Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

  • Oslo, Oslo, Norwegia
  • Bergen, Vestland, Norwegia
  • Jessheim, Akershus, Norwegia
  • Stavanger, Rogaland, Norwegia
  • Kristiansand, Agder, Norwegia
  • Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
  • Trondheim, Trøndelag, Norwegia
  • Brønnøysund, Nordland, Norwegia
  • Mo i Rana, Nordland, Norwegia
  • Bodø, Nordland, Norwegia
  • Sandnes, Rogaland, Norwegia
  • Fredrikstad, Østfold, Norwegia
  • Drammen, Buskerud, Norwegia

1 NOK

  • Oslo, Oslo, Norwegia
  • Bergen, Vestland, Norwegia
  • Jessheim, Akershus, Norwegia
  • Stavanger, Rogaland, Norwegia
  • Kristiansand, Agder, Norwegia
  • Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
  • Trondheim, Trøndelag, Norwegia
  • Brønnøysund, Nordland, Norwegia
  • Mo i Rana, Nordland, Norwegia
  • Bodø, Nordland, Norwegia
  • Sandnes, Rogaland, Norwegia
  • Fredrikstad, Østfold, Norwegia
  • Drammen, Buskerud, Norwegia

1 NOK

Transport i komunikacja

Skandynawski przewoźnik posądzony o dyskryminację. Nie każdy kupi u niego bilet

Monika Pianowska

19 sierpnia 2018 08:00

Kopiuj link
Skandynawski przewoźnik posądzony o dyskryminację. Nie każdy kupi u niego bilet

W stworzonym jesienią zeszłego roku raporcie większość zastrzeżeń co do funkcjonowania portalu SAS dotyczyły zakupu biletów lotniczych. pixabay.com/ CC0 Creative Commons

Linie lotnicze SAS mają czas do końca miesiąca na wprowadzenie poprawek na swojej stronie internetowej, zapowiedziała 16 sierpnia Difi, Norweska Agencja Zarządzania Publicznego i e-administracji (Direktoratet for forvaltning og IKT). Jeśli nie zastosują się do ultimatum, będą płacić karę 150 tys. koron dziennie.
Wszystko w związku z opieszałością przewoźnika, który od jesieni 2017 roku nie ułatwił kupna biletów niektórym grupom konsumentów. Przeprowadzony wówczas audyt wykazał szereg błędów i złamanie kilku punktów Ustawy o równości i dyskryminacji.
Reklama

Tor przeszkód dla części pasażerów?

Przedstawiciele Difi dążą do tego, aby z usług skandynawskich linii mogli korzystać bez przeszkód wszyscy zainteresowani. Tymczasem w stworzonym jesienią zeszłego roku raporcie większość zastrzeżeń co do funkcjonowania portalu SAS Norge AS dotyczyło zakupu biletów lotniczych.

Poszkodowanymi okazały się m.in. osoby zmuszone do korzystania z narzędzi typu czytniki ekranowe, syntezatory mowy etc. w związku z ograniczoną zdolnością czytania bądź pisania. Z powodu niedopracowanych ułatwień i niezrozumiałej treści komunikatów na stronie przykładowo niedowidzący lub niezdolni do wpisania swoich danych w odpowiednie rubryki formularza wymaganego do zakupu biletu muszą korzystać z pomocy innych osób. Audytorzy uznali takie usterki za pogwałcenie niektórych zapisów Ustawy o równości i dyskryminacji.
Chociaż według planu wdrożenia poprawek przedłożonego agencji rządowej w styczniu przez same linie wszelkie błędy miały zostać naprawione do czerwca 2018, SAS nie wywiązał się z obietnicy. Kiedy po przedłużeniu terminu na zastosowanie się do wymogów z audytu 6 sierpnia strona internetowa wciąż wymagała ulepszeń, Difi straciła cierpliwość. Jeśli norweski przewoźnik nie zastosuje się do ultimatum w ciągu 10 dni roboczych od jego ogłoszenia 16 sierpnia, za karę będzie płacić 150 tys. koron dziennie. Gdyby to nie poskutkowało, z miesiąca na miesiąc grzywna ma wzrastać odpowiednio o 10 proc.
❤️ 0
😂 0
😢 0
😠 0
😮 0
Gość
Wyślij


Raport Norwegia

Twoje centrum aktualności i najnowszych wiadomości z Norwegii. Publikujemy dziesiątki informacji dziennie, abyś był zawsze na bieżąco. W jednym miejscu znajdziesz kluczowe informacje: od alertów pogodowych i sytuacji na drogach, przez doniesienia z rynku pracy, po najważniejsze wydarzenia z Oslo, Bergen, Stavanger i wszystkich regionów Norwegii.

Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok