 2013 roku rozważał zakaz stosowania stali kortenowskiej w konstrukcjach nośnych. Ten sam rodzaj stali użyto do budowy mostu Tretten, który zawalił się w połowie sierpnia.
Serwis branżowy Teknisk Ukeblad informuje, że w 2013 roku Zarząd Dróg i Autostrad rozważał wprowadzenie zakazu stosowania stali corten w konstrukcjach nośnych mostów. - W 2013 Statens vegvesen zaproponował, by zakazać stosowania tego materiału - informuje TU.
Stal kortenowska - ma podwyższoną odporność na warunki atmosferyczne, tworzy samoczynnie powłokę ochronną odzwierciedlającą rdzę.
Serwis dodaje, że teraz zalecenia z 2013 roku zmieniono - Statens vegvesen informuje, że zanim stal corten zastosuje się w konstrukcjach nośnych, należy przeprowadzić odpowiednie analizy techniczne na etapie projektu.
Trwa śledztwo
15 sierpnia w godzinach porannych w Øyer (Innlandet) zawalił się most Tretten bru. Statens vegvesen cały czas prowadzi dochodzenie w sprawie przyczyn katastrofy.
Oddany do użytku w 2012 most Tretten zastąpił starą konstrukcję z 1895 roku.Źródło: Foto: SVV/Erik Larstuen/ NLF/ materiały prasowe