Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Promocja po norwesku: popularny portal funduje turystom wycieczkę do Oslo Turystyka
Monika Pianowska 18 września 2017
13:00

Promocja po norwesku: popularny portal funduje turystom wycieczkę do Oslo

Skomentuj
Jednym z wiecznie zatłoczonych europejskich muzeów jest Luwr. wikimedia.org - Pueri Jason Scott - Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported
Zamiast wydawać grube pieniądze na kampanie reklamowe, przedstawiciele popularnej strony podróżniczej Visit Oslo postanowili pokierować się zasadą „nie gadaj, tylko pokaż”. Chcieli udowodnić, że stolica Norwegii w kwestii ilości atrakcji wcale nie ustępuje najchętniej odwiedzanym przez turystów miastom, a pod jednym względem wręcz je przewyższa.
Mowa o kameralności. Właśnie dlatego portal nadszedł z odsieczą dla turystów, którzy utonęli w morzu innych podróżujących do nieco przereklamowanych destynacji, i zorganizował im we wrześniu… Wielką Ucieczkę.
Reklama

Przepis na udaną wycieczkę – uciec do Norwegii

W ciągu ostatnich kilku lat kraje nordyckie zyskały status kolebki unikatowego stylu życia opartego na luzie i minimalizmie. Powstają podręczniki z receptami na szczęście według Skandynawów, a architekturę i design ich autorstwa traktuje się jako wyznaczniki pomysłowości i pragmatyzmu.

Wciąż jednak większość turystów zupełnie nie kojarzy udanego urlopu z nordyckimi miastami. Najpopularniejszymi – a w związku z tym również najbardziej zatłoczonymi – wakacyjnymi destynacjami pozostają stolice i kurorty na południu i zachodzie Europy.

Self(absorbed)ies with Mona Lisa

Post udostępniony przez Marela Glavaš (@marelaglavas)

Tę sytuację postanowili zmienić właściciele strony podróżniczej Visit Oslo. Znaleźli nietypowy sposób na promocję stolicy Norwegii, oferując „akcję ewakuacyjną”.

Za dużo ludzi? Ocalimy was!

Christian Lunde z portalu Visit Oslo zapewnia, że największe norweskie miasto ma się czym pochwalić, m.in. dzięki tętniącej życiem scenie kulturalnej, ciekawej architekturze, oryginalnym barom i restauracjom, pozostając jednocześnie w bliskości z naturą. A co najważniejsze, wszystko to w kameralnej atmosferze, która pozwala skupić się na celach wycieczki.
Uczestnicy The Great Escape podczas wpływania do Oslofjordu przy galerii sztuki współczesnej.
Uczestnicy The Great Escape podczas wpływania do Oslofjordu przy galerii sztuki współczesnej. screenshot/businesswire.com
Zamiast jednak tylko opowiadać, Norwegowie od razu przeszli do czynów. Zaczęli od buszowania po mediach społecznościowych w poszukiwaniu niezadowolonych podróżników w kilku najbardziej obleganych przez turystów europejskich miejscowościach.

W końcu natknęli się na parę młodych Nowozelandczyków podczas ich pierwszej wizyty w Europie. Właśnie dotarli do Paryża, gdzie spotkało ich przede wszystkim rozczarowanie tłumem walczącym w muzeum o zdjęcie ze słynnym portretem Mony Lisy. Visit Oslo postanowiło wyciągnąć duet z gąszczu selfie-sticków.
Za pośrednictwem Instagrama Mareli i Samowi zaoferowano więc ratunek w postaci zaproszenia na niezapomnianą dwudniową wycieczkę do Oslo. Z początku sceptyczni Nowozelandczycy ostatecznie dali się przekonać, że to nie żart, i wkrótce spakowali walizki, by zobaczyć, co naszykowała dla nich stolica kraju nad fiordami.

Marela i Sam w ciągu 48 godzin zdążyli spróbować wyśmienitych potraw i wina, wiosłowali na stojaka po stołecznym fiordzie, wybrali się na wycieczkę rowerową ulicami Oslo, obejrzeli „sekretny koncert” oraz odwiedzili muzea i galerie sztuki.
Tam w niczym niezmąconym spokoju mieli okazję podziwiać dzieła najwybitniejszych norweskich malarzy, m.in. Krzyk Edvarda Muncha – obraz, który sławą niewiele ustępuje nawet Monie Lisie. Jak podkreślają sami organizatorzy Wielkiej Ucieczki, wizyta Nowozelandzkiej pary w Oslo była przepełniona ciekawymi doświadczeniami, a nie przeludniona.
Wielka Ucieczka (The Great Escape) to projekt współpracy pomiędzy właścicielami małych i dużych biznesów w Oslo, którzy wspólnymi siłami starają się wypromować miasto na turystycznej mapie świata.
Uczestnicy The Great Escape w Muzeum Narodowym w Oslo.
Uczestnicy The Great Escape w Muzeum Narodowym w Oslo. screenshot/businesswire.com
Źródła: businesswire.com, visitoslo.com
Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych

Bliżej nas