Transport i komunikacja
Zakaz wjazdu do Norwegii dla 40 % ciężarówek
1

Statens Vegvesen (Krajowy Zarząd Dróg) podał, że od początku tego roku przeprowadził kontrole 5070 ciężarówek na przejściach granicznych w Svinesund, Ørje i na stacji kontroli Taraldrud.
2043 ciężarówki nie nadawały się do dalszego użytkowania, w 115 przypadkach dzwoniono na policję. W 2010 roku pojazdów, które nie nadawały się do użytku było 3 na 10. Zarząd stara się kontrolować ciężarówki, co do których ma wątpliwości, ale nie jest w stanie zatrzymywać wszystkich pojazdów.
- Przejeżdżają tędy ciężarówki, które mają wiele usterek. Nie mamy jednak szansy sprawdzić wszystkich. Jeśli udałoby się nam sprawdzić wszystkie ciężarówki, to wiele z nich nie wjechałoby do Norwegii - powiedział inspektor z Zarządu, Roger Gulvik.

justis og beredskapsdepartamentet/Flickr.com
Dramatycznie
Przewodnicząca komisji transportu i logistyki w Stortinget, Linda Hofstad Helleland mówi, że sytuacja jest dramatyczna - wiele ciężarówek jeździ po Norwegii pomimo dużych usterek i nieprzystosowania do tamtejszych warunków:
- Pomimo tego, że rząd przeznacza coraz większe środki na kontrole ciężkich pojazdów, to wygląda na to, że kontrole w obecnym stanie wykrywają tylko czubek góry lodowej problemów. Takie ciężarówki to ogromne zagrożenie dla ruchu drogowego, jesteśmy zmuszeni pracować bardziej efektywnie, żeby wyłapywać tych, którzy stwarzają śmiertelne zagrożenie na norweskich drogach.

Policja ciężarowa
Jak podaje Gulvik, wielu zagranicznych kierowców nie ma pojęcia, jak dobrze zabezpieczyć ładunek. Problemy techniczne z ciężarówkami to kolejny duży problem. Hofstad Helleland dodaje, że na drogach potrzebna jest policja ciężarowa, która kontrolowałaby poczynania Zarządu Dróg, urzędu celnego i policji:
- Taka jednostka mogłaby pracować bardziej efektywnie, z nastawieniem na cel. Zarząd Dróg dostał od policji nowe, większe uprawnienia, może teraz wystawiać mandaty, i nie musi czekać z tym na pojawienie się funkcjonariuszy.

wikipedia.org
Niebezpieczne ciężarówki będą zatrzymywane
Minister transportu, Ketil Solvik-Olsen również zaangażował się w sprawę. W informacji prasowej podał, że zaobserwowano potrzebę dopasowania obecnego prawa tak, aby władze miały odpowiednie podstawy do tego, aby zatrzymywać niebezpieczne ciężarówki.
- Zaproponowaliśmy, aby Zarząd Dróg i urząd celny miały teraz możliwość zatrzymywania ciężarówek. Będzie się to mogło stać bez względu na to, czy mandat lub grzywna została zaakceptowana przez kierowcę . Będzie też opcja zatrzymania pojazdu, jako formy zabezpieczenia, jeśli kierowca musi zapłacić mandat lub grzywnę.
Źródło: nrk.no, zdjęcie frontowe: flickr.com/free photos & art
Reklama
To może Cię zainteresować
5
18-06-2014 09:33
5
0
Zgłoś