Produkują paliwo lotnicze z martwych ryb. Cel: zmniejszenie emisji CO2 do 2030

Szef biogazwoni chce, by mieszkańcy Norwegii, dzięki biopaliwom, nie musieli odczuwać flyskam. stock.adobe.com/standardowa/chalabala
Wollan nawiązuje tutaj do niezwykle popularnego w Szwecji zjawiska czy też trendu, jakim jest wstyd przed podróżowaniem samolotem (szw. flygskam). Flygskam stał się niezwykle popularny dzięki byłemu sportowcowi, a dziś ekspertowi telewizyjnemu, Björnowi Ferry'emu, który bojkotuje podróżowanie samolotem i namawia do tego innych obywateli.
Szwedzka Rada Języka pod koniec 2019 uznała, że wyraz flygskam trafi do zaktualizowanej wersji szwedzkiego słownika.
Pomogą naukowcy
Poniżej: przedsiębiorstwo z Levanger produkuje już biopaliwo m.in. dla linii Hurtigruten.
#Norwegian #cruise line @Hurtigruten has partnered with liquid #biogas producer #Biokraft to power its #ships with dead #fish and other #organic waste. Read more: https://t.co/LKOpmTVmON pic.twitter.com/4h4dF5AqjN
— ICFR (@Cruise_Ferry) May 31, 2019
Kolejny cel polityki klimatycznej
Z kolei cała norweska branża lotnicza podczas ubiegłorocznego walnego zgromadzenia Międzynarodowej Rady Portów Lotniczych (ACI) uchwaliła porozumienie, by do 2050 osiągnąć zerową emisję gazów cieplarnianych.

Raport Norwegia
Twoje centrum aktualności i najnowszych wiadomości z Norwegii. Publikujemy dziesiątki informacji dziennie, abyś był zawsze na bieżąco. W jednym miejscu znajdziesz kluczowe informacje: od alertów pogodowych i sytuacji na drogach, przez doniesienia z rynku pracy, po najważniejsze wydarzenia z Oslo, Bergen, Stavanger i wszystkich regionów Norwegii.