Dwie doby za kółkiem bez snu: Statens vegvesen chce surowszych kar dla kierowców, którzy nie uznają odpoczynku

Za niewłaściwe zarządzanie czasem pracy i snu kierowcom ciężarówek grożą kary finansowe. fotolia.com/ fot. Sergii Figurnyi/ royalty free
Jest ich mniej, bo oszukują?
Nieodpowiednio swoimi przerwami zarządzali również zagraniczni kierowcy, statystyki wskazywały na 6 proc. ciężarówek poddanych kontroli. Pracownicy Statens vegvesen podejrzewają jednak, że na stosunkowo pomyślny wynik wpłynęło w przypadku obcokrajowców manipulowanie sprzętem pomiarowym i pożyczanie kart od innych kierowców.
Maksymalny czas prowadzenia ciężarówki liczony pomiędzy odpoczynkami od prowadzenia pojazdu nie może przekraczać 9 godzin. Kierowca po 4,5 godzinach ciągłej jazdy musi zrobić sobie 45-minutową przerwę, którą może rozłożyć na 15 i 30 minut.
Niewyspany to prawie jak nietrzeźwy
W ciągu 24 godzin od momentu rozpoczęcia prowadzenia pojazdu kierowcy przysługuje dobowy odpoczynek, którego długość ma wynosić 11 nieprzerwanych godzin lub przy podziale na dwa okresy: 3 godziny i 9 godzin.

Raport Norwegia
Twoje centrum aktualności i najnowszych wiadomości z Norwegii. Publikujemy dziesiątki informacji dziennie, abyś był zawsze na bieżąco. W jednym miejscu znajdziesz kluczowe informacje: od alertów pogodowych i sytuacji na drogach, przez doniesienia z rynku pracy, po najważniejsze wydarzenia z Oslo, Bergen, Stavanger i wszystkich regionów Norwegii.