Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu
7. listopada upływa termin zapłaty pierwszej raty niedopłaty podatku po rozliczeniu październikowym

 
 
Za dwa dni upływa termin zapłaty całości lub pierwszej raty zaległego podatku przez osoby, które dostały wynik rozliczenia podatkowego 15. października i którym wyszła w rozliczeniu niedopłata. Jest to również termin zapłaty niedopłaty podatku przez spółki kapitałowe.


W przypadku osób fizycznych, termin na zapłatę zaległego podatku nieprzekraczającego kwoty 1000 koron wynosi 3 tygodnie od momentu opublikowania wyniku rozliczenia podatkowego, czyli w przypadku osób rozliczonych w terminie 15. października, upływa on właśnie 7. listopada 2012 roku.

Jeśli niedopłata podatku przekracza 1000 koron, podatnik musi dopłacić zaległą kwotę w dwóch ratach. Termin płatności pierwszej przypada 3 tygodnie po opublikowaniu rozliczenia (czyli 7. listopada w przypadku rozliczenia 15. października), a drugiej 8 tygodni po opublikowaniu rozliczenia (czyli w przypadku rozliczenia z 15. października - 14. grudnia).

Jeśli termin zapłaty przypada w sobotę, niedzielę lub dzień świąteczny, zostaje on przedłużony do końca pierwszego następnego dnia roboczego.

Jeśli podatnik ma zaległy podatek do zapłaty rozbity na dwie raty i nie wpłaci pierwszej raty w terminie, urząd poborcy podatkowego automatycznie ustali, że tego dnia minął termin na zapłatę obydwu rat i będzie mógł wszcząć wobec podatnika procedurę zajęcia komorniczego.

W przypadku podatników niebędących osobami fizycznymi, na przykład spółek AS, termin na zapłatę niedopłaconego podatku wynosi 3 tygodnie od momentu opublikowania wyniku rozliczenia podatkowego, czyli 7.listopada.

Zaległy podatek, podany na wyniku rozliczenia podatkowego, należy zapłacić nawet jeśli złożyło się skargę na wynik rozliczenia.

Jeśli się tego nie zrobi, naliczone zostaną odsetki karne (które urząd może potem - w przypadku pozytywnego rozpatrzenia odwołania - anulować, ale nie musi).

Zaległy podatek wpłaca się na konto Urzędu poborcy podatkowego (Skatteoppkreveren).

Wszystkie dane do płatności podane są na blankiecie wpłaty zaległego podatku, przysłanym przez urząd. W przypadku płatności elektronicznych należy pamiętać o podaniu numeru KID (widnieje on na dokumencie przysłanym z urzędu).

Jeśli zgubiliśmy blankiet wpłaty, należy samemu wypełnić formularz płatności, podając numer personalny, imię i nazwisko, rodzaj płatności (niedopłata podatku 2011), oraz wygenerowany numer KID (tworzymy go tutaj).

Numery kont urzędów pobory podatkowego w poszczególnych województwach można znaleźć tutaj.


Na podstawie: Skatteetaten


 


Reklama
Gość
Wyślij


Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok