Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu
8
Ustawa o ochronie dzieci (III)

 
 
Rozdział trzeci ustawy o ochronie dzieci. Powoli przechodzimy do konkretów: Na początek ogólne zadania urzędu ochrony dzieci (Barnevernet) oraz gmin.


Rozdział 3. Zadania ogólne gminy i urzędu ochrony dzieci.

§ 3-1. Działalność prewencyjna urzędu ochrony dzieci.

       Gmina ma obowiązek pilnego śledzenia warunków, w jakich żyje dziecko i odpowiada za znajdowanie sposobów, mogących zapobiegać nadużyciom władzy rodzicielskiej, zaniedbaniom w opiece nad dzieckiem i występowaniu problemów behawioralnych u dziecka.

       Urząd ochrony dzieci jest w sposób szczególny odpowiedzialny za to, by starać się wykrywać przypadki nieprawidłowości w opiece nad dzieckiem oraz problemy behawioralne, socjalne/społeczne i emocjonalne u dziecka na tyle wcześnie, by dało się uniknąć trwałych problemów, a także za podejmowanie odpowiednich działań na tej podstawie.

§ 3-2. Współpraca z innymi organami administracyjnymi.

       Urząd ochrony dzieci ma przyczyniać się do tego, by interesy dziecka/dobro dziecka było chronione również przez inne organy publiczne.

       Urząd ochrony dzieci ma współpracować z innymi sektorami i poziomami administracji, kiedy może się to przyczynić do rozwiązania/wykonania zadań nałożonych przez niniejszą ustawę. Jako etap w wykonywaniu tych zadań urząd ochrony dzieci ma za zadanie wydawać opinie i udzielać rady, uczestniczyć w tworzeniu planów na poziomie gminnym i wojewódzkim oraz uczestniczyć w powołanych do współpracy organach.

§ 3-2a. Obowiązek opracowania indywidualnego planu.

       Urząd ochrony dzieci ma opracować indywidualny plan dla dzieci, wobec których istnieje potrzeba zastosowania długotrwałych i skoordynowanych działań lub usług, jeśli zostanie to uznane za konieczne w celu stworzenia całościowej oferty dla dziecka i jeśli została na to wyrażona zgoda. Urząd ochrony dzieci będzie współpracował w tworzeniu planu z innymi instancjami, od których dziecko otrzymuje pomoc.

       Ministerstwo wyda w formie rozporządzenia bardziej szczegółowe postanowienia dotyczące tego, które grupy dzieci obejmuje obowiązek opracowania planu i tego, co plan ma zawierać.

§ 3-3. Współpraca z organizacjami pozarządowymi.

       Urząd ochrony dzieci powinien również współpracować z organizacjami pozarządowymi, zajmującymi się dziećmi i młodzieżą.

§ 3-4. Pomoc mieszkaniowa w przypadku małoletnich uchodźców i azylantów.

       W przypadku osiedlania nieletnich stanu wolnego, którzy złożyli podanie o azyl lub otrzymali pozwolenie na pobyt na podstawie takiego podania, gmina musi dokonać oceny potrzeb poszczególnych osób i na tej podstawie zaproponować odpowiednią pomoc mieszkaniową. Król [rząd] może wydać rozporządzenie o zadaniach gmin związanych z osiedlaniem.

       Jeśli gmina, na podstawie oceny dokonanej zgodnie z ustępem pierwszym, znajdzie uzasadnione powody, by przypuszczać, że zachodzą okoliczności mogące stanowić podstawę do zastosowania działań opisanych w rozdziale 4., urząd ochrony dzieci ma obowiązek zbadania tych okoliczności, por. § 4-3.

§ 3-5. Uczestnictwo w rozprawach o zastosowanie aresztu śledczego

       W przypadku, gdy urząd ochrony dzieci otrzymał powiadomienie o rozprawie/posiedzeniu sądu w związku z wnioskiem o zastosowanie aresztu wobec dziecka zgodnie z § 183 ustęp trzeci kodeksu postępowania karnego (straffeprosessloven), urząd ochrony dzieci ma obowiązek stawienia się na każdym posiedzeniu/rozprawie, o ile sąd nie uzna wyraźnie, że uczestnictwo to nie jest konieczne poza pierwszą rozprawą o zastosowanie aresztu. Urząd ochrony dzieci ma obowiązek wypowiedzenia się na temat potrzeby zastosowania działań zgodnie z rozdziałem 4. ustawy o ochronie dzieci oraz udzielenia informacji o trwających pracach na rzecz wdrożenia tych działań. Odpowiednio obowiązują też przepisy zawarte w § 118 kodeksu postępowania karnego.


Źródło: Lovdata


[Poprzednie rozdziały:

Rozdział I

Rozdział II ]






Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych


Przemek Drozd

25-11-2012 20:07

Przemek Drozd

25-11-2012 20:01




Barnevernsindustrien er menneskehandel iscenesatt av den norske regjeringen.

De bestialske overgrepene mot familier og slekter må opphøre !!

Barnevernet MÅ nedlegges NÅ !!

Przemek Drozd

25-11-2012 19:57

"Omsorgsovertakelse"?? hva er det for noe: du mener kanskje BARNEPLYNDRING - STATSBARNEPLYNDRING!!

Støtter denne saken jeg ja. Har selv store problemer med b.v nå for mine to barn og b.v nekter å sette inn hjelpetiltak for å styrke meg som mor og bruker heller mere penger på å ha ongene i f.hjem. Heldigheten for mine små er at di er sammen i fosterhjemmet og jeg får samvær en gang i mnd.



Det er så sant, jeg har selv opplevd å miste min unge pga de ikke gadd å hjelpe til med noe tiltak, de satte h*n i fosterhjem. Har ikke noe samvær per idag, jeg har det så vondt langt inni hjertet mitt pga savnet etter ungen min! Altfor mange mister ungene sine pga magefølelse eller falske anklager.

MAREK S

25-11-2012 19:39

Anders B

25-11-2012 19:35

patim napisał:


jasne
o ku...a 12:37

pati muzia

25-11-2012 18:57



jasne
2.06
2.18
2.35
2.56

Przemek Drozd

25-11-2012 13:37

Jasna napisał:
marino67 napisał:
W tym temacie znajdują się komentarze do artykułu Ustawa o ochronie dzieci (III)
bzdury,to nazistowska organizacja zajmujaca sie handlem dziecmi, i napedzaniem kasy adwokatom.




i z czego się ciemnoto cieszysz

Dorota K..

25-11-2012 10:06

marino67 napisał:
W tym temacie znajdują się komentarze do artykułu Ustawa o ochronie dzieci (III)
bzdury,to nazistowska organizacja zajmujaca sie handlem dziecmi, i napedzaniem kasy adwokatom.


Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok