Kredyt konsumencki w Norwegii
Eff.rente 14,0%, 65 000kr. over 5 år,etablering 950kr., Totalt 89 093 kr.
Sprawdź
Podatki w Norwegii to nasza specjalność
Sprawdź
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Stała prędkość i zakaz wyprzedzania: tak wygląda norweska jazda w kolumnie Transport i komunikacja
Maja Zych 15 stycznia 2019
11:32

Stała prędkość i zakaz wyprzedzania: tak wygląda norweska jazda w kolumnie

1
Skomentuj
Kolumnie przewodzi zazwyczaj pług śnieżny, który umożliwia przejazd dla kolejnych pojazdów. Stefan.straub [CC BY-SA 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0)], from Wikimedia Commons
Zima na norweskich drogach potrafi być dużym wyzwaniem nawet dla najbardziej doświadczonych kierowców. Intensywne opady w połączeniu z silnymi porywami wiatru mogą stanowić na tyle poważne zagrożenie, że na najbardziej niebezpiecznych odcinkach wprowadza się często specjalne zasady jazdy – kierowcy mogą być zobowiązani do jazdy w kolumnie (kolonnekjøring), której prędkość dostosowuje się do przewodzącego pojazdu.
Jazdę w takim konwoju określają odrębne przepisy drogowe, które powinien znać każdy kierowca przemieszczający się samochodem po Norwegii. Obecnie kolonnekjøring obowiązuje na wielu odcinkach górskich południowej Norwegii, gdzie ogłoszono żółty stopień zagrożenia ze względu na trudne warunki pogodowe.
Reklama

Kolonnekjøring – jazda w konwoju, której przewodniczy zazwyczaj pług śnieżny. Organizuje się ją na określonych odcinkach, w szczególności na drogach górskich, podczas trudnych warunków pogodowych i ograniczonej widoczności.

Zanim wybierzesz się w góry

Każdy kierowca, który wybierze się zimą w trasę przebiegającą przez górskie odcinki, powinien przygotować się na możliwość jazdy w kolumnie. Dlatego ważne, aby zaopatrzył się w odpowiednią ilość paliwa, które pozwoli mu pokonać cały fragment drogi oraz zabrał ze sobą prowiant i ciepłe ubrania – jazda w kolumnie jest bardzo powolna, dlatego cała podróż może się znacznie wydłużyć. Warto też zabrać ze sobą podstawowe przybory, które mogą przydać się zimą, takie jak latarka czy łopata do odśnieżania oraz – na wszelki wypadek – linę holowniczą.

Jeśli osoby zarządzające jazdą w kolumnie uznają, że kierowca nie jest odpowiednio przygotowany, aby bez problemów pokonać dany odcinek, mogą odmówić mu przejazdu.

Wybierając się w góry, należy sprawdzić stan techniczny pojazdu i wyposażyć go w zimowe opony.

To musi wiedzieć kierowca

Podczas jazdy w kolumnie obowiązują restrykcyjne przepisy, których przestrzeganie ma zapewnić bezpieczeństwo wszystkim uczestnikom ruchu. Każdy samochód powinien podczas przejazdu mieć włączone światła przeciwmgielne oraz światła awaryjne. Ważne jest także poruszanie się ze stałą prędkością, którą określać będzie pojazd przewodzący kolumnie oraz utrzymywanie kontaktu wzrokowego oraz bezpiecznej odległości do samochodu z przodu.

Podczas jazdy kolumną obowiązuje absolutny zakaz wyprzedzania oraz wysiadania z pojazdu.

Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych
uauuauau
uauuauau 15-01-2019 16:44

JUZ PARE RAZY JECHALEM I MI JEDEN ZACHAMOWAL ASOBOWYM A JA Z PRZYCZEPKA STANELEM DZIEKI ZA TAKIE ATRAKCJE

1
Odpowiedz
Zgłoś komentarz

Bliżej nas