- Oslo, Oslo, Norwegia
- Bergen, Vestland, Norwegia
- Jessheim, Akershus, Norwegia
- Stavanger, Rogaland, Norwegia
- Kristiansand, Agder, Norwegia
- Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
- Trondheim, Trøndelag, Norwegia
- Brønnøysund, Nordland, Norwegia
- Mo i Rana, Nordland, Norwegia
- Bodø, Nordland, Norwegia
- Sandnes, Rogaland, Norwegia
- Fredrikstad, Østfold, Norwegia
- Drammen, Buskerud, Norwegia
1 NOK
-
Czat Ai
-
ogłoszenia
-
Praca
-
Forum
-
Usługi
Zaloguj się
jeśli chodzi o gwarancję i jej zapisy to tu nikt Ci nie pomoże bo nie znamy treści tej umowy. Gwarancja (najczęściej od producenta) jest typową umową cywilno-prawną
pomiędzy kupującym a sprzedającym. Musisz więc sprawdzić co w tej umowie pisze na temat terminów rozpatrzenia reklamacji (w ramach gwarancji) czy też wymiany sprzętu
na inny. Oczywistym jest, że gwarancja nie zastępuje ani nie wyklucza dochodzenia roszczeń w ramach ustawy nazywanej tutaj forbrukerkjøpsloven. Gwarancja i reklamacja to dwie różne rzeczy, nie wykluczające się wzajemnie. Jeśli chodzi o reklamacje w ramach ustawy to okres reklamacyjny (nazywany tutaj klagefrist) jest określony na 2 lata albo 5 lat jeśli towar ma określony okres użytkowania na więcej niż 5 lat. Tak jest w przypadku hulajnogi. Przynajmniej taką informację uzyskałam od Forbrukerrådet. Jeśli chodzi o czas jaki sprzedawca ma na odpowiedź na reklamację w ramach ustawy (w ramach gwarancji musisz przeczytać) to reklamujący towar sam określa w jakim terminie oczekuje na odpowiedź na reklamację. Ustawa przewiduje różne formy załatwienia reklamacji np. zamianę towaru na nowy, wypłatę odszkodowania, zmniejszenie ceny itp. , paragraf 26. Na pewno musi być to towar nowy i na pewno okres reklamacji biegnie na nowo. Kiedyś, w innej sprawie dostaliśmy w naszej Fundacji od FR taką listę jak postępować w takich sprawach, w skrócie wygląda to tak, 1/ wyślij pisemną reklamację do sprzedawcy jak tylko zauważysz usterkę, daj mu czas na załatwienie sprawy np. miesiąc i napisz, że w przypadku nie dotrzymania terminu będziesz np. żądał odstąpienia od zakupu 2/ opisz dokładnie usterki i ew. określ kwotę naprawy jeśli ją znasz, i czego oczekujesz od sprzedawcy 3/ jeśli naprawa wymaga np. nowych czśści i sprzedawca nie zmieści się w terminie z pkt 1/ zażądaj dodatkowej informacji o terminie załatwienia sprawy 4/ jeśli sprzedawca nie naprawi sprzętu albo nie da Ci nowego skontaktuj się z Forbrukerrådet, adwokatem albo rettshjelper. Bardzo dużo informacji na ten temat znajdziesz na stronie FR np. www.forbrukerradet.no/forside/feil-ved-vare/. I na koniec, paragraf 30 przewiduje, że sprzedawca może naprawić tą samą część tylko 2 razy i masz prawo do sprzętu zastępczego na koszt sprzedawy jeśli naprawa trwa dłużej niż tydzień