Ścieżki rowerowe, po których pojedziesz nawet zimą. Trondheim wprowadza „goły asfalt”

W Trondheim sezon rowerowy trwa cały rok. Fot. fotolia
FB: Trondheim jest pionierem nowych sposobów odśnieżania dróg. Chce zapewnić rowerzystom przejezdne trasy wolne od śniegu i lodu.
Odśnieżanie kosztuje
Sól na drogach a rdza
Władze miasta próbują przeciwdziałać temu używając jak najmniejszych ilości chlorku sodu. Trondheim to jednak jedno z niewielu miast, które do tej pory wprowadziło taki system odśnieżania dróg i jako pionier nie ma sprawdzonych wzorców, z których może korzystać.
Wolnych od śniegu dróg nie posypuje się solą, ale piaskiem i żwirem. Piasek nie jest jednak zupełnie wolny od soli – zawiera do 6 gram chlorku sodu na kilometr kwadratowy. Sól powoduje uszkodzenia elementów roweru. Jednak chroni go także przed innymi – solenie wiąże np. pył zalegający na drogach.
Ścieżki, po których można jeździć zimą

Ścieżki oznaczone na niebiesko mają nieco niższy standard – na nich dopuszczalna ilość śniegu lub lodu nie przekroczy 1 centymetra. Utrzymanie ścieżek w takim stanie nie należy jednak do najtańszych – koszt to 135 tys. koron. Przerywane niebieskie linie na mapie to wydzielone dla rowerów pasy jezdni, które miasto powinno oczyścić ze śniegu.
Źródło: miljopakken.no

Raport Norwegia
Twoje centrum aktualności i najnowszych wiadomości z Norwegii. Publikujemy dziesiątki informacji dziennie, abyś był zawsze na bieżąco. W jednym miejscu znajdziesz kluczowe informacje: od alertów pogodowych i sytuacji na drogach, przez doniesienia z rynku pracy, po najważniejsze wydarzenia z Oslo, Bergen, Stavanger i wszystkich regionów Norwegii.