Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

4
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

Aktualności

Stal kortenowska winna zawalenia się mostu? Nowe informacje

Natalia Szitenhelm-Smeja

03 września 2022 08:00

Udostępnij
na Facebooku
Stal kortenowska winna zawalenia się mostu? Nowe informacje

15 sierpnia około godz. 7:30 mierzący ok. 148 m most runął do rzeki Gudbrandsdalslagen. statens vegvsen/Foto: Per Kollstad/materiały prasowe

Zarząd Dróg i Autostrad (Statens vegvesen) w 2013 roku rozważał zakaz stosowania stali kortenowskiej w konstrukcjach nośnych. Ten sam rodzaj stali użyto do budowy mostu Tretten, który zawalił się w połowie sierpnia.
Serwis branżowy Teknisk Ukeblad informuje, że w 2013 roku Zarząd Dróg i Autostrad rozważał wprowadzenie zakazu stosowania stali corten w konstrukcjach nośnych mostów. - W 2013 Statens vegvesen zaproponował, by zakazać stosowania tego materiału - informuje TU.

Stal kortenowska - ma podwyższoną odporność na warunki atmosferyczne, tworzy samoczynnie powłokę ochronną odzwierciedlającą rdzę.

Serwis dodaje, że teraz zalecenia z 2013 roku zmieniono - Statens vegvesen informuje, że zanim stal corten zastosuje się w konstrukcjach nośnych, należy przeprowadzić odpowiednie analizy techniczne na etapie projektu.

Trwa śledztwo

15 sierpnia w godzinach porannych w Øyer (Innlandet) zawalił się most Tretten bru. Statens vegvesen cały czas prowadzi dochodzenie w sprawie przyczyn katastrofy.
Oddany do użytku w 2012 most Tretten zastąpił starą konstrukcję z 1895 roku.

Oddany do użytku w 2012 most Tretten zastąpił starą konstrukcję z 1895 roku. Źródło: Foto: SVV/Erik Larstuen/ NLF/ materiały prasowe

TU, NTB, MojaNorwegia
Reklama
Gość
Wyślij
Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok