Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Rozlicz podatek za 2023

Aktualności

Norweski bank wprowadza rygor. Każe osobiście potwierdzać tożsamość

Monika Pianowska

21 stycznia 2019 14:52

Udostępnij
na Facebooku
Norweski bank wprowadza rygor. Każe osobiście potwierdzać tożsamość

O obowiązku stawienia się w oddziale z paszportem bank poinformuje klientów mailem, SMS-em lub wiadomością na konto internetowe. MN

Od teraz, aby niektórzy klienci Sparebank 1 mogli dalej logować się na konto za pomocą BankID, muszą osobiście potwierdzić posiadanie ważnego paszportu. Wszystko z uwagi na większe bezpieczeństwo zarówno samego banku, jak i korzystających z jego usług osób. Chociaż zasada ta nie została ustalona oficjalnie przez rząd, Sparebank 1, prywatna spółka z siedzibą w Oslo, powołuje się na norweską Ustawę o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy.
Wprowadzając dodatkowe zabezpieczenia, bank próbuje zapobiec oszustwom finansowym, kradzieżom dowodów tożsamości, finansowaniu terroryzmu i innym przestępstwom ekonomicznym. Jak zapewniają jego przedstawiciele na łamach norweskiej prasy, zależy im na pewności, że logująca się osoba jest rzeczywiście tą, za którą się podaje, dlatego przed udzieleniem pozwolenia na dalsze korzystanie z usług online przy pomocy BankID wymagają osobistej wizyty w placówce i okazania paszportu.

Nie musicie się domyślać – będzie powiadomienie

Sparebank 1 podkreśla jednak, że nowe wymagania nie obejmują wszystkich klientów z kontem internetowym. Do wydania nowego BankID rzeczywiście potrzebne jest okazanie przez interesanta ważnego dokumentu tożsamości ze zdjęciem, lecz zgodnie z nowym rygorem na cenzurowanym znajdą się osoby posiadające BankID sprzed 2007 roku, które zechcą kontynuować korzystanie z logowania online.
O obowiązku stawienia się w oddziale z paszportem bank poinformuje klientów mailem, SMS-em lub wiadomością na konto internetowe. Od momentu otrzymania wezwania konsument ma dwa tygodnie, żeby osobiście potwierdzić swoją tożsamość. W przeciwnym razie jego konto zostanie zablokowane do czasu wypełnienia niezbędnych formalności. Mieszkańcy Norwegii nieposiadający norweskiego paszportu poza tym wydanym w ojczystym kraju muszą okazać w Sparebank 1 alternatywny dokument tożsamości.

Niepotrzebna panika

Informacja o restrykcjach obiegła kraj fiordów, powodując lawinę pytań o konieczność potwierdzania swojej tożsamości. Inne norweskie banki nie poszły jednak za ciosem, ponieważ inaczej niż Sparebank 1 zinterpretowały zapis w Ustawie o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy mówiący o tym, że powinny wiedzieć, kim są ich klienci. Dodatkowo Ministerstwo Finansów potwierdziło, że jest to w przypadku banków kwestia indywidualna.
Reklama
Gość
Wyślij


Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok