Riggman

  • Miejscowość
    w Polsce
    -
  • Miejscowość
    w Norwegii
    -
  • Znajomi 0
  • Odsłony profilu 674
  • Posty 234

Zdjęcia (1)

0
Riggman - dodał(a) post do tematu
15 godzin temu

zwolnienie lekarskie-d nummer

Witam!
Przebywam w Norwegii juz calkiem dlugo(okolo 2 lat), ale nigdy nie bylem tu u lekarza. Mam wciaz d-numer wiec lekarza nikt mi nie przydzielil automatycznie, ale co gdybym zachorowal powaznie i egenmelding by nie wystarczyl(chocby z powodu koronawirusa, na kwarantanne by mnie wyslali, ale kto by mi dal zwolnienie)? Czy moge jakos dostac zwolnienie lekarskie? I inna sprawa, gdybym mial jakis wypadek, na przyklad samochodowy, albo zapalenie wyrostka to musialbym placic za szpital? Norwescy znajomi mowia mi, ze to niemozliwe bo od dawna place tu podatki, ale jak pytam moich znajomych Polakow to juz wcale tacy pewni nie sa. Niestety, wszyscy moi znajomi z d-numerami tez nigdy nie probowali pojsc do lekarza wiec nie wiem jak to wyglada. W necie, wbrew pozorom, jasna odpowiedz nielatwo znalezc, moze po norwesku, ale jakos nie mialem silnej motywacji, zeby sie uczyc tego jezyka bo w mojej pracy jezykiem \"podstawowym\" jest angielski.

Riggman
15 godzin temu

Osrtim napisał:
Ile dni jednorazowo może dać lekarz jeżeli mam D numer

staly czy tymczasowy nie ma nic do rzeczy, lekarz daje srednio 2-4 tyg i trzeba wrocic na kolejna wizyte po kolejne zwolnienie. Jak masz d/nummer to nie musisz chodzic na legevakt tylko zwyczajnie do przychodni jak Ci co maja f/nummer. Roznica w twoim przypadku to tylko ze nie masz przypisanego stalego lekarza

Osrtim
2 dni temu

Ile dni jednorazowo może dać lekarz jeżeli mam D numer

Agnor100
29-03-2020 11:13

Wydaje mi sie to bardzo prawdopodobne, ale chcialbym zauwazyc, ze pomoc ambulatoryjna na pogotowiu(moze zszywanie rany?) to nie to samo co wizyta diagnostyczna w przychodni. Czy kolezanka z d-nummerem probowala dostac zwolnienie lekarskie w przychodniach?A moze pytala tylko w 1-2?KOlega powyzej wspomnial, ze nie w kazdej przychodni osoby z d-nummerem sa obslugiwane.

Zobacz więcej komentarzy
Riggman - dodał(a) post do tematu
4 dni temu

Czy warto

Pytanie: u nas pod firmą sprzedają papierosy z Polski, po 780k za karton. Czy jak kupię 10 kartonów i wracając do domu zatrzyma mnie policja, to czy będę miał problemy z tego powodu? I czy cena 780k za karton to dużo jak na Norwegię?

G123 G-321
3 dni temu

Krissy44 napisał:
Dziękuję za odpowiedź. To mój 3 tydzień w Norwegii, jeżdżę samochodem na polskich nr rej. Wracam z pracy ok 22, więc mam obawy co będzie jak mnie zatrzymają. Pozdrawiam.Norweska policja po godzinie 20 siedzi w biurach i monitoruje drogi przez kamery umieszczone wysoko nad drogami.
Jeżeli jeździ się zgodnie z przepisami to w bagażniku, możesz i prochy przewozić, o ile jakiś kapuś nie zadzwoni i poda konkretne informacje z numerem tablic.
Dlatego też napisałem wyżej tak a nie inaczej.

Krissy44
3 dni temu

Dziękuję rodaku za odpowiedź.

Riggman
4 dni temu

G123 napisał:
Krissy44 napisał:
Pytanie: u nas pod firmą sprzedają papierosy z Polski, po 780k za karton. Czy jak kupię 10 kartonów i wracając do domu zatrzyma mnie policja, to czy będę miał problemy z tego powodu? I czy cena 780k za karton to dużo jak na Norwegię?
Pytanie podstawowe.
- Na jakiej podstawie, ma ciebie zatrzymać do zwykłej rutynowej kontroli, Norweska policja.
Skoro nawet nie przyjeżdża samodzielnie, do wypadków na drogach, jeżeli nie jest do tego zmuszana przez samych poszkodowanych.
- Moim zdaniem 780-nok za kartom to mało, skoro w marketach jest to koszt od 1100-nok za karton.
Do niedawna, uważałem iż przy takich norweskich cenach za te używki, grzechem jest nie przywożenie tego przez granicę.
Jednak teraz nie wożę, o ile wcześniej ktoś nie zamówi za konkretną cenę,
Szkoda nerwów i żebrania o odsprzedaż tych fajek.
----
Na lotnisku na \\\"bezcłówce\\\" karton złotych malborasów kosztuje ~400nok. i jest duża trudność by je odsprzedać za 800-nok! BEZSENS!!!.
-Litr wódy kosztuje tam ~90-nok i bez problemu można odsprzedać za 300-nok z pocałowaniem ręki.


Gabrys po 1 gosc jezdzi na polskich blachach a tacy to sa na swieczniku jak jada takim autem po norweskich drogach, zeby Ty wyga takie pierdoly opowiadal....wstydz sie

a secundo ty fajek nie wozisz bo kasy nie masz zwykle dziadku pradziadku, ja jak lece czy jade to zawsze min karton wodki i kilka ram fajek pokitranych gdziekolwiek a jak lece samolotem to zawsze dopakowuje do pelna bagaz podreczny wodka tak zeby zamek sie ledwo zamykal....kto nie ryzykuje ten nie pije szampana

Zobacz więcej komentarzy
Riggman - dodał(a) post do tematu
7 dni temu

Częściowy kontrakt

Cześć,

Pytanie dotyczy pracy na część kontraktu. Załóżmy, że mamy kontrakt na 50%. Czy jeśli w danym miesiącu wypracuje te 50% z kontraktu a pracodawca będzie chciał abym pracował więcej to czy mogę odmówić dalszej pracy? Jaka jest do tego podstawa prawna, na którą się trzeba powołać? Pytanie jest zasadne, jeśli ma się przykładowo inną dodatkową pracę, którą nie da się pogodzić z większym tym pierwszym kontraktem.

Pozdrawiam serdecznie.

boj fra oszlo
6 dni temu

...pokaz te druga umowe temu pracodawcy i ustalcie cos co do pogodzenia obydwu prac..
...jezeli to normalny chłop..to znajdziecie kompromis..
...oczywistym jest ,że nikt nie bedzie pracowac cale zycie na 50%...powinien to zrozumiec
...mozna przeciez zmienic grafik,itd...

Riggman
7 dni temu

jak odmowisz to cie wywala. czesto to jest praktyka np agencji ze daja jakis % umowy zeby w razie choroby lub innych nieprzewidzianych wydarzen nie placic ci wszystkiego

G123 G-321
7 dni temu

macspy napisał:
Cześć,
Pytanie dotyczy pracy na część kontraktu. Załóżmy, że mamy kontrakt na 50%. Czy jeśli w danym miesiącu wypracuje te 50% z kontraktu a pracodawca będzie chciał abym pracował więcej to czy mogę odmówić dalszej pracy? Jaka jest do tego podstawa prawna, na którą się trzeba powołać? Pytanie jest zasadne, jeśli ma się przykładowo inną dodatkową pracę, którą nie da się pogodzić z większym tym pierwszym kontraktem.
Pozdrawiam serdecznie.
Odpowiedź na twoje pytanie to tylko gdybanie, oraz wróżenie z fusów.
Ponieważ wszystko zależy od podpisanej przez ciebie umowy/kontraktu, w którym będą zawarte, odpowiednie paragrafy z NKP. oraz to co będzie napisane \"drobnym drukiem\".
dlatego ZAWSZE jest dobrze poprosić pracodawcę o udostepnienie umowy do przeanalizowania, o ile ta umowa będzie zawierana na dłuższy okres współpracy.

Riggman - dodał(a) post do tematu
26-11-2022 12:04

JAK ZWYKLE. JEDNAK.

Hei.
JAK ZWYKLE, poszukuję pracy.
JEDNAK, od już, teraz.
Przyjechałem na przegląd EU, jednak termin nam na ten Czwartek/Piątek i nie da się przyspieszyć.
Przebywam w okolicy Knapstad - Spydeberg.
Mogę pracować przy czymkolwiek i gdziekolwiek oraz na jakichkolwiek zasadach.
Oczywiście w LOGICZNEJ ODLEGŁOŚCI od tych miejscowości.
JEDNAK wszystkie opcje są do dogadania.
Mój numer telefonu > 96660105 < dostępny całą dobę.
Czekam cierpliwie i pozdrawiam.

P.S.
Forumowe Trolle mile są widziane, ponieważ podbijają temat w górę.
I może jakiś się skusi i sam zaoferuje cokolwiek bym mógł u niego CHWILOWO Dorobić.

mart enty
26-11-2022 17:25

Riggman napisał:
Gabrys ty masz faktycznie nasrane w glowie i nawet nie umiesz sie powstrzymac od trolowania na FB.
Marty Enty wez to zachowaj i wrzucaj tu za kazdym razem jak ten idiota bedzie cos publikowal bo zaloze sie ze jeszcze bedzie to wiele razy coby ludzie wiedzieli

On jest lepszy od prezesa Kaczyńskiego w tym swoim pierdoleniu.
- Nikt nam nie wmówi, że czarne jest czarne, a białe jest białe

Riggman
26-11-2022 12:03

Gabrys ty masz faktycznie nasrane w glowie i nawet nie umiesz sie powstrzymac od trolowania na FB.

Marty Enty wez to zachowaj i wrzucaj tu za kazdym razem jak ten idiota bedzie cos publikowal bo zaloze sie ze jeszcze bedzie to wiele razy coby ludzie wiedzieli

G123 G-321
26-11-2022 11:05

TO OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE.

DZIĘKUJĘ FORUMOWYM TROLLOM ZA POMOC W PODBIJANIU TEMATU.

Pozdrawiam Cieplutko

Gabriel.


G123 napisał:
Hei.
JAK ZWYKLE, poszukuję pracy.
JEDNAK, od już, teraz.
Przyjechałem na przegląd EU, jednak termin nam na ten Czwartek/Piątek i nie da się przyspieszyć.
Przebywam w okolicy Knapstad - Spydeberg.
Mogę pracować przy czymkolwiek i gdziekolwiek oraz na jakichkolwiek zasadach.
Oczywiście w LOGICZNEJ ODLEGŁOŚCI od tych miejscowości.
JEDNAK wszystkie opcje są do dogadania.
Mój numer telefonu > 96660105 < dostępny całą dobę.
Czekam cierpliwie i pozdrawiam.
P.S.
Forumowe Trolle mile są widziane, ponieważ podbijają temat w górę.
I może jakiś się skusi i sam zaoferuje cokolwiek bym mógł u niego CHWILOWO Dorobić.

Zobacz więcej komentarzy
Riggman - dodał(a) post do tematu
20-11-2022 13:53

Stawki dla plytkarzy

Witam. Jaka jest srednia stawka na godzinę bądź od metra dla plytkarzy? Dziękuję za informację

G123 G-321
21-11-2022 13:42

Riggman napisał:
Nie pisze tu o agencjach bo tam to normy nigdy nie ma

Nie jest tak do końca, wszystko zależy też od Inwestora i projektu.
Gdy pracowałem na początku w Bødo, to moja firma, dostała projekt na łazienki w piętrowcu takim ala socjalnym dla azylantów.
Szef przyjął na zlecenie 5 płytkarzy i była to płaca od łazienki.
Z tych 5, pozostali tylko 2 bracia, rosyjscy litwini ONI ZASUWALI non stop! jak automaty.
Po 2-3 tygodniach, przestali przyjeżdżać na kwaterę, ponieważ było im szkoda czasu na dojazdy.
Szef zacierał tylko ręce i śmiał się z nich w kułak.
Nawet raz zawiózł nas na budowę pokazać pajaców.
W ciągu doby, potrafili zrobić na gotowo CZTERY łazienki.
Jednak mieli swój system, IŚCIE TAŚMÓWKA z produkcji.
Dlatego te 25m2. nie robi żadnego wrażania jak na mnie.
Tam też niby była \"norma na łazienkę\" teoretycznie, a praktycznie ruscy wymietli wszystkich na przedbiegach i to za 70% zwykłej stawki ZGODNIE Z PRAWEM \"tamtejszym\".

Riggman
20-11-2022 13:52

rafek1976 napisał:
to jest bez sensu bo ja np nie umiem wolno pracować wiec jak to ma wygladac? ja poloze w ciagu dnia 25 m a inny 15 i ta sama dniowka? albo co, mam sciemniac? nie umiem, jak robie to szybko mi idzie a jak nie robie to nie robie. ja nie pracowalem nigdy dla kogos w Polsce, zawsze dla siebie a to jak na akord, a nie jakas dniowka. Dniowka to dla przecietniaka ktory nie umie albo sie z tym pierdoli jak polamany bo jeszcze nie umie.

chodzi o to ze tu sa jakies normy na zrobienie danej rzeczy, jak zrobisz to szybciej to cie zwyczajnie wywala z budowy gdyz zrobiles to zle. Masz np norme 15 m2 na dzien i masz sie trzymac tego, jak nie umiesz w takim tempie robic to pora wracac do domu

Nie pisze tu o agencjach bo tam to normy nigdy nie ma

boj fra oszlo
20-11-2022 12:23

..czas zapadac w sen zimowy a ten sie obudzil po 5 latach...
..25 m ?? to jakas stachanowska norma...i to pewnie jeszcze w 12 godzin?
..przerwe na toalete i miche robisz,czy juz dniowki nie starcza?
..ludzie tutaj wypracowali sobie fajny system pracy,gdzie jest czas na kawe i pogaduchy a przyjezdni z biedy czy glupoty spierdol.li ten system..
..ale gdzie to juz nie bylo ..wszedzie... chyba?

Zobacz więcej komentarzy
Riggman - dodał(a) post do tematu
19-11-2022 10:47

Piles nie jedz

Pojechales na impreze wlasnym samochodem ,chcesz bezpiecznie wrocic do domu wlasnym autem NIE RYZYKUJ zamow kierowce ktory Cie bezpiecznie odwiezie do domu twoim autem
TEL CALA DOBE 96877569

558
11
Oslo- Szczecin
4 dni temu

czy ty jak wie na kazdy temat na forum masz cos do powiedzenia typowy,,JANUSZ,, we sie odpierdol o ludzi jak nie masz cos sensownego do powiedzenia wez sie za raczke z ty swym katabasem i spierdalaj

Oslo- Szczecin
19-11-2022 12:30

o Riggman

Oslo- Szczecin
19-11-2022 12:29

Chodzilo mi o goscia o G 123

Zobacz więcej komentarzy
Riggman - dodał(a) post do tematu
18-11-2022 15:40

Praca zapytanie

Witam, takie małe pytanko.. Czy kobieta oo 40 bez znajomosci norweskiego i prawa jazdy ma szanse na pracę w Norwegii np przy sprzataniu? Prrawie wszystkie oferty sa dla budowlancow Moze jest jakas Pani ktora tez miala taki problem..

Kiniula
3 dni temu

Dziękuję

mart enty
3 dni temu

Kiniula napisał:
Dzięki, a skad takie przypuszczenia ze nie tutaj? Pewnie lepiej przez biuro posrednictwa pracy typu Adecco czy Workshop Pozdrawiam

Jak bez języka, to tu sobie poszukaj, a nie na MN

m.facebook.com/groups/1367895629983363/?paipv=0&eav=Afb2Kal9_X1vZc2mAQC1w0NFVICwdlFHjPT-Muq0RO6uuIsMo45eai6fUqtkCctYU4E

Kiniula
3 dni temu

Dzięki, a skad takie przypuszczenia ze nie tutaj? Pewnie lepiej przez biuro posrednictwa pracy typu Adecco czy Workshop Pozdrawiam

Zobacz więcej komentarzy
Riggman - dodał(a) post do tematu
14-11-2022 18:31

Wypowiedzenie umowy

Witam,
pracuję w Bemanningu od 11 miesięcy. W piątek dowiedziałem się, że do końca roku nie będę miał pracy. Jestem na podatku 25%. Opłacam mieszkanie firmowe. Myślę o wypowiedzeniu umowy, bo nie będzie mnie stać na utrzymanie mieszkania.Jak wygląda zwolnienie, kiedy ja sam się zwalniam, a jak wygląda zwolnienie kiedy zwalnia mnie pracodawca? ( Feriepenge)

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Pozdrawia

boguslawa galkowska
14-11-2022 18:49

ok, pewnie używają obu wyrażeń, istotna czy nieistotna, różni ludzie czytają i fajnie żeby mieli dokładne informacje poza tym zawsze warto wymienić poglądy miłego wieczoru

Riggman
14-11-2022 18:30

bg38 napisał:

nie będę się sprzeczać o słowa ale NAV nie używa słowa \\\'ventetid\\\" ale \\\"karenstid\\\". Miałam tą przyjemność czytać kilka decyzji wydanych przez NAV w tej sprawie i w tej korespondencji była mową o karenstid. Dlatego też napisałam o karencji bo chyba tak to się to tłumaczy


Prosze , tu masz z mojego kilka lat do tylu zeby juz dalej nie brnac w tak nieistotnej kwesti

Du vil først få utbetalt dagpenger etter 12 uker. Dette kaller vi forlenget ventetid. Ventetiden din starter fra...

boguslawa galkowska
14-11-2022 18:19

to tak dla przypomnienia, warunki do otrzymania zasiłku.
www.nav.no/arbeid/arbeidsledig#hvem-har-rett-til-dagpenger
rozumiem, że krezusi z branży budowlanej zarabiają jak szejkowie
nie będę się sprzeczać o słowa ale NAV nie używa słowa \'ventetid\" ale \"karenstid\". Miałam tą przyjemność czytać kilka decyzji wydanych przez NAV w tej sprawie i w tej korespondencji była mową o karenstid. Dlatego też napisałam o karencji bo chyba tak to się to tłumaczy

Zobacz więcej komentarzy
Riggman - dodał(a) post do tematu
13-11-2022 22:16

Wypowiedzenie umowy

Witam,
pracuję w Bemanningu od 11 miesięcy. W piątek dowiedziałem się, że do końca roku nie będę miał pracy. Jestem na podatku 25%. Opłacam mieszkanie firmowe. Myślę o wypowiedzeniu umowy, bo nie będzie mnie stać na utrzymanie mieszkania.Jak wygląda zwolnienie, kiedy ja sam się zwalniam, a jak wygląda zwolnienie kiedy zwalnia mnie pracodawca? ( Feriepenge)

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Pozdrawia

boguslawa galkowska
14-11-2022 18:49

ok, pewnie używają obu wyrażeń, istotna czy nieistotna, różni ludzie czytają i fajnie żeby mieli dokładne informacje poza tym zawsze warto wymienić poglądy miłego wieczoru

Riggman
14-11-2022 18:30

bg38 napisał:

nie będę się sprzeczać o słowa ale NAV nie używa słowa \\\'ventetid\\\" ale \\\"karenstid\\\". Miałam tą przyjemność czytać kilka decyzji wydanych przez NAV w tej sprawie i w tej korespondencji była mową o karenstid. Dlatego też napisałam o karencji bo chyba tak to się to tłumaczy


Prosze , tu masz z mojego kilka lat do tylu zeby juz dalej nie brnac w tak nieistotnej kwesti

Du vil først få utbetalt dagpenger etter 12 uker. Dette kaller vi forlenget ventetid. Ventetiden din starter fra...

boguslawa galkowska
14-11-2022 18:19

to tak dla przypomnienia, warunki do otrzymania zasiłku.
www.nav.no/arbeid/arbeidsledig#hvem-har-rett-til-dagpenger
rozumiem, że krezusi z branży budowlanej zarabiają jak szejkowie
nie będę się sprzeczać o słowa ale NAV nie używa słowa \'ventetid\" ale \"karenstid\". Miałam tą przyjemność czytać kilka decyzji wydanych przez NAV w tej sprawie i w tej korespondencji była mową o karenstid. Dlatego też napisałam o karencji bo chyba tak to się to tłumaczy

Zobacz więcej komentarzy
Riggman - dodał(a) post do tematu
13-11-2022 22:03

Wiecie jak załatwia się płatny urlop z navu będąc na dagpenger?

Wiecie jak załatwia się płatny urlop z navu będąc na dagpenger?
Czy jakieś papierki potrzebne itp?

Riggman
13-11-2022 22:02

marzab napisał:
Witam.
Jestem na dagpenger ponad 52 tyg. i na stronie nav, w miejscu gdzie wypełniam karty meldunkowe widnieje info, że mam 20 dni płatnego urlopu. Moje pytanie brzmi: Czy muszę wybrać ten urlop przed końcem zasiłku? co się stanie jeśli go nie wybiorę, czy poprostu przepadnie, czy zostanie mi wypłacona jakaś rekompensata za niewykorzystany urlop? Czy można przedłużyć tym urlopem zasiłek? Czy dagpenger w czerwcu należy się tylko i wyłącznie jeśli wykorzystam ten urlop czy jeśli go nie wykorzystam? Proszę o odpowiedzi i z góry dziękuję i pozdrawiam


to jak chodzi o konkrety to jak nie wykorzystasz tych 20 dni to Ci zwyczajnie przepadna poprostu ale jak jestes juz 52 tyg to pewno zasilek zaczal Ci sie jakos w tamtym roku a do jakos kwietnia 2022 byly te kowidowe regulacje wiec musisz dostac feriepenger za ten okres

Najwazniejsze to co musisz zapamietac to jak nie wykorzystac tych dni wolnych platnych to jak np bedzie ci sie konczyl okres zasilku np 104 tyg to ci poprostu to przepadnie i nie dostaniesz za to zadnej bonifikaty. Jak bedziesz wiedziec ze idziesz juz do pracy to wykorzystaj to wczesniej....zreszta jak jedziesz z norwegii i znaznaczasz ze byles to i tak kazdy ma to w dupie. Poprostu jak jestes za granica i nav dzwoni to sie nie odbiera, caly kontakt przez Ditt Nav tak na przyszlosc

marzab
13-11-2022 14:51

Witam.
Jestem na dagpenger ponad 52 tyg. i na stronie nav, w miejscu gdzie wypełniam karty meldunkowe widnieje info, że mam 20 dni płatnego urlopu. Moje pytanie brzmi: Czy muszę wybrać ten urlop przed końcem zasiłku? co się stanie jeśli go nie wybiorę, czy poprostu przepadnie, czy zostanie mi wypłacona jakaś rekompensata za niewykorzystany urlop? Czy można przedłużyć tym urlopem zasiłek? Czy dagpenger w czerwcu należy się tylko i wyłącznie jeśli wykorzystam ten urlop czy jeśli go nie wykorzystam? Proszę o odpowiedzi i z góry dziękuję i pozdrawiam

marzab
13-11-2022 14:47

Witam.
Jestem na dagpenger ponad 52 tyg. i na stronie nav, w miejscu gdzie wypełniam karty meldunkowe widnieje info, że mam 20 dni płatnego urlopu. Moje pytanie brzmi: Czy muszę wybrać ten urlop przed końcem zasiłku? co się stanie jeśli go nie wybiorę, czy poprostu przepadnie, czy zostanie mi wypłacona jakaś rekompensata za niewykorzystany urlop? Czy można przedłużyć tym urlopem zasiłek? Czy dagpenger w czerwcu należy się tylko i wyłącznie jeśli wykorzystam ten urlop czy jeśli go nie wykorzystam? Proszę o odpowiedzi i z góry dziękuję i pozdrawiam

Zobacz więcej komentarzy
Riggman - dodał(a) post do tematu
10-11-2022 18:29

Pracan na platformie- ktoś, coś?

Witam. Interesuję się pracą offshore w charakterze montera rusztowań. Znacie jakieś firmy zatrudniające w tym segmencie?
Z góry dziękuję za info

Riggman
10-11-2022 18:28

wystarczy wpisac w finn opcje stillas i wyswietli ci sie masa ogloszen, nie przejmuj sie ze sa pisane po norwesku bo malo jaki norweg czy polak tu dluzej mieszkajacy by chcial taka prace robic gdyz to jest najgorsza praca na budowie. Majczesciej to ok 240 kr plus darmowe mieszkanie, powodzenia

Norbert Pacan
10-11-2022 18:25

OK. Dziękuję za info. Masz może jakieś kontakty do firm za te same pieniądze?

Riggman
10-11-2022 18:13

daj se z tym siana---pizdzi i gwizdzi nad morzem, lepiej juz ukladac te klocki lego na zyklyc budynkach za te same pieniadze

Riggman - dodał(a) post do tematu
10-11-2022 18:12

trolle

Już niedługo wybory w Pl.
Więc jak i pod wielu artykułami widzę znowu wysyp antyszczepów z ogromnym bólem ich odbytów, zamiast żyć swoim życiem, tak oczekuję znowu wysyp pisowskich PaWiaków
Choć widząc kiepską już kondycję kaczora (niech mu ziemia w chuj ciężką będzie) i braki budżetowe, to mam nadzieję, że przyszłoroczny wylew tego szamba na forum będzie mniejszy.
Ale zapewne Konfederaci wyjdą na czołówkę upatrując w tym swoją szansę

Riggman
10-11-2022 18:11

jeden chuj kto wygra wybory, czy te szmatlawce pisowe czy ten rudzielec z po to i tak dalej bedzie zle bo my zwyczajnie sie sami nie szanujemy

Riggman - dodał(a) post do tematu
07-11-2022 17:01

Pracodawca wyrejestrował mnie z rejestru pracowników w NAV.

Witam Wszystkich. Mam problem tego typu ze jestem od lipca na chorobowym. A Moj pracodawca wyrejestrowal mnie z Rejestru pracownikow o czym poinformowal mnie NAV. Bardzo bym prosil o dobra rade co moge zrobic w tym kierunku?? Lub namiary na Kogos kto moglby sie tym zajac?? Z gory dziekuje.

578
7
mart enty
15-11-2022 16:02

nataszabogacz napisał:
A ja wiem dokładnie o co chodzi - został Pan nielegalnie zwolniony - tutaj pomoże darmowa pomoc prawna, na przykład w caritasie napisać do nich na facebooku \\\"pomoc prawna caritas\\\" lub jurist@caritas.no

Haha. A wiesz, że jest coś takiego jak Konsulat?
Nie trzeba do tego katolskich oszołomów i naciągaczy

Natasza Bogacz
15-11-2022 15:30

A ja wiem dokładnie o co chodzi - został Pan nielegalnie zwolniony - tutaj pomoże darmowa pomoc prawna, na przykład w caritasie napisać do nich na facebooku \"pomoc prawna caritas\" lub jurist@caritas.no

boguslawa galkowska
07-11-2022 18:54

PS. Karty EKUZ NIGDZIE się nie rejestruje. Tak samo jak informacji o wyznaniu i numerze buta nie rejestruje się na stronie \"SKATT\"

Zobacz więcej komentarzy
Riggman - dodał(a) post do tematu
03-11-2022 19:28

Praca dla kobiety?

Witam
Od lutego będę w Norwegii po 3 miesiącach chciałbym ściągnąć narzeczoną, będziemy mieszkali w Bergen. Mam pytanie, moze ktos coś poradzi gdzie ona mogłaby znaleźć pracę bez języka?

Riggman
03-11-2022 19:27

bez jezyka to tylko na szmacie

mijka
03-11-2022 18:46

w sieci można wszystko znaleźć www.google.pl/

boj fra oszlo
03-11-2022 18:38

...no jak to gdzie?
..w biurze,w agencji,lub poprostu tam gdzie beda najlepsze warunki..samochod firmowy,darmowelokum,darmowa kantyna...najlepiej gdzieś w centrum...na. staròwce...
..Ps. rozmarzyłem się..sorrry
..
...do sprzątania ją dawaj!!!

Riggman - dodał(a) post do tematu
01-11-2022 11:53

Huawei

Wiram Mam pytanie a mianowicie czy można przeslac nowy telefon zakupiony w Polsce paczką do Norwegii i czy jest to objete cłem.Dziękuję.

Riggman
01-11-2022 11:52

Elise napisał:
jacek.kobalczyk@wp.pl napisał:
Wiram Mam pytanie a mianowicie czy można przeslac nowy telefon zakupiony w Polsce paczką do Norwegii i czy jest to objete cłem.Dziękuję.
Cla nie ma, ale jest VAT 25%. No i dochodzi oplata pocztowa 150 NOK jak wartosc przesylki ponizej 3000 NOK. Poczta nie pobiera oplat jezeli wartosc przesylki jest ponizej 350 NOK. Ogolnie podatek 25% powinno placic sie zawsze, ale poczta czesto przepuszcza paczki o malej wartosci bez dodatkowych oplat. Mimo wszystko musisz zalozyc , ze bedziesz placil dodatkowo 25% VAT + 150 NOK wiecej.


no i czekal jeszcze 3-4 tyg na paczke. Poczta to najgorsza alternatywa na paczke. czesto przychodzi otwarta lub grzebana tak nawiasem

Eliza K
31-10-2022 19:11

jacek.kobalczyk@wp.pl napisał:
Wiram Mam pytanie a mianowicie czy można przeslac nowy telefon zakupiony w Polsce paczką do Norwegii i czy jest to objete cłem.Dziękuję.
Cla nie ma, ale jest VAT 25%. No i dochodzi oplata pocztowa 150 NOK jak wartosc przesylki ponizej 3000 NOK. Poczta nie pobiera oplat jezeli wartosc przesylki jest ponizej 350 NOK. Ogolnie podatek 25% powinno placic sie zawsze, ale poczta czesto przepuszcza paczki o malej wartosci bez dodatkowych oplat. Mimo wszystko musisz zalozyc , ze bedziesz placil dodatkowo 25% VAT + 150 NOK wiecej.

Riggman - dodał(a) post do tematu
29-10-2022 09:08

1

1

mart enty
29-10-2022 16:50

napisał:
1

Aleś się chłopie schował, nikt się nie skapnie

Riggman
29-10-2022 09:07

Polecam Ci basen o nazwie Drammenselva

mart enty
29-10-2022 01:52

Roman78 napisał:
[quote]Jaką siłownie i basen polecacie w Drammen ....[/quote
JPRDL.
A ileż tych basenów jest w Drammen, - trzeba Ci polecać?
A z siłowniami, to jest dużo, ale jaka między nimi różnica? Żadna.
Pytanie więc z dupy.
Z resztą kolejny raz zadane, z tym, że ubogacone o basen.
Może po prostu lepiej się tam przejść zamiast łapać pseudoznajome dziewczynki na MN?
Ty serio masz 44 lata? Bo więcej, niż 19 bym Ci nie dał pod względem emocjonalnym i to wcale nie w pozytywnym tej liczby znaczeniu
Macho pozy na zdjęciach, cipki jako znajome, a pyta o baseny w Drammen, gdzie jest tylko jeden

Zobacz więcej komentarzy
Riggman - dodał(a) post do tematu
29-10-2022 09:05

Jaka praca ?

Cześć,

Ostatnio myślę o wyjeździe za granicę i dość przypadkiem trafiłem na Norwegię i zainteresowałem się bardziej tym krajem. Ogólnie myślę o przyjeździe na dosyć długo.
Trochę poczytałem o pracy tutaj i zastanawiam się jak mogłoby to wyglądać na początku, bo chciałbym znaleźć pracę w swoim zawodzie, czyli: serwisant sprzętu IT. Jestem po studiach mam inżyniera, doświadczenie około 5 lat w tym zawodzie. I teraz pytanie, czy jest szansa, żeby taką pracę dostać na początek. Słyszałem, że podobno takie zawody są raczej niedostępne dla migrantów. Ale nie wiem na ile jest to prawdziwe.
Dajcie znać jak to wygląda. Jeżeli o język chodzi, to tylko angielski.

Joanna Kuchnicka
29-10-2022 14:27

misieq96 napisał:
serwisant sprzętu IT. Jestem po studiach mam inżyniera, doświadczenie około 5 lat w tym zawodzie. I teraz pytanie, czy jest szansa, żeby taką pracę dostać na początek.

Znasz angielski sprawdź ogłoszenia na norweskich stronach wyślij CV i zobaczysz jaki będzie odzew. Co ma Tobie ktoś powiedzieć tu innego?

Riggman
29-10-2022 09:04

misieq96 napisał:
bo na żadną merytoryczną dyskusje nie można liczyć.

Temat juz byl tyle razy walkowany tu na forum ze nikomu nie chce sie po raz n-ty pisac to samo. uzyj opcji szukaj

misieq96
28-10-2022 22:09

bojfraoszlo napisał:
Riggman napisał:
bojfraoszlo napisał:
Riggman napisał:
skad Ty masz boju takie dziwne stwierdzenia ze wszyscy to tylko budowa lub sprzataczki. Tp ze Ty robisz w jakies firmie na budowie to nie znaczy ze kazdy to robol czy operatora powierzchni plaskich.
Totalny bezsens....

....sorry zapomnialem o tobie
...kierowca handlowiec?
...podpowiedz magistrowi jak rozkrecic biznes w Norwegii...
...Ps..w Polsce podobno jest swietnie...place,emerytury ida w gore! ...dlatego...serce mi peka ,ze kolejny magister ucieka...probuje zniechecic

Nie w tym rzecz czy ja jestem przedsiebiarca czy nie ale to ze Ty robisz na budowie nie znaczy ze kazdy tu jest pracownikiem fizycznym. Jest od cholery ludzi z wyzszym wyksztalceniem co sa daglig lederami w firmach a norsk maja w jedym paluszku. Po co ta szydera w Twoich wypowiedziach ??

...zaraz ,,podamy mu na tacy ,,wyjazd do Norwegii,porady, co zrobic i gdzie ...a jego nawet tutaj juz nie ma ...jest ciagle wylogowany...nieobecny.....czyli wg ciebie zdeterminowany w celu znalezienia pracy,tak?
...darujmy sobie kolesia...przypadkowo trafil na Norwegie...bedzie sie zastanawial czy przyjechac,rozpatrywal oferty...i na koniec nawet nie podziekuje....


Nie kumam o co ci chodzi. Zadałem proste pytanie i oczekuje normalnej odpowiedzi i rozmowy na dany temat, a nie jakiegoś bełkotu. I za co mam ci niby dziękować w tej sytuacji ;p ?

Zobacz więcej komentarzy
Riggman - dodał(a) post do tematu
22-10-2022 18:40

Nawiążę współpracę z osobą chętną na sprzedaż okien PVC

Dzien dobry,
nawiążę współpracę z osobą lub firmą chcącą być przedstawicielem lub dealerem okien PVC na terenie Norwegii. Profil 6 komorowy, pakiet 2/3 szybowy itp. Wiecej szczegołów na pw
Zapraszam

Riggman
22-10-2022 18:39

Ja moglbym pohandlowac ale kiepsko znam sie na oknach jak i na calej budowlance. Mam swoje dostawczaki i dosc duze doswiadczenie w sprzedazy tutaj w Oslo

mart enty
21-10-2022 15:46

marcin111111 napisał:
W Polsce jest problem z pozyskaniem osoby znajacej jezyk norweski, stad pomysl pozyskania osoby ktora najlepiej by mieszkala w NO.
Ktoras z osob wypowiadajacych sie zarzucila mi brak znajomosci np procedur celnych- skad pewnosc ze nie wiem jak to wyglada i czy czasem nie mam z tym na codzien do czynienia?
Szukam osoby rzetelnej chcacej zarobic i isc w zyciu do przodu a nie wiecznie niezadowolonej. Osoba ta mogla mieszkac w NO ale wrocic do kraju z roznych wzgledow, jednak znajac jezyk i majac otwarty umysl jest ona dla mnie cenna. Wszystkiego idzie sie nauczyc.


Tak, czy siak, z plastikami tu nie poszalejesz.
Drewniane, to może jeszcze...

marcin111111
21-10-2022 11:12

W Polsce jest problem z pozyskaniem osoby znajacej jezyk norweski, stad pomysl pozyskania osoby ktora najlepiej by mieszkala w NO.

Ktoras z osob wypowiadajacych sie zarzucila mi brak znajomosci np procedur celnych- skad pewnosc ze nie wiem jak to wyglada i czy czasem nie mam z tym na codzien do czynienia?

Szukam osoby rzetelnej chcacej zarobic i isc w zyciu do przodu a nie wiecznie niezadowolonej. Osoba ta mogla mieszkac w NO ale wrocic do kraju z roznych wzgledow, jednak znajac jezyk i majac otwarty umysl jest ona dla mnie cenna. Wszystkiego idzie sie nauczyc.

Zobacz więcej komentarzy
Riggman - dodał(a) post do tematu
21-10-2022 16:11

Wyjazd do kraju nad WISŁĄ!.

Dnia 22-10-22 /Sobota/ wyjeżdżam do polandii Fordem Connect z okolic Ski/Moss. na Śląsk, okolice Wrocław - Katowice.
Mogę zabrać po drodze, drobne rzeczy/ paczki i takie tam inne.
Gdyby, ktokolwiek cokolwiek, to proszę pisać na priv, umówimy się i podjadę pod podany adres tu w Norge.
Ewentualne zamówienia zbieram do 21-10-22 Piątek do godziny 22:22.
Pozdrawiam.
Gabriel.

795
7
Riggman
21-10-2022 16:10

G123 napisał:
Riggman napisał:
Jak jedziesz tym zlomem co stal Ci 2 lata to juz w polowie trasy zdechnie bo znow slimaki ci zaatakuja wtryskiwacze
[b]
Teraz natomiast zjeżdżam do polandii


Jedz w cholere Ty nedzny darmozjadzie, usun tez konto na MN zeby twoje wypociny nie czytac

Ps. Mam tez nadzieje ze nikt z toba jechac nie bedzie bo ten teoj zlom rozkraczy sie w polowie i zadne paczki nie dojada/ chodz mysle ze ludzie nie byli tak naiwni zeby tobie powierzac jakas eøasnac jak sam nie umiesz swojej upilnowac

G123 G-321
21-10-2022 15:16

Riggman napisał:
Jak jedziesz tym zlomem co stal Ci 2 lata to juz w polowie trasy zdechnie bo znow slimaki ci zaatakuja wtryskiwacze
Wtryskiwacze w fordzidle nie zaatakowały ślimaki.
Tylko chamska zagrywka pseudo mechaniora, który jak ty ma firmę i trzy dostawczaki transity Vw.
Z zawiści \"pomagał\" uruchomić silnik i tak pomagał, że jeszcze gorzej rozpieprzył i zostawił na pastwę losu, na dodatek podpuszczając norga by ten żądał bezwarunkowego usunięcia auta z chaszczy za stodołą.
Teraz dopiero wyszło szydło z worka.
A fordzidło ma wymienioną na nową / rozpieprzoną po złości / pompę wysokiego ciśnienia, oraz dodatkowo wtryski i inne podzespoły zasilające.
I \"chodzi jak zegarek\".
I mam w odbycie to co ty tutaj piszesz hejterku.

G123 G-321
21-10-2022 15:00

Riggman napisał:
Jak jedziesz tym zlomem co stal Ci 2 lata to juz w polowie trasy zdechnie bo znow slimaki ci zaatakuja wtryskiwacze
TYPOWY STALKING, stosowany przez podobno prowadzącego firmę TFUuuu.

Auto ma aktualny przegląd na następne 2-lata.
Dałem sobie radę i to pomimo waszych CHAMSKICH SZTUCZEK tu na forum.
Teraz natomiast zjeżdżam do polandii

Zobacz więcej komentarzy

Facebook Messenger YouTube Instagram