Prawo będzie miało zastosowanie na wszystkich głównych platformach społecznościowych, w tym na Facebooku, Instagramie, Snapchacie i TikToku.
stock.adobe.com/licencja standardowa
Powiększone usta, idealnie gładka cera, wyrzeźbione mięśnie i zwężone talie na zdjęciach publikowanych w internecie, które powstały przy użyciu programu do obróbki graficznej lub filtra, niebawem będą wymagały specjalnej deklaracji. Norweski rząd ogłosił nowe przepisy, za sprawą których influencerzy i reklamodawcy będą musieli oznaczać wyretuszowane obrazy, aby zaradzić „presji ciała w społeczeństwie”.
Prawo będzie wymagało, aby reklamy i posty sponsorowane, w których „kształt ciała, rozmiar lub skóra zostały zmienione przez retusz lub inną manipulację”, były wyraźnie oznaczone. Nieprzestrzeganie zasad poskutkuje grzywną.
Presja ciała [kroppspress – przyp. red.] jest zawsze obecna, często niezauważalna i trudna do zwalczenia.~norweskie Ministerstwo ds. Dzieci i Rodziny
W walce o zdrowie młodych ludzi
Nowe przepisy to
nowelizacja ustawy marketingowej z 2009 r., przyjęta przy poparciu 72 do 15 głosów w Stortingu w czerwcu. Zmiany w Norwegii wejdą w życie w dużej mierze dzięki inicjatywie ze strony grup młodzieżowych i norweskiego Ministerstwa ds. Dzieci i Rodziny, wzywającego do zastosowania środków w walce z obawami związanymi z wizerunkiem ciała i zdrowiem psychicznym.
– Młodzi ludzie są narażeni na ogromną presję, aby dobrze wyglądać między innymi w reklamach i mediach społecznościowych, a zdjęcia modeli i modelek są często retuszowane cyfrowo. To naraża młodych ludzi na dążenie do ideału piękna, który jest niemożliwy do osiągnięcia – powiedział resort w swojej propozycji.
Etykieta odnosi się do wszelkich form manipulacji obrazem ciała, od filtrów na Instagramie, aplikacji takich jak Facetune, usuwania skaz, poprawiania talii i ust oraz zmiany wyglądu mięśni lub proporcji ciała.
Źródło: stock.adobe.com/ fot. Mike Mareen/ tylko do użytku redakcyjnego
Influencerzy muszą się mieć na baczności
Ministerstwo ds. Dzieci i Rodziny opublikuje wytyczne szczegółowo określające, w jaki sposób takie wyretuszowane zdjęcia muszą być oznaczane, oraz wyjaśniające, którzy producenci treści podlegają nowemu wymogowi. Prawo będzie miało zastosowanie na wszystkich głównych platformach społecznościowych, w tym na Facebooku, Instagramie, Snapchacie i TikToku.
Etykieta odnosi się do wszelkich form manipulacji obrazem ciała, od filtrów na Instagramie, aplikacji takich jak Facetune, usuwania skaz, poprawiania talii i ust oraz zmiany wyglądu mięśni lub proporcji ciała. Naruszenie prawa może skutkować karą finansową.
05-07-2021 10:35
0
-1
Zgłoś
04-07-2021 23:50
0
-4
Zgłoś
04-07-2021 23:35
0
-2
Zgłoś
03-07-2021 21:12
2
0
Zgłoś
03-07-2021 16:23
0
-2
Zgłoś
03-07-2021 16:02
7
0
Zgłoś
03-07-2021 13:11
7
0
Zgłoś
03-07-2021 10:27
0
-6
Zgłoś
02-07-2021 23:08
11
0
Zgłoś
02-07-2021 20:52
7
0
Zgłoś