Tomek Szczepaniak, (39 l.)

  • Miejscowość
    w Polsce
    -
  • Miejscowość
    w Norwegii
    -
  • Znajomi 0
  • Odsłony profilu 893
  • Posty 1

Wpisy na forum (1)

Zdjęcia (1)

0
Tomek Szczepaniak - dodał(a) nowy wątek
03-07-2022 09:31

Gwarancja na produkt

Witam, może ktoś pomoże z odpowiedzią na pytanie.
Mam taki problem kupiłem hulajnogę w Norwegii dwa lata temu w sklepi e-wheels. Hulajnoga była trzy razy reklamowana, przy trzeciej reklamacji czekałem 6miesiec na rozpatrzenie mojej sprawy. Po 6 miesiącach przysłali mi inna hulajnogę używaną, wysłałem email z zapytanie czy na tą drugą hulajnogę obowiązuje gwaracjia. Dostałem odpowiedź że gwarancja liczy się od daty kupna tej pierwszej hulajnogi kupionej 2 lata temu. Z tego co wiem na przykładzie polski, to produkt powinien być wymieniony na nowy i gwarancja powinna obowiązywać od dnia dostarczenia wymienionego produktu. Czy w Norwegii jest inne prawo.

1819
1
boguslawa galkowska
04-07-2022 20:58

jeśli chodzi o gwarancję i jej zapisy to tu nikt Ci nie pomoże bo nie znamy treści tej umowy. Gwarancja (najczęściej od producenta) jest typową umową cywilno-prawną
pomiędzy kupującym a sprzedającym. Musisz więc sprawdzić co w tej umowie pisze na temat terminów rozpatrzenia reklamacji (w ramach gwarancji) czy też wymiany sprzętu
na inny. Oczywistym jest, że gwarancja nie zastępuje ani nie wyklucza dochodzenia roszczeń w ramach ustawy nazywanej tutaj forbrukerkjøpsloven. Gwarancja i reklamacja to dwie różne rzeczy, nie wykluczające się wzajemnie. Jeśli chodzi o reklamacje w ramach ustawy to okres reklamacyjny (nazywany tutaj klagefrist) jest określony na 2 lata albo 5 lat jeśli towar ma określony okres użytkowania na więcej niż 5 lat. Tak jest w przypadku hulajnogi. Przynajmniej taką informację uzyskałam od Forbrukerrådet. Jeśli chodzi o czas jaki sprzedawca ma na odpowiedź na reklamację w ramach ustawy (w ramach gwarancji musisz przeczytać) to reklamujący towar sam określa w jakim terminie oczekuje na odpowiedź na reklamację. Ustawa przewiduje różne formy załatwienia reklamacji np. zamianę towaru na nowy, wypłatę odszkodowania, zmniejszenie ceny itp. , paragraf 26. Na pewno musi być to towar nowy i na pewno okres reklamacji biegnie na nowo. Kiedyś, w innej sprawie dostaliśmy w naszej Fundacji od FR taką listę jak postępować w takich sprawach, w skrócie wygląda to tak, 1/ wyślij pisemną reklamację do sprzedawcy jak tylko zauważysz usterkę, daj mu czas na załatwienie sprawy np. miesiąc i napisz, że w przypadku nie dotrzymania terminu będziesz np. żądał odstąpienia od zakupu 2/ opisz dokładnie usterki i ew. określ kwotę naprawy jeśli ją znasz, i czego oczekujesz od sprzedawcy 3/ jeśli naprawa wymaga np. nowych czśści i sprzedawca nie zmieści się w terminie z pkt 1/ zażądaj dodatkowej informacji o terminie załatwienia sprawy 4/ jeśli sprzedawca nie naprawi sprzętu albo nie da Ci nowego skontaktuj się z Forbrukerrådet, adwokatem albo rettshjelper. Bardzo dużo informacji na ten temat znajdziesz na stronie FR np. www.forbrukerradet.no/forside/feil-ved-vare/. I na koniec, paragraf 30 przewiduje, że sprzedawca może naprawić tą samą część tylko 2 razy i masz prawo do sprzętu zastępczego na koszt sprzedawy jeśli naprawa trwa dłużej niż tydzień

Polecane profile
Filtr wyszukiwań
Pokazuj mi:
Wiek osób: 18 - 35
Z miejscowości:
Wyszukiwanie zaawansowane
OK

Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok