Chcą walczyć z manipulacją w reklamach. W każdej pojawi się wyraźna informacja o retuszu

Nowe prawo ma uchronić dzieci i młodzież przed złym wpływem influencer marketingu. Fot. Pixabay
Nowelizacja ustawy ma chronić dzieci i młodzież przed uleganiem manipulacji. – Wymóg oznaczania reklam retuszowanych może pomóc zmniejszyć presję, na którą narażone są dzieci i młodzież oraz wzmocnić krytyczny odbiór mediów wśród najmłodszych – kontynuuje Sekkelsten.
Dzieci narażone na negatywny wpływ reklam
- 61 proc. 13-18-latków i 28 proc. 9-12-latków otrzymało reklamę produktu na odchudzanie,
- 50 proc. 13-18-latków i 26 proc. 9-12-latków otrzymało reklamę produktu, który zapewni przyrost mięśni,
- ponad jedna trzecia 13-18-latków otrzymywała reklamę zabiegów kosmetycznych (37 proc.) i solariów (33 proc.),
- 20 proc. 13-18-latków otrzymało reklamę chirurgii plastycznej.

Obowiązkowa etykieta powinna odnosić się do wszelkich form manipulacji obrazem ciała, od filtrów na Instagramie, aplikacji, usuwania skaz, poprawiania talii i ust oraz zmiany wyglądu mięśni lub proporcji ciała.Fot. stock.adobe.com/licencja standardowa
NTB

To może Cię zainteresować