Transport i komunikacja
Rowery dostawcze to przyszłość miejskiego transportu: Bergen idzie na pierwszy ogień
5

Rowery dostawcze będą mogły przewozić nawet 300 kilogramów towarów. pxhere.com/ CC0 Public Domain
Przedsiębiorstwo logistyczne DB Schenker we współpracy z Norweskim Zarządem Dróg i Autostrad (Statens vegvesen) chce zrewolucjonizować transport na terenach miejskich. Zamiast na tradycyjne vany i furgonetki postawi na bezemisyjne środki lokomocji – rowery elektryczne.
Ekologiczne dostawczaki będą w stanie pomieścić w naczepie towary o łącznej wadze nawet 300 kilogramów. W pierwszej kolejności mają się pojawić w Bergen, lecz w ślad za najbardziej deszczowym miejscem nad fiordami pójdą również inne duże miasta.
Furgonetka na pedały
Nowoczesne rowery będą zasilane bateriami, których moc wystarczy na przebycie ok. 80 kilometrów, dzięki czemu dostawcy nie będą zmuszeni do ładowania swoich pojazdów w czasie pracy. Wkrótce na norweskich ulicach, m.in. w Stavanger, Sandnes, Kristiansand, Drammen, Ålesund, Trondheim i Oslo, ma się ich pojawić w sumie 20.
Inicjatorzy wprowadzenia rowerowych dostawczaków w Bergen w rozmowie z dziennikiem NRK stwierdzili, że nie ma nic absurdalnego w dowożeniu nimi towarów na terenie miasta, w którym niemal ciągle pada. Na wszelki wypadek planują zapewnić kierowcom montowane dachy.
Inicjatorzy wprowadzenia rowerowych dostawczaków w Bergen w rozmowie z dziennikiem NRK stwierdzili, że nie ma nic absurdalnego w dowożeniu nimi towarów na terenie miasta, w którym niemal ciągle pada. Na wszelki wypadek planują zapewnić kierowcom montowane dachy.
Pomysł skorzystania z alternatywnych pojazdów dostawczych wiąże się ściśle z założeniami porozumienia paryskiego o globalnej ochronie klimatu i zastąpieniu tradycyjnego „spalinowego” transportu w Norwegii środkami bezemisyjnymi.
Reklama
To może Cię zainteresować
4
10-03-2018 11:27
8
0
Zgłoś
10-03-2018 10:12
11
0
Zgłoś
10-03-2018 09:45
10
0
Zgłoś
10-03-2018 09:27
12
0
Zgłoś