
Fot. Trond Strandsberg |
Raport opracowany dla miejskiej spółki komunikacyjnej Ruter przez Pricewaterhouse Coopers stwierdza, że stan torów tramwajowych w Oslo jest tak zły, że aż dziwne, że w mieście nie zdarza się więcej wypadków z udziałem tramwajów. Remont i modernizacja istniejącej infrastruktury tak, aby spełniała aktualne standardy będzie kosztować około 1,3 miliarda koron.
- Patrząc na obowiązujące obecnie standardy, wydaje się niemal zaskakujące, że w Oslo nie zdarza się więcej wypadków - czytamy w raporcie, punktującym niedostatki infrastruktury tramwajowej w norweskiej stolicy.
Doprowadzenie wszystkiego z powrotem do zadowalającego stanu będzie kosztować 1,3 miliarda koron. Szynom tramwajowym po wymianie daje się żywotność 25 lat.
- Wiemy, że mamy zaległości, jak chodzi o remonty sieci tramwajowej i że konieczna jest jej modernizacja - przyznaje radny miasta Oslo odpowiedzialny za transport publiczny, Ola Elvestuen z partii Venstre. - Jednak już teraz wiele jest robione. Przeprowadzono modernizację niektórych liniach, a obecnie trwają prace na Torshov i w kierunku Grünerløkki, tak więc nie można powiedzieć, że pod tym względem panuje zastój. Mimo to zakres prac do wykonania jest bardzo szeroki.
Źródło: NTB, TV2

To może Cię zainteresować