Refinansiering w Norwegii
Eff.rente 14,0%, 65 000kr. over 5 år,etablering 950kr., Totalt 89 093 kr.
Sprawdź
Kredyt konsumencki w Norwegii
Eff.rente 14,0%, 65 000kr. over 5 år,etablering 950kr., Totalt 89 093 kr.
Sprawdź
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Wszyscy na pokład: do Trondheim przypłyną nowoczesne promy wycieczkowe Turystyka
Paulina Cirocka 01 czerwca 2018
08:00

Wszyscy na pokład: do Trondheim przypłyną nowoczesne promy wycieczkowe

1
Skomentuj
Statki wyruszą w 2020 roku wikimedia.org - Jonas Smith Copenhagen, Denmark - Creative Commons Attribution 2.0 Generic
Jeszcze w 2016 roku norweska linia promowa Hurtigruten zapowiedziała, że ich flota powiększy się o dwa nowe promy wycieczkowe, które jako pierwsze na świecie będą miały stuprocentowo elektryczny napęd. Ich budowa rozpocznie się już tego lata. Podczas swoich dziewiczych rejsów mają one zawitać do Trondheim.
Reklama

Ekologia i elegancja

Jak w oświadczeniu prasowym napisał właściciel linii Daniel Skjeldam, statki otrzymają imiona MS Roald Amundsen i MS Fridtjof Nansen. Oba posiadać będą napęd hybrydowy, aby udowodnić, że tak zaawansowana technologia jest już możliwa, a przy okazji, aby przysłużyć się planecie.

Statki będą budowane w stoczni Kleven ze wsparciem finansowym organizacji Enova podlegającej pod norweskie Ministerstwo Klimatu i Środowiska. Wystrój ma być inspirowany norweską przyrodą, z dużą przewagą naturalnego drewna i granitu, a projektami zajmuje się Rolls-Royce Motor Cars.

Historyczne trasy

Pierwszy okręt wyruszy w rejs z Hamburga wzdłuż linii brzegowej Norwegii i z powrotem, obejmując jedną z najstarszych tras wytyczonych przez Hurtigruten jeszcze w 1893 roku. Piątego dnia rejsu statek przybije do portu w Trondheim.

Fridtjof Nansen natomiast rozpocznie dwutygodniowy rejs w Amsterdamie, aby również popłynąć wzdłuż norweskiego wybrzeża do Longyearbyen. Jest to hołd dla założyciela firmy Richarda Witha, który w 1896 roku wytyczył tamtędy sportową trasę.

Łącząc przyjemne z pożytecznym

Do dyspozycji 530 pasażerów będzie m.in. basen, bar, siłownia, centrum SPA, trzy restauracje z tradycyjną, norweską kuchnią oraz ogromny taras, z którego można podziwiać wybrzeże Norwegii. Połowa kabin zostanie też wyposażona w balkony. Ponadto na pokładach znajdzie się też sprzęt umożliwiający gościom lepsze poznanie mijanych terenów, np. podwodne drony, kajaki czy specjalne łodzie służące do eksplorowania głębi terenu.

Początkowo dziewicze rejsy miały odbyć się w 2019 roku, jednak Hurtigruten podaje na swojej stronie, że będzie to rok 2020.
Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych
Sławomir, Janusz kumpel Grażyny Wiśniewski

Najpierw odnioslem wrazenie , ze ktos sie pomylil. Bo jak naped moze byc zarazem hybrydowy i w pelni elektryczny?
Okazuje sie , ze jest to cos w rodzaju chwytu marketingowego: na stronie Hurtigruten podaja , ze w pierwszej fazie bedzie mozliwe plyniecie na bateriach od 15 do 30minut (!). Potem baterie beda musialy byc ladowane przez cztery nowoczesne silniki diesla o zmniejszonej emisji szkodliwych gazow. Lepsze to niz nic, po porcie statek bedzie sunal po cichutku i (prawie) bez dymu. Dzisiejsze przed odbiciem od kei produkuja spora czarna chmure .

3
Odpowiedz
Zgłoś komentarz

Bliżej nas