Status pendler
Rozlicz podatek
Status pendler
Ulga 10%
Rozlicz podatek
Ulga 10%
Druga klasa podatkowa
Rozlicz podatek
Druga klasa podatkowa
Rozliczenie podatku
Rozlicz podatek
Rozliczenie podatku
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Norwegowie zdetronizowani. To nie oni rejestrują najwięcej elbili Aktualności
Paulina Cirocka 07 maja 2018
12:14

Norwegowie zdetronizowani. To nie oni rejestrują najwięcej elbili

7
Skomentuj
W Norwegii 52 proc. aut to auta ekologiczne pixabay.com / CC0 Public Domain
Według danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów (ACEA), na początku 2018 roku liczba aut elektrycznych w Europie wynosiła prawie 70 tysięcy, czyli niemal o 50 proc. więcej niż rok wcześniej. Dominująca do tej pory Norwegia spadła na drugie miejsce pod względem liczby elbili, wyprzedzona przez Niemców.
Reklama

Winna polityka?

W styczniu 2018 roku w Niemczech zarejestrowanych było ponad 17,5 tysiąca elektrycznych aut – to aż o 70 proc. więcej niż w roku 2017 w tym kraju. W Norwegii zaś liczba ta sięgnęła 33 tysięcy. Sytuacja jednak zmieniła się diametralnie.

Powodem mniejszego zainteresowania elbilami w Norwegii może być zmieniająca się polityka kraju – do niedawna właściciele aut elektrycznych mogli liczyć na ulgi w opłatach drogowych, bezpłatne parkowanie, a nawet darmowe ładowania pojazdów. Budżet na 2018 rok przewidywał jednak nałożenie tzw. „podatku od Tesli”, o którym pisaliśmy w październiku.

W zeszłym roku Norwegia stała się pierwszym krajem w Europie, w którym większość samochodów jest klasyfikowana jako ekologiczne – stanowią one 52 proc. wszystkich aut.

Europa jeździ ekologicznie

Od 2010 roku w Europie sprzedano już ponad pół miliona elektrycznych samochodów.
ACEA podaje, że w pierwszym kwartale 2018 roku po europejskich drogach jeździło prawie 70 tysięcy ekologicznych aut więcej niż w roku 2017. Wyróżnia się cztery typy: pojazdy w pełni elektryczne, pojazdy zasilane ogniwami paliwowymi, hybrydy typu plug-in i pojazdy elektryczne z range extenderem.

Bardzo wysoka jest liczba aut typu BEV, czyli w stu procentach elektrycznych, bo aż 32,5 tysiąca.

W styczniu „wielką czwórką” europejskiego trendu na eko pojazdy były Niemcy, Norwegia, Francja i Wielka Brytania. Elektryczne auta zarejestrowane w tych krajach stanowiły 72,4 proc. wszystkich eko samochodów w Europie.
Gość
Wyślij
Dodaj zdjęcie
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych
Josef Satan
Josef Satan 08-05-2018 11:13
Komentarz został usunięty ze względu na naruszenie regulaminu portalu
Zgłoś komentarz
Jan Kowalski
Jan Kowalski 08-05-2018 08:07

"Dziennikarki" MN przeczytajcie ze zrozumieniem swoje wypociny przed publikacja. Znowu kompletnie nie rozumiecie o czym piszecie, ale z uporem maniaka piszecie. Zeby byc dziennikarzem to nie tylko trzeba umiec pisac (w co watpie), ale trzeba wiedziec o czym sie pisze. Nie wystarczy skonczyc uniwerek w Pcimiu. Oprocz braku znajomosci jezykow , w tym ojczystego i matematyki, brakuje wam znajomosci podstaw logiki. Niestety, w obecnych czasach kazdy moze sie nazwac dziennikarzem i wypisywac, co mu slina na jezyk przyniesie w internecie.
"Budżet na 2018 rok przewiduje jednak nałożenie tzw. „podatku od Tesli”, o którym pisaliśmy w październiku."
Rok 2018 juz trwa, budzet tez jest, a podatku nie ma. Jelsi juz to moze byc wprowadzony najwczesniej w 2019.
Tak jak ktos juz napisal, Norwegia jako panstwo nie sprzedaje samochodow elektrycznych, to Norwegowie je kupuja.
Elbile to 52% wszystkich aut jezdzacych w Norwegii???? Chyba aktualnie sprzedawanych?
Reszte swietnie wypunktowal Stash Qu

74
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
yeko
yeko 07-05-2018 22:09
Komentarz został usunięty ze względu na naruszenie regulaminu portalu
Zgłoś komentarz
Sabuniek
Sabuniek 07-05-2018 19:31

Chyba się zgubiłem ale mam wrażenie ze pisaliście ze jednak nie będzie podatku Tesli, zdecydujcie się na coś bo sobie zaprzeczacie, nie pierwszy raz !!!!

26
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
patryk kowal
patryk kowal 07-05-2018 15:07

Co napisał kolega Stash, Ok masz racje, ale nie do końca. Norwegia nie musi być producentem tych aut żeby je sprzedawać, trochę źle to interpretujesz...

1
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
patryk kowal
patryk kowal 07-05-2018 15:03

Rachunek jest prosty. Niemcy jeden z najbogatszych krajów w Europie, ale ponad 80000000 mieszkańców. Norwegia najbogatszy kraj w Europie, ale 5000000 mieszkańców... czy to cos dziwnego, ze u Niemców więcej elbilów?

15
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
Stash Qu
Stash Qu 07-05-2018 14:16

No czytam i aż musiałem rozchodzić zażenowanie wywołane przez ten artykuł:

1. "Norwegowie zdetronizowani. To nie oni sprzedali najwięcej elbili." - od kiedy to Norwegia produkuje jakiekolwiek elbile aby móc je sprzedawać?

2. "W zeszłym roku Norwegia stała się pierwszym krajem w Europie, w którym większość samochodów zasilana jest prądem – elbile wynosiły 52 proc. wszystkich aut." - kolejna bzdura, elbile stanowią około 5% aut osobowych w całej Norwegii, na 1.1.18 było to około 140tyś z 2,7mln. Przewiduje się jedynie, że w 2018r. 45% nowo sprzedanych aut ma mieć napęd elektryczny/wodorowy.

3. "W styczniu 2018 roku w Niemczech zarejestrowanych było ponad 17,5 tysiąca elektrycznych aut – to aż o 70 proc. więcej niż w roku 2017 w tym kraju. W Norwegii zaś liczba ta sięgnęła 33 tysięcy." - już nawet nie wiem jak to skomentować. Dalej wszak piszecie, że elektryki to 50% aut na drogach, w związku z tym wnioskować można, że po norweskich drogach porusza się całe 66k aut! Specjalnie dla redakcji MN znalazłem statystyki, elektryków (osobowych) w Norwegii na 1.1.18 było 138 829, około 33k to się w zeszłym roku sprzedało.

Podejrzewam, że zapewne krytyka skończy się banem, ale na Boga! Czy źródła informacji po prostu tłumaczycie przez google translate i bezrefleksyjnie wklejacie je do artykułów, czy w tej redakcji nie ma żadnej korekty przed publikacją? Najpierw merytorycznie żenująca publikacja o bankach, teraz to, może czas coś naprawić?

78
Odpowiedz
Zgłoś komentarz

Bliżej nas