Obecnie przedstawiciele Coop Extra liczą, że obniżka i tak tańszych artykułów zagwarantuje im jeszcze większy zysk.
Björn Wylezich - stock.adobe.com/tylko do użytku redakcyjnego
Popularna sieć Coop Extra idzie na wojnę cenową z konkurencją, oferując taniej 160 produktów. W promocyjnych cenach można kupić m.in. artykuły spożywcze, chemię gospodarczą czy kosmetyki. Przedstawiciele sieci liczą, że obecna promocja zwiększy i tak spore już zyski ze sprzedaży.
W komunikacie z 5 października przedstawiciele sieci Coop Extra informują, że z okazji 40-lecia istnienia Coop Extra ruszają z promocją obejmującą ok. 160 produktów: kosmetyków, środków czystości, chemii gospodarczej, artykułów spożywczych, karmy dla zwierząt.
Będzie jeszcze taniej
Minimalna zniżka na poszczególne artykuły wynosi 5 proc., największa - ok. 38 proc. Promocja obowiązuje do wyczerpania zapasów, może się też nieznacznie różnić między poszczególnymi markami sieci.
Przykładowe produkty, które można kupić w obniżonej cenie:
- woda 5l - było 29,90 NOK, jest 23,90 NOK
- lody o smaku waniliowym 3l - było 22,90 NOK, jest 21,80 NOK
- karma dla kota 3kg - było 53,4O NOK, jest 45,40 NOK
- miód 400g - było 57,90 NOK, jest 52,10 NOK
- kawa rozpuszczalna 200g - było 23,80 NOK, jest 22,60 NOK
- szynka wędzona 300g - było 65,90 NOK, jest 62,60 NOK
- żel pod prysznic 500 ml - było 16,50 NOK, jest 13,20 NOK
Poniżej: wiele produktów można kupić jeszcze taniej
Wojna na ceny?
Do tej pory rękawicę konkurencji rzuciła sieć Kiwi, która dwukrotnie - w kwietniu i czerwcu - wprowadzała sezonowe obniżki na ok. 200 swoich produktów. Teraz to Coop Extra rozpoczyna rywalizację o klienta. Sieć i tak jest bardzo popularna wśród mieszkańców kraju fiordów - w zeszłym roku w całej Norwegii sprzedała towary warte w sumie ok. miliard koron. Obecnie przedstawiciele Coop Extra liczą, że obniżka i tak tańszych artykułów zagwarantuje im jeszcze większy zysk. Nie wiadomo jednak, czy pozostałe sieci supermarketów odpowiedzą na wyzwanie cenowe.
Dane za tydzień 40 pokazują, że najtańsze zakupy można było zrobić w Kiwi i Remie 1000 - za koszyk ok. 40 różnych artykułów spożywczych trzeba było tam zapłacić 807 NOK. W Coop Extra te same produkty kosztowały 829 NOK. Najdrożej było w Meny i Spar - 879 NOK.~enhver
“Niebiesko-białe” towary
Sieć Coop jako pierwsza w Norwegii 40 lat temu stworzyła markę tanich produktów, tzw. Blå-hvite varer - artykuły miały charakterystyczne niebiesko-białe opakowania. W 2004 linia zmieniła nazwę na Xtra.
07-10-2020 10:13
10
0
Zgłoś