Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

  • Oslo, Oslo, Norwegia
  • Bergen, Vestland, Norwegia
  • Jessheim, Akershus, Norwegia
  • Stavanger, Rogaland, Norwegia
  • Kristiansand, Agder, Norwegia
  • Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
  • Trondheim, Trøndelag, Norwegia
  • Brønnøysund, Nordland, Norwegia
  • Mo i Rana, Nordland, Norwegia
  • Bodø, Nordland, Norwegia
  • Sandnes, Rogaland, Norwegia
  • Fredrikstad, Østfold, Norwegia
  • Drammen, Buskerud, Norwegia

1 NOK

  • Oslo, Oslo, Norwegia
  • Bergen, Vestland, Norwegia
  • Jessheim, Akershus, Norwegia
  • Stavanger, Rogaland, Norwegia
  • Kristiansand, Agder, Norwegia
  • Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
  • Trondheim, Trøndelag, Norwegia
  • Brønnøysund, Nordland, Norwegia
  • Mo i Rana, Nordland, Norwegia
  • Bodø, Nordland, Norwegia
  • Sandnes, Rogaland, Norwegia
  • Fredrikstad, Østfold, Norwegia
  • Drammen, Buskerud, Norwegia

1 NOK

Aktualności

Braathen zakłada nową linię lotniczą: domaga się 1,5 miliarda NOK od państwa

Emil Bogumił

11 października 2020 08:00

Kopiuj link
Braathen zakłada nową linię lotniczą: domaga się 1,5 miliarda NOK od państwa

Siłą linii lotniczych Erika G. Braathena ma być doświadczony zespół i niskie koszty prowadzenia spółki. Fot. Materiały prasowe NTB

Na początku października Erik G. Braathen, związany z norweską branżą lotniczą, ogłosił plan założenia nowych linii. Przedsiębiorca chce, by działalność otrzymała wsparcie norweskiego państwa. Dotacja ma zostać przyznana na podobnych warunkach jak środki, które otrzymały Norwegian oraz SAS.
W najbliższym czasie nowy przewoźnik musi postarać się o licencję, która umożliwi wykonywanie usług. Loty mają odbywać się pięcioma samolotami typu Boeing 737-800 lub Airbus A320. Z podobnych maszyn korzystają SAS oraz Norwegian. Jak informuje E24, część pieniędzy na inwestycję ma pochodzić z państwowej kasy. Braathen chce, by rząd udzielił mu gwarancji kredytowych w wysokości 1 mld koron norweskich oraz przyznał 500 mln NOK kapitału hybrydowego. Sam ma zainwestować 50 mln NOK.

Znane metody w Norwegii

Środki, o które wnioskuje Braathen, mają być przyznane na takich samych zasadach, jak rządowa tarcza dla branży lotniczej. Do tej pory, w wyniku kryzysu wywołanego pandemią, norweski rząd przeznaczył na ratowanie linii lotniczych 6 mld NOK. Połowę kwoty otrzymał Norwegian. Pozostałą część podzielono między SAS, Wideroe oraz mniejszych przewoźników. 

Braathen posiłkuje się w nowej spółce doświadczeniem ekspertów lotnictwa. Współpracuje z osobami, które pełniły kiedyś ważne funkcje w Norwegianie. Na liście znalazł się m.in. Asgeir Nyseth, były dyrektor operacyjny norweskiego przewoźnika narodowego. Przy projekcie pracuje już 25 osób. Celem jest zwiększenie liczby pracowników do 400 przed końcem 2022 roku.
❤️ 0
😂 0
😢 0
😠 0
😮 0
Gość
Wyślij


Raport Norwegia

Twoje centrum aktualności i najnowszych wiadomości z Norwegii. Publikujemy dziesiątki informacji dziennie, abyś był zawsze na bieżąco. W jednym miejscu znajdziesz kluczowe informacje: od alertów pogodowych i sytuacji na drogach, przez doniesienia z rynku pracy, po najważniejsze wydarzenia z Oslo, Bergen, Stavanger i wszystkich regionów Norwegii.

Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok