szymon75wlkp , (49 l.)

szymon75wlkp  (szymon75wlkp), Hemsedal, Poznań
  • Miejscowość
    w Polsce
    Poznań
  • Miejscowość
    w Norwegii
    Hemsedal
  • Znajomi 0
  • Odsłony profilu 1244
  • Posty 57
0
szymon75wlkp (Hemsedal, Poznań) - dodał(a) nowy wątek
27-04-2021 12:24

rekompensata za brak możliwości wjazdu do norwegii

Witam, mam takie pytanie. Czy osoby które mają D numer, nie udało im się wyjechać do Norwegii i nie mają residential adress (kopia ze strony skatt)
Address and contact information

Address
My address (residential address)
No address is registered.
Mail will be sent to
Nedre Bergasveien 123
Bergen
łapią się na 70% rekompensaty?
Pytam bo jak chcę zmienić adres do korespondencji lub adres zamieszkania wyskakuje mi
Oppholdsadresse
(Posten din sendes hit)
NEDRE BERGASVEIEN123
BERGEN.
Oppholdsadresse to adres zamieszkania, ale to adres mojego szefa nie mój i był podany wiele lat temu ze względu na korespondencję.
Co ma znaczenie, to że no address is registered, czy że jest oppholdsadresse?
Adresy są wymyślone. Z góry dziękuję za odpowiedź

szymon75wlkp (Hemsedal, Poznań) - dodał(a) nowy wątek
01-01-2019 12:51

Pozycja formue og gjeld na karcie podatkowej na 2019

Witam. 7.12 dostałem @, że na altinn przyznano mi kartę podatkową na 2019 rok. Tak jak poprzednio tabela 7100, dla drugiego pracodawcy i innych wpływów zeszli do 34%, natomiast zastanawia mnie pozycja formue og gjeld. Bankinnskudd wynosi 31000kr. Czy to kwota, którą muszę zabezpieczyć na wypadek niedopłaty podatku , czy raczej kwota, którą 7.12 miałem na swoim koncie? A może to jakaś średnia? Kumpel pracujący ze mną i mający te same dochody ma tam 14000kr i jemu tak jak i mnie nie pokrywa się to z tym co w danym momencie mieliśmy w banku. Proszę o odpwiedź

szymon75wlkp (Hemsedal, Poznań) - dodał(a) post do tematu
16-10-2018 19:46

Kod na parking na Sandefjord Torp

Witam jeśli ktoś wie jaki jest kod na Lotnisko na Torp??? Z góry dzięki za informacje.

szymon75wlkp
16-10-2018 19:45

Czy ktoś wie jaki kod obecnie działa poprawnie?

bagamoon
03-10-2018 14:41

booking - to jest nowy kod.

Zobacz więcej komentarzy
szymon75wlkp (Hemsedal, Poznań) - dodał(a) post do tematu
22-06-2018 19:17

wypadek w pracy- zwrot kosztów leczenia

Witam. Kilkanaście dni temu miałem wypadek w pracy, rozciąłem nogę drutem zbrojeniowym. Kilka szwów, po 10 dniach szwy ściągnięte. Przy ściąganiu szwów musiałem zapłacić 145kr za wizytę. Jak się okazało następnego dnia dostałem do zapłaty giro na kwotę 650 k. Były to koszty pierwszej wizyty, na której miałem zakładane szwy. Czy powinienem to zapłacić sam, czy dać pracodawcy? Jaka jest procedura?

Kasia K
25-06-2018 07:20

szymon75wlkp napisał:
Witam. Kilkanaście dni temu miałem wypadek w pracy, rozciąłem nogę drutem zbrojeniowym. Kilka szwów, po 10 dniach szwy ściągnięte. Przy ściąganiu szwów musiałem zapłacić 145kr za wizytę. Jak się okazało następnego dnia dostałem do zapłaty giro na kwotę 650 k. Były to koszty pierwszej wizyty, na której miałem zakładane szwy. Czy powinienem to zapłacić sam, czy dać pracodawcy? Jaka jest procedura?

Witam. W celu uzyskania odszkodowania za wypadek przy pracy, polecam skontaktować się z tą firmę ( kontakt po polsku) : www.mojanorwegia.pl/odszkodowanie-za-wypadek-w-pracy-norwegia

szymon75wlkp
22-06-2018 19:16

Mój pracodawca chyba wybrał opcję nie zawracania sobie tyłka i nie zgłaszania niczego. Sam zwrócił mi to co musiałem zapłacić. Dziękuję za odpowiedzi

Zobacz więcej komentarzy
szymon75wlkp (Hemsedal, Poznań) - dodał(a) nowy wątek
20-06-2018 19:39

wypadek w pracy- zwrot kosztów leczenia

Witam. Kilkanaście dni temu miałem wypadek w pracy, rozciąłem nogę drutem zbrojeniowym. Kilka szwów, po 10 dniach szwy ściągnięte. Przy ściąganiu szwów musiałem zapłacić 145kr za wizytę. Jak się okazało następnego dnia dostałem do zapłaty giro na kwotę 650 k. Były to koszty pierwszej wizyty, na której miałem zakładane szwy. Czy powinienem to zapłacić sam, czy dać pracodawcy? Jaka jest procedura?

Kasia K
25-06-2018 07:20

szymon75wlkp napisał:
Witam. Kilkanaście dni temu miałem wypadek w pracy, rozciąłem nogę drutem zbrojeniowym. Kilka szwów, po 10 dniach szwy ściągnięte. Przy ściąganiu szwów musiałem zapłacić 145kr za wizytę. Jak się okazało następnego dnia dostałem do zapłaty giro na kwotę 650 k. Były to koszty pierwszej wizyty, na której miałem zakładane szwy. Czy powinienem to zapłacić sam, czy dać pracodawcy? Jaka jest procedura?

Witam. W celu uzyskania odszkodowania za wypadek przy pracy, polecam skontaktować się z tą firmę ( kontakt po polsku) : www.mojanorwegia.pl/odszkodowanie-za-wypadek-w-pracy-norwegia

szymon75wlkp
22-06-2018 19:16

Mój pracodawca chyba wybrał opcję nie zawracania sobie tyłka i nie zgłaszania niczego. Sam zwrócił mi to co musiałem zapłacić. Dziękuję za odpowiedzi

Zobacz więcej komentarzy
szymon75wlkp (Hemsedal, Poznań) - dodał(a) post do tematu
14-06-2018 20:32

Potrącenie z wypłaty- karta podatkowa 7001

Jedno szybkie pytanie. W karcie podatkowej jest napisane że pierwszy pracodawca potrąca z wypłaty według karty podatkowej, drugi ma potrącać 35%. Hipotetycznie, mam jednego pracodawcę od stycznia do maja który potrąca według karty podatkowej, to drugi od czerwca do grudnia ma potrącać 35 procent? Czy chodzi tutaj raczej o dwóch pracodawców w jednym miesiącu, czyli mam np w czerwcu za pół miesiąca wypłatę od jednego który potrąca według karty, a drugi 35%? Z góry dziękuję za odpowiedź i proszę nie pisać niech potrącą ile chcą, wyrównanie dostaniesz w przyszłym roku, to już słyszałem.

szymon75wlkp
14-06-2018 20:31

3sort napisał:
Kurde blade, czxy to takie trudne?
Pierwszy \\\"arbeidsgiver\\\" pobiera wg tabeli. Drugi tez wg tabeli ale tej ktora dotyczy \\\"biarbeidsgiver\\\". Normalnie arbeidsgiver doskonale wie o co chodzi wiec w czym problem.?

Może on wie, ale ja nie wiem, więc pytam. Mam napisane w karecie podatkowej ,że pierwszy ma stosować 7100, a drugi pracodawca ma pobierać 35%.Nie wiem skąd wziąłeś że drugi ma też pobierać według tabeli, tej która dotyczy jego. Mi chodzi jedynie o definicję co oznacza drugi pracodawca. To ten który wpłaca pieniądze w tym tym samym miesiącu co pierwszy? Co jeśli pracuję pół roku u jednego i pół u drugiego (dokładnie całe miesiące w których wypłaty się nie zazębiają)? Obaj mają pobierać według tabeli 7100, którą mi przyznano?

szymon75wlkp
14-06-2018 19:41

Elise napisał:
Co oznacza dwóch pracodawców jednocześnie? To sytuacje gdy dostaję w jednym miesiącu wypłatę od dwóch pracodawców?
2-ch lub więcej w jednym miesiącu, tygodniu, itp. Np. Ktoś pracuje w jednej firmie poniedzialek-wtorek, a w drugiej środa -piątek. W twoim przypadku pracodawca powinien pobierać wg. tabeli.

Zarówno pierwszy pracodawca jak i drugi ma pobierać według tabeli?

Zobacz więcej komentarzy
szymon75wlkp (Hemsedal, Poznań) - dodał(a) nowy wątek
13-06-2018 20:22

Potrącenie z wypłaty- karta podatkowa 7001

Jedno szybkie pytanie. W karcie podatkowej jest napisane że pierwszy pracodawca potrąca z wypłaty według karty podatkowej, drugi ma potrącać 35%. Hipotetycznie, mam jednego pracodawcę od stycznia do maja który potrąca według karty podatkowej, to drugi od czerwca do grudnia ma potrącać 35 procent? Czy chodzi tutaj raczej o dwóch pracodawców w jednym miesiącu, czyli mam np w czerwcu za pół miesiąca wypłatę od jednego który potrąca według karty, a drugi 35%? Z góry dziękuję za odpowiedź i proszę nie pisać niech potrącą ile chcą, wyrównanie dostaniesz w przyszłym roku, to już słyszałem.

szymon75wlkp
14-06-2018 20:31

3sort napisał:
Kurde blade, czxy to takie trudne?
Pierwszy \\\"arbeidsgiver\\\" pobiera wg tabeli. Drugi tez wg tabeli ale tej ktora dotyczy \\\"biarbeidsgiver\\\". Normalnie arbeidsgiver doskonale wie o co chodzi wiec w czym problem.?

Może on wie, ale ja nie wiem, więc pytam. Mam napisane w karecie podatkowej ,że pierwszy ma stosować 7100, a drugi pracodawca ma pobierać 35%.Nie wiem skąd wziąłeś że drugi ma też pobierać według tabeli, tej która dotyczy jego. Mi chodzi jedynie o definicję co oznacza drugi pracodawca. To ten który wpłaca pieniądze w tym tym samym miesiącu co pierwszy? Co jeśli pracuję pół roku u jednego i pół u drugiego (dokładnie całe miesiące w których wypłaty się nie zazębiają)? Obaj mają pobierać według tabeli 7100, którą mi przyznano?

szymon75wlkp
14-06-2018 19:41

Elise napisał:
Co oznacza dwóch pracodawców jednocześnie? To sytuacje gdy dostaję w jednym miesiącu wypłatę od dwóch pracodawców?
2-ch lub więcej w jednym miesiącu, tygodniu, itp. Np. Ktoś pracuje w jednej firmie poniedzialek-wtorek, a w drugiej środa -piątek. W twoim przypadku pracodawca powinien pobierać wg. tabeli.

Zarówno pierwszy pracodawca jak i drugi ma pobierać według tabeli?

Zobacz więcej komentarzy
szymon75wlkp (Hemsedal, Poznań) - dodał(a) post do tematu
05-04-2018 22:39

Diety

Witam. Po raz pierwszy chcę się rozliczyć jako pendler. Miałem 7 podróży do Polski, dodatkowo mam 60 km w obie strony do pracy więc coś się nazbiera. Mam jednak pytanie odnośnie diet. Byłem w pracy 147 dni w 2017 roku. Czy to oznacza, że dokladnie do tej liczby dni przysługuje mi dieta za każdy dzień? Czy jeśli kwota diety wynosi np 200kr, to dostanę 29400kr? Wyliczyli mi, że mam 2300kr do zwrotu, ale z dietami zwiększyłoby się to od razu do takiej kwoty? Dzieki za podpowiedzi

szymon75wlkp
05-04-2018 22:38

Ile w takim razie można teoretycznie odzyskać na czysto z tych 205kr?

szymon75wlkp
05-04-2018 18:14

Wg timelist byłem w pracy 147 dni, a jak sprawdzić ilość dni w Norwegii? Czy jesli będę się ubiegał o diety tylko za te 147 dni to będzie to błąd? 147 x 205= 30135 kr. Czy o tyle wzrośnie mój zwrot czy o jakiś procent tej kwoty?

Zobacz więcej komentarzy
szymon75wlkp (Hemsedal, Poznań) - dodał(a) post do tematu
05-04-2018 18:15

Diety

Witam. Po raz pierwszy chcę się rozliczyć jako pendler. Miałem 7 podróży do Polski, dodatkowo mam 60 km w obie strony do pracy więc coś się nazbiera. Mam jednak pytanie odnośnie diet. Byłem w pracy 147 dni w 2017 roku. Czy to oznacza, że dokladnie do tej liczby dni przysługuje mi dieta za każdy dzień? Czy jeśli kwota diety wynosi np 200kr, to dostanę 29400kr? Wyliczyli mi, że mam 2300kr do zwrotu, ale z dietami zwiększyłoby się to od razu do takiej kwoty? Dzieki za podpowiedzi

szymon75wlkp
05-04-2018 22:38

Ile w takim razie można teoretycznie odzyskać na czysto z tych 205kr?

szymon75wlkp
05-04-2018 18:14

Wg timelist byłem w pracy 147 dni, a jak sprawdzić ilość dni w Norwegii? Czy jesli będę się ubiegał o diety tylko za te 147 dni to będzie to błąd? 147 x 205= 30135 kr. Czy o tyle wzrośnie mój zwrot czy o jakiś procent tej kwoty?

Zobacz więcej komentarzy
szymon75wlkp (Hemsedal, Poznań) - dodał(a) nowy wątek
05-04-2018 15:46

Diety

Witam. Po raz pierwszy chcę się rozliczyć jako pendler. Miałem 7 podróży do Polski, dodatkowo mam 60 km w obie strony do pracy więc coś się nazbiera. Mam jednak pytanie odnośnie diet. Byłem w pracy 147 dni w 2017 roku. Czy to oznacza, że dokladnie do tej liczby dni przysługuje mi dieta za każdy dzień? Czy jeśli kwota diety wynosi np 200kr, to dostanę 29400kr? Wyliczyli mi, że mam 2300kr do zwrotu, ale z dietami zwiększyłoby się to od razu do takiej kwoty? Dzieki za podpowiedzi

szymon75wlkp
05-04-2018 22:38

Ile w takim razie można teoretycznie odzyskać na czysto z tych 205kr?

szymon75wlkp
05-04-2018 18:14

Wg timelist byłem w pracy 147 dni, a jak sprawdzić ilość dni w Norwegii? Czy jesli będę się ubiegał o diety tylko za te 147 dni to będzie to błąd? 147 x 205= 30135 kr. Czy o tyle wzrośnie mój zwrot czy o jakiś procent tej kwoty?

Zobacz więcej komentarzy
szymon75wlkp (Hemsedal, Poznań) - dodał(a) post do tematu
24-03-2018 09:39

Karta podatkowa 7100 a 35% pobranej zaliczki

Pracodawca ściągnął kartę podatkową którą mi przyznano.

Skattetrekksmelding:
Informasjon om skattekortet 2018
Fra og med i år får du mer detaljert trekkinformasjon i skattekortet ditt. Det betyr at du kan ha forskjellig trekk påulike inntekter slik at skattetrekket blir riktigere. Dette brevet er kun til din informasjon. Det skal ikke leveres videretil arbeidsgiver.

Skattekortet gjelder kun for lønn og tilsvarende ytelser som uføretrygd, sykepenger, dagpenger mv.

Ved uttak av pensjon i løpet av året må du endre skattekortet.

Har du flere arbeidsgivere/utbetalere må du gi hovedarbeidsgiver(hovedutbetaler) beskjed om å benyttetabelltrekket, og dine biarbeidsgivere beskjed om å benytte prosenttrekket. Du er selv ansvarlig for åmedvirke til at det trekkes korrekt skatt.
Informasjon i skattekortet
Arbeidsgivere/utbetalere som bestiller skattekortet ditt, vil motta følgende opplysninger:
Fødselsnummer
År
2018
Utstedt dato
08.02.2018
Trekkbeskrivelse
Type
Tabell
Prosent
Hovedarbeidsgiver/hovedutbetaler avuføreytelser
Trekktabell forlønn
7100
35
Biarbeidsgiver/andre utbetalere avuføreytelser
Prosenttrekk
35
Ev. sykepenger, dagpenger, uføretrygdmv fra NAV
Prosenttrekk
35
Unngå restskatt
Du finner beregningsgrunnlaget på side 2. Har det vært, eller venter du store forandringer i privatøkonomien din,kan du unngå restskatt ved å endre skattetrekket.
Du kan endre skattekortet ditt via skatteetaten.no/endre. Benytt f.eks. MinID eller BankID for å logge deg på. Dukan også bestille endringsskjema på papir via skatteetaten.no/kontakt, eller ringe 800 80 000 for å fåendringsskjema tilsendt i posten.
Alternativt kan du be arbeidsgiver trekke mer enn skattekortet tilsier.
Fakta om ditt skattetrekk
Ved ny jobb i løpet av året vil den nye arbeidsgiveren hente skattekortet ditt elektronisk.
Ved uttak av pensjon i løpet av året må du endre skattekortet. Pensjonsbetaleren vil hente skattekortet dittelektronisk.
Ved endring får arbeidsgiver/pensjonsutbetaler ditt nye skattekort. Du får tilsendt ny skattetrekksmeldingn

Grunnlag for beregning av skattetrekket ditt
Det er viktig at du sjekker om grunnlaget for beregning av skattetrekket ditt er riktig, og endrer dersom du finnerbehov for justering. Vi har beregnet skatten basert på følgende opplysninger:
Inntekter
Fradrag
Formue og gjeld
Inntekter hittil i 2018: 0
Skattetrekk hittil i 2018: 0
Disse hentet ditt skattekort i 2017
Her ser du hvilke arbeidsgivere/pensjonsutbetalere som hentet skattekortet ditt ifjor.
Se fullstendig liste på skatteetaten.no
Utdrag fra trekktabell 7100
Hele tabellen finner du på skatteetaten.no/skattekort.
Grunnlag
Trekk

Pracodawca zamiast użyć tabeli (19600-4089=15511) odciągnął mi 35%(19600-35%=12740). Czy zrobił to prawidłowo? Co dalej z tym zrobić? Zwrócić uwagę, że musi to zmienić, czy powiedzieć, aby od przyszłego miesiąca zaczął obliczać według tabeli?

All_is_well
24-03-2018 12:13

Tak, dostaniesz zwrot nadpłaconego podatku ale dopiero w czerwcu 2019. To błąd ksîęgowego w twojej firmie jeśli masz tylko jednego pracodawcę, a on potrąca podatek według stawki procentowej.
(Podatek nalicza się też według stawki procentowej jeśli masz wypłacane dodatkowe świadczenia np. premia, ale domyślam się że miałeś wypłaconą zwykłą pensję).
Jeśli chcesz płacić mniejszy podatek to musisz koniecznie porozmawiać z szefem na ten temat

szymon75wlkp
24-03-2018 09:38

All_is_well napisał:
Pracowałeś/ pracujesz w jeszcze innej firmie w 2018? Jeśli tak to jeden pracodawca pobiera podatek wedlug tabeli a drugi na wedlug stawki procentowej.
Jesli masz tylko jednego pracosawce to powinien pobierac podatek wedlug tabeli.

Mam jednego pracodawcę. Myślę że powinno to wyglądać tak, ze teraz powinienem mieć pobierane według tabeli, a dopiero drugi pracodawca powinien pobierać 35%. Jeśli tego nie zmienią to od tej różnicy będę miał zwrot?

All_is_well
23-03-2018 13:03

Pracowałeś/ pracujesz w jeszcze innej firmie w 2018? Jeśli tak to jeden pracodawca pobiera podatek wedlug tabeli a drugi na wedlug stawki procentowej.
Jesli masz tylko jednego pracosawce to powinien pobierac podatek wedlug tabeli.

Zobacz więcej komentarzy
szymon75wlkp (Hemsedal, Poznań) - dodał(a) post do tematu
21-03-2018 09:53

Karta podatkowa 7100 a 35% pobranej zaliczki

Pracodawca ściągnął kartę podatkową którą mi przyznano.

Skattetrekksmelding:
Informasjon om skattekortet 2018
Fra og med i år får du mer detaljert trekkinformasjon i skattekortet ditt. Det betyr at du kan ha forskjellig trekk påulike inntekter slik at skattetrekket blir riktigere. Dette brevet er kun til din informasjon. Det skal ikke leveres videretil arbeidsgiver.

Skattekortet gjelder kun for lønn og tilsvarende ytelser som uføretrygd, sykepenger, dagpenger mv.

Ved uttak av pensjon i løpet av året må du endre skattekortet.

Har du flere arbeidsgivere/utbetalere må du gi hovedarbeidsgiver(hovedutbetaler) beskjed om å benyttetabelltrekket, og dine biarbeidsgivere beskjed om å benytte prosenttrekket. Du er selv ansvarlig for åmedvirke til at det trekkes korrekt skatt.
Informasjon i skattekortet
Arbeidsgivere/utbetalere som bestiller skattekortet ditt, vil motta følgende opplysninger:
Fødselsnummer
År
2018
Utstedt dato
08.02.2018
Trekkbeskrivelse
Type
Tabell
Prosent
Hovedarbeidsgiver/hovedutbetaler avuføreytelser
Trekktabell forlønn
7100
35
Biarbeidsgiver/andre utbetalere avuføreytelser
Prosenttrekk
35
Ev. sykepenger, dagpenger, uføretrygdmv fra NAV
Prosenttrekk
35
Unngå restskatt
Du finner beregningsgrunnlaget på side 2. Har det vært, eller venter du store forandringer i privatøkonomien din,kan du unngå restskatt ved å endre skattetrekket.
Du kan endre skattekortet ditt via skatteetaten.no/endre. Benytt f.eks. MinID eller BankID for å logge deg på. Dukan også bestille endringsskjema på papir via skatteetaten.no/kontakt, eller ringe 800 80 000 for å fåendringsskjema tilsendt i posten.
Alternativt kan du be arbeidsgiver trekke mer enn skattekortet tilsier.
Fakta om ditt skattetrekk
Ved ny jobb i løpet av året vil den nye arbeidsgiveren hente skattekortet ditt elektronisk.
Ved uttak av pensjon i løpet av året må du endre skattekortet. Pensjonsbetaleren vil hente skattekortet dittelektronisk.
Ved endring får arbeidsgiver/pensjonsutbetaler ditt nye skattekort. Du får tilsendt ny skattetrekksmeldingn

Grunnlag for beregning av skattetrekket ditt
Det er viktig at du sjekker om grunnlaget for beregning av skattetrekket ditt er riktig, og endrer dersom du finnerbehov for justering. Vi har beregnet skatten basert på følgende opplysninger:
Inntekter
Fradrag
Formue og gjeld
Inntekter hittil i 2018: 0
Skattetrekk hittil i 2018: 0
Disse hentet ditt skattekort i 2017
Her ser du hvilke arbeidsgivere/pensjonsutbetalere som hentet skattekortet ditt ifjor.
Se fullstendig liste på skatteetaten.no
Utdrag fra trekktabell 7100
Hele tabellen finner du på skatteetaten.no/skattekort.
Grunnlag
Trekk

Pracodawca zamiast użyć tabeli (19600-4089=15511) odciągnął mi 35%(19600-35%=12740). Czy zrobił to prawidłowo? Co dalej z tym zrobić? Zwrócić uwagę, że musi to zmienić, czy powiedzieć, aby od przyszłego miesiąca zaczął obliczać według tabeli?

All_is_well
24-03-2018 12:13

Tak, dostaniesz zwrot nadpłaconego podatku ale dopiero w czerwcu 2019. To błąd ksîęgowego w twojej firmie jeśli masz tylko jednego pracodawcę, a on potrąca podatek według stawki procentowej.
(Podatek nalicza się też według stawki procentowej jeśli masz wypłacane dodatkowe świadczenia np. premia, ale domyślam się że miałeś wypłaconą zwykłą pensję).
Jeśli chcesz płacić mniejszy podatek to musisz koniecznie porozmawiać z szefem na ten temat

szymon75wlkp
24-03-2018 09:38

All_is_well napisał:
Pracowałeś/ pracujesz w jeszcze innej firmie w 2018? Jeśli tak to jeden pracodawca pobiera podatek wedlug tabeli a drugi na wedlug stawki procentowej.
Jesli masz tylko jednego pracosawce to powinien pobierac podatek wedlug tabeli.

Mam jednego pracodawcę. Myślę że powinno to wyglądać tak, ze teraz powinienem mieć pobierane według tabeli, a dopiero drugi pracodawca powinien pobierać 35%. Jeśli tego nie zmienią to od tej różnicy będę miał zwrot?

All_is_well
23-03-2018 13:03

Pracowałeś/ pracujesz w jeszcze innej firmie w 2018? Jeśli tak to jeden pracodawca pobiera podatek wedlug tabeli a drugi na wedlug stawki procentowej.
Jesli masz tylko jednego pracosawce to powinien pobierac podatek wedlug tabeli.

Zobacz więcej komentarzy
szymon75wlkp (Hemsedal, Poznań) - dodał(a) post do tematu
26-02-2018 20:26

Większa ilość pracodawców w ciągu roku

Witam. Mam obecnie pracodawcę, u którego wiem, ze będę miał pracę prze około dwa miesiace. Dostałem od niego kontrakt, płaci wypłatę według tabeli 7100. W karcie podatkowej jest zapis mówiący o podatku w wysokości 35 % od kolejnych pracodawców. Jak mam to rozumieć? Czy mogę legalnie za zgodą mego pierwszego pracodawcy podjąć pracę u kogoś innego i ten ktoś zrobi mi przelew potrącając mi 35%? Kto wtedy płaci za feriepenger i 14,1% arbeidsgiveravgift oraz 2% OTP? Czy może ciągle powinienem być na pełnej wypłacie u pierwszego pracodawcy, który powinien brać pieniądze od drugiego pracodawcy i robić wypłatę mnie, obciążajac go również za feriepenger i Aabeidsgiveravgift? Co jeśli np pół miesiąca pracuję u jednego pół u drugiego?

szymon75wlkp
26-02-2018 20:25

slawekg83 napisał:
Chłopie weś przeczytaj to co napisałeś i się zastanów . Myślisz że jakiś pracodawca będzie obarczał swoją księgową za twoją pracę u kogo innego. Masz kartę podatkową i każdy kolejny pracodawca cię z niej rozliczy i każdy z tych pracodawców ma ci osobno naliczać feriepenger. Skatt na koniec roku zsumuje twoje wszystkie wynagrodzenia i potrąconą zaliczkę na podatek od wszystkich i w razie nie dopłaty będziesz mieć dopłatę a w razie nadpłaty będziesz miał zwrot podatku.
I tez tak to widzę. Pytanie tylko czy kolejny pracodawca ma potrącać według tabeli, czy 35%?

Zobacz więcej komentarzy
szymon75wlkp (Hemsedal, Poznań) - dodał(a) nowy wątek
26-02-2018 19:54

Większa ilość pracodawców w ciągu roku

Witam. Mam obecnie pracodawcę, u którego wiem, ze będę miał pracę prze około dwa miesiace. Dostałem od niego kontrakt, płaci wypłatę według tabeli 7100. W karcie podatkowej jest zapis mówiący o podatku w wysokości 35 % od kolejnych pracodawców. Jak mam to rozumieć? Czy mogę legalnie za zgodą mego pierwszego pracodawcy podjąć pracę u kogoś innego i ten ktoś zrobi mi przelew potrącając mi 35%? Kto wtedy płaci za feriepenger i 14,1% arbeidsgiveravgift oraz 2% OTP? Czy może ciągle powinienem być na pełnej wypłacie u pierwszego pracodawcy, który powinien brać pieniądze od drugiego pracodawcy i robić wypłatę mnie, obciążajac go również za feriepenger i Aabeidsgiveravgift? Co jeśli np pół miesiąca pracuję u jednego pół u drugiego?

szymon75wlkp
26-02-2018 20:25

slawekg83 napisał:
Chłopie weś przeczytaj to co napisałeś i się zastanów . Myślisz że jakiś pracodawca będzie obarczał swoją księgową za twoją pracę u kogo innego. Masz kartę podatkową i każdy kolejny pracodawca cię z niej rozliczy i każdy z tych pracodawców ma ci osobno naliczać feriepenger. Skatt na koniec roku zsumuje twoje wszystkie wynagrodzenia i potrąconą zaliczkę na podatek od wszystkich i w razie nie dopłaty będziesz mieć dopłatę a w razie nadpłaty będziesz miał zwrot podatku.
I tez tak to widzę. Pytanie tylko czy kolejny pracodawca ma potrącać według tabeli, czy 35%?

Zobacz więcej komentarzy
szymon75wlkp (Hemsedal, Poznań) - dodał(a) post do tematu
22-02-2018 20:39

Innsynsraport

Czy każdy użytkownik systemu Altinn otrzyma Innsynsraport? Ja założyłem konto na początku roku i dlatego pytam. Czy jest to potrzebne do korekty podatku? Ciągle nie mam trekkoppgave od swego pracodawcy

szymon75wlkp
22-02-2018 20:38

bojfraoszlo napisał:
SAMMENSTILLING TIL INNTEKTSMOTTAKER FOR: 2017
Czy są tam również wyszczególnione koszty pracodawcy? Mam na myśli feriepenger, Arbeidsgiveravgift, OTP? Czy jest możliwe, że pracodawca nie opłacał mi np OTP? Czy to też tam sprawdzę?

boj fra oszlo
22-02-2018 20:29

SAMMENSTILLING TIL INNTEKTSMOTTAKER FOR: 2017

szymon75wlkp
22-02-2018 20:18

bojfraoszlo napisał:
szymon75wlkp napisał:
Od kiedy można zamawiać na Altinnie Innsysrapport? Jak obecnie nazywa się takie roczne zestawienie dochodów. Czy to ciągle lonns og trekkoppgave czy teraz nazywa się to inaczej?
...pracodawca powinien ci wysłać do konca lutego
...czy tez wszystkie instytucje które placily ci wynagrodzenie

Czyli jeszcze ma czas? jak się teraz takie zestawienie nazywa? On nie jest już moim pracodawcą i chcę do niego napisać, ale muszę wiedzieć o co prosić

Zobacz więcej komentarzy
szymon75wlkp (Hemsedal, Poznań) - dodał(a) nowy wątek
19-02-2018 14:20

Innsynsraport

Czy każdy użytkownik systemu Altinn otrzyma Innsynsraport? Ja założyłem konto na początku roku i dlatego pytam. Czy jest to potrzebne do korekty podatku? Ciągle nie mam trekkoppgave od swego pracodawcy

szymon75wlkp
22-02-2018 20:38

bojfraoszlo napisał:
SAMMENSTILLING TIL INNTEKTSMOTTAKER FOR: 2017
Czy są tam również wyszczególnione koszty pracodawcy? Mam na myśli feriepenger, Arbeidsgiveravgift, OTP? Czy jest możliwe, że pracodawca nie opłacał mi np OTP? Czy to też tam sprawdzę?

boj fra oszlo
22-02-2018 20:29

SAMMENSTILLING TIL INNTEKTSMOTTAKER FOR: 2017

szymon75wlkp
22-02-2018 20:18

bojfraoszlo napisał:
szymon75wlkp napisał:
Od kiedy można zamawiać na Altinnie Innsysrapport? Jak obecnie nazywa się takie roczne zestawienie dochodów. Czy to ciągle lonns og trekkoppgave czy teraz nazywa się to inaczej?
...pracodawca powinien ci wysłać do konca lutego
...czy tez wszystkie instytucje które placily ci wynagrodzenie

Czyli jeszcze ma czas? jak się teraz takie zestawienie nazywa? On nie jest już moim pracodawcą i chcę do niego napisać, ale muszę wiedzieć o co prosić

Zobacz więcej komentarzy
szymon75wlkp (Hemsedal, Poznań) - dodał(a) post do tematu
17-02-2018 14:05

Podatek pendler

Witam
Czy ktoś z was spotkał się z taką sprawą iż otrzymał zwrot podatku a następnie każą go zwrócić gdyż twierdzą że za dużo wypłacili? Najlepsze jest to że chcą zwrotu całości.....

Nikolai Stefani
17-02-2018 14:28

Oczywiście, przynajmniej tak mi się wydaje, że nigdzie się nie pomyliłem, nic w poniedziałek muszę do nich jechać i wytłumaczyć o co im chodzi skoro nigdy nie było z tym problemów.

szymon75wlkp
17-02-2018 14:04

Być może coś się nie zgadzało. Czy zawsze podróże były dobrze rozpisane w porównaniu z timelistami?

Nikolai Stefani
17-02-2018 13:52

Dokładnie tak podróże, diety, czynsz

Zobacz więcej komentarzy
szymon75wlkp (Hemsedal, Poznań) - dodał(a) nowy wątek
16-02-2018 09:30

Karta podatkowa 7100 a 35% pobranej zaliczki

Pracodawca ściągnął kartę podatkową którą mi przyznano.

Skattetrekksmelding:
Informasjon om skattekortet 2018
Fra og med i år får du mer detaljert trekkinformasjon i skattekortet ditt. Det betyr at du kan ha forskjellig trekk påulike inntekter slik at skattetrekket blir riktigere. Dette brevet er kun til din informasjon. Det skal ikke leveres videretil arbeidsgiver.

Skattekortet gjelder kun for lønn og tilsvarende ytelser som uføretrygd, sykepenger, dagpenger mv.

Ved uttak av pensjon i løpet av året må du endre skattekortet.

Har du flere arbeidsgivere/utbetalere må du gi hovedarbeidsgiver(hovedutbetaler) beskjed om å benyttetabelltrekket, og dine biarbeidsgivere beskjed om å benytte prosenttrekket. Du er selv ansvarlig for åmedvirke til at det trekkes korrekt skatt.
Informasjon i skattekortet
Arbeidsgivere/utbetalere som bestiller skattekortet ditt, vil motta følgende opplysninger:
Fødselsnummer
År
2018
Utstedt dato
08.02.2018
Trekkbeskrivelse
Type
Tabell
Prosent
Hovedarbeidsgiver/hovedutbetaler avuføreytelser
Trekktabell forlønn
7100
35
Biarbeidsgiver/andre utbetalere avuføreytelser
Prosenttrekk
35
Ev. sykepenger, dagpenger, uføretrygdmv fra NAV
Prosenttrekk
35
Unngå restskatt
Du finner beregningsgrunnlaget på side 2. Har det vært, eller venter du store forandringer i privatøkonomien din,kan du unngå restskatt ved å endre skattetrekket.
Du kan endre skattekortet ditt via skatteetaten.no/endre. Benytt f.eks. MinID eller BankID for å logge deg på. Dukan også bestille endringsskjema på papir via skatteetaten.no/kontakt, eller ringe 800 80 000 for å fåendringsskjema tilsendt i posten.
Alternativt kan du be arbeidsgiver trekke mer enn skattekortet tilsier.
Fakta om ditt skattetrekk
Ved ny jobb i løpet av året vil den nye arbeidsgiveren hente skattekortet ditt elektronisk.
Ved uttak av pensjon i løpet av året må du endre skattekortet. Pensjonsbetaleren vil hente skattekortet dittelektronisk.
Ved endring får arbeidsgiver/pensjonsutbetaler ditt nye skattekort. Du får tilsendt ny skattetrekksmeldingn

Grunnlag for beregning av skattetrekket ditt
Det er viktig at du sjekker om grunnlaget for beregning av skattetrekket ditt er riktig, og endrer dersom du finnerbehov for justering. Vi har beregnet skatten basert på følgende opplysninger:
Inntekter
Fradrag
Formue og gjeld
Inntekter hittil i 2018: 0
Skattetrekk hittil i 2018: 0
Disse hentet ditt skattekort i 2017
Her ser du hvilke arbeidsgivere/pensjonsutbetalere som hentet skattekortet ditt ifjor.
Se fullstendig liste på skatteetaten.no
Utdrag fra trekktabell 7100
Hele tabellen finner du på skatteetaten.no/skattekort.
Grunnlag
Trekk

Pracodawca zamiast użyć tabeli (19600-4089=15511) odciągnął mi 35%(19600-35%=12740). Czy zrobił to prawidłowo? Co dalej z tym zrobić? Zwrócić uwagę, że musi to zmienić, czy powiedzieć, aby od przyszłego miesiąca zaczął obliczać według tabeli?

All_is_well
24-03-2018 12:13

Tak, dostaniesz zwrot nadpłaconego podatku ale dopiero w czerwcu 2019. To błąd ksîęgowego w twojej firmie jeśli masz tylko jednego pracodawcę, a on potrąca podatek według stawki procentowej.
(Podatek nalicza się też według stawki procentowej jeśli masz wypłacane dodatkowe świadczenia np. premia, ale domyślam się że miałeś wypłaconą zwykłą pensję).
Jeśli chcesz płacić mniejszy podatek to musisz koniecznie porozmawiać z szefem na ten temat

szymon75wlkp
24-03-2018 09:38

All_is_well napisał:
Pracowałeś/ pracujesz w jeszcze innej firmie w 2018? Jeśli tak to jeden pracodawca pobiera podatek wedlug tabeli a drugi na wedlug stawki procentowej.
Jesli masz tylko jednego pracosawce to powinien pobierac podatek wedlug tabeli.

Mam jednego pracodawcę. Myślę że powinno to wyglądać tak, ze teraz powinienem mieć pobierane według tabeli, a dopiero drugi pracodawca powinien pobierać 35%. Jeśli tego nie zmienią to od tej różnicy będę miał zwrot?

All_is_well
23-03-2018 13:03

Pracowałeś/ pracujesz w jeszcze innej firmie w 2018? Jeśli tak to jeden pracodawca pobiera podatek wedlug tabeli a drugi na wedlug stawki procentowej.
Jesli masz tylko jednego pracosawce to powinien pobierac podatek wedlug tabeli.

Zobacz więcej komentarzy
szymon75wlkp (Hemsedal, Poznań) - dodał(a) nowy wątek
05-02-2018 22:26

Brak feriepenger za 2016

Jak najlepiej załatwić sprawę z pracodawcą, który nie chce zapłacić feriepenger za 2016 rok? Przecież to jego ...... obowiązek, a miga się od tego. Od razu jeszcze jedno pytanie. Czy zwrot podatku i feriepenger liczą się do dochodu brutto?

boj fra oszlo
06-02-2018 11:11

...związek zawodowy do ktorego należysz
...zjmie sie to sprawą szybko
...jezeli ,,oszust,,prowadzi działalnośc to sprawa jest bardzo prosta

Możliwe sytuacje opisane sa na stronie Arbeidstilsynet. Postępowanie zależne jest od tego czy pracodawca nie chce , czy nie może wypłacić ( np upadłość ). Pozdrawiam

Zobacz więcej komentarzy
szymon75wlkp (Hemsedal, Poznań) - dodał(a) post do tematu
01-02-2018 21:01

Polski samochód w No a podroze do kraju

Mam problem z interpretacja przepisów. Czy dobrze myślę, ze jesli raz w miesiącu podróżuje do Polski, to mogę jeździć po Norwegii na polskich blachach bez ograniczeń? Również do pracy?

Wg tego co wiem to w takim przypadku tak, ale najlepiej upewnic sie i zrodel.
Np www.skatteetaten.no/no/Person/bil-og-andre-kjoretoy/utenlandsregistrertbil/
Trzeba ze soba stale wozic rozne zaswiadczenia ze ma sie rodzine za granica Norwegii i ze stale sie ja odwiedza. Ja bym postaral sie dokumenty przetlumaczyc i wydrukowalbym tez przepisy ze strony skatteetaten ( na wypadek gdyby kontrolujacy ich ne znal).
Pozdrawiam

szymon75wlkp
01-02-2018 21:00

Miałem na myśli podróże do rodziny w Polsce, mam dwójkę małych dzieci i żonę, która pracuje w Polsce. Jestem właścicielem domu, który wspólnie zamieszkujemy i w którym wszyscy są zameldowani. Poza tym jestem właścicielem gospodarstwa rolnego. W Norwegii mam umowę na czas nieokreślony. Czy w związku z powyższym mogę poruszać się po Norwegii samochodem z polskimi tablicami rejestracyjnymi?

szymon75wlkp
01-02-2018 17:41

szymon75wlkp napisał:
Mam problem z interpretacja przepisów. Czy dobrze myślę, ze jesli raz w miesiącu podróżuje do Polski, to mogę jeździć po Norwegii na polskich blachach bez ograniczeń? Również do pracy?
Zero podpowiedzi?

Polecane profile
Filtr wyszukiwań
Pokazuj mi:
Wiek osób: 18 - 35
Z miejscowości:
Wyszukiwanie zaawansowane
OK

Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok