Refinansiering w Norwegii
Eff.rente 14,0%, 65 000kr. over 5 år,etablering 950kr., Totalt 89 093 kr.
Sprawdź
Kredyt konsumencki w Norwegii
Eff.rente 14,0%, 65 000kr. over 5 år,etablering 950kr., Totalt 89 093 kr.
Sprawdź
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Branża autobusowa potrzebuje „świeżej krwi”. Nowe miejsca pracy dla kierowców Praca i pieniądze
Monika Pianowska 08 stycznia 2019
14:00

Branża autobusowa potrzebuje „świeżej krwi”. Nowe miejsca pracy dla kierowców

14
Skomentuj
Na przestrzeni najbliższej dekady branża autobusowa w całym kraju będzie potrzebowała nawet kilkunastu tysięcy nowych pracowników, a tylko w 2019 roku około tysiąca. wikimedia.org/ fot. Øyvind Berg/ CC BY-SA 4.0
Zgodnie z wynikami raportu zleconego Urbanet Analyze AS przez Konfederację Norweskich Przedsiębiorców (Næringslivets Hovedorganisasjon, NHO) do 2030 roku  branża autobusowa będzie musiała zatrudnić nawet 14 tys. kierowców, żeby sprostać wymogom niesionym przez rozwój transportu publicznego w kraju fiordów.
Chociaż wydawać by się mogło, że bezzałogowe środki transportu zbiorowego odeślą te tradycyjne w zapomnienie, sami przewoźnicy szacują, że w 2019 roku do objęcia znajdzie się około 1000 stanowisk. Przyczyny są przynajmniej dwie: inwestycje w alternatywę dla samochodów osobowych oraz zapotrzebowanie na następców dla „starej gwardii”.
Reklama

Tradycyjny transport kwitnie?

Po norweskich ulicach już jeżdżą autonomiczne autobusy i niektórzy mogliby się obawiać, że wkrótce wyprą zwykłe auta. Chociaż nowinki technologiczne rzeczywiście wpływają również na transport w kraju fiordów, przynajmniej na razie kierowcy nie mają jednak powodów do obaw. Wręcz przeciwnie – na przestrzeni najbliższej dekady branża autobusowa w całym kraju będzie potrzebowała nawet kilkunastu tysięcy nowych pracowników, a tylko w 2019 roku około tysiąca.
Norwegia dąży do zmniejszenia emisji spalin w miastach, zachęcając obywateli do przesiadania się z samochodów osobowych na rowery bądź właśnie do – coraz częściej ekologicznych – „zbiorkomów”, w związku z czym regularnie rozbudowuje połączenia autobusowe. Co za tym idzie, w najbliższych latach wciąż będą potrzebni kierowcy pojazdów transportu publicznego. Jak podkreśla przewoźnik Tide Buss w styczniowym komunikacie prasowym, to dobry znak również dla obcokrajowców liczących na pracę w Norwegii.
Sam szef koncernu przyznaje, że jego firma zatrudnia reprezentantów kilkudziesięciu narodowości, z czego jest dumny. Dodaje, że powód do zadowolenia stanowi coraz większy odsetek kobiet aplikujących na stanowiska kierowców autobusów, dzięki czemu norweska branża autobusowa przestaje być całkiem zdominowana przez mężczyzn.

Nie tylko ekologia

M.in. pułap wiekowy, do którego można w Norwegii wykonywać pracę kierowcy autobusu, wymienia się jako atut tej profesji – funkcję tę można pełnić do 75. roku życia. Wiek również stanowi drugą z przyczyn rosnącego zapotrzebowania na kierowców zatrudnionych  transporcie publicznym. Okazuje się bowiem, że w branży potrzeba „świeżej krwi” w związku z wysoką średnią wieku obecnych pracowników.

Pocieszający dla tych, którzy chcieliby się spełnić w roli norweskiego kierowcy, lecz nie posiadają odpowiednich kwalifikacji, może być fakt, że szkolenie w tym kierunku nie trwa szczególnie długo. Jeśli przeszkodą są dla danego kandydata finanse, zaliczenie kursu i zdobycie prawa jazdy kategorii D oraz uprawnień profesjonalnego kierowcy mogą dodatkowo ułatwić państwowe dotacje.
Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych
Andrzej Iksinski
Andrzej Iksinski 15-01-2019 11:07

Nie masz czego zalowac. TIDE w Bergen, konkretnie na Fana, to staly mobbing i dyskryminacja cudzoziemcow.

1
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
annajakub
annajakub 10-01-2019 09:20
Komentarz został usunięty ze względu na naruszenie regulaminu portalu
Zgłoś komentarz
Tomek .
Tomek . 09-01-2019 17:58

Mikmak 7 i Iza iza, a jak Wasz norweski? Tu im brakuje kierowców a tu odmawiają.. może przez język?

5
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
boj fra oszlo
boj fra oszlo 09-01-2019 15:40

mikmak7 napisał:
Mam 10 lat doświadczenia po Oslo i też nic. Moim zdaniem nie mam krwi nordyckej lub jestem za biały


...autobusem,ciezarowka?

4
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
DOROTA Wojtyczka-Koltun
DOROTA Wojtyczka-Koltun 09-01-2019 15:31

Ja dostałam pracę bez doświadczenia w Enebakk i katrakt na stałe po 4 miesiącach. W Lillestrøm jak byłam najpierw na rekrutacji nie chcieli bez doświadczenia. Ale nie żałuje że jestem w Enebakk. W Lillestrøm lipa jest

2
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
DOROTA Wojtyczka-Koltun
DOROTA Wojtyczka-Koltun 09-01-2019 14:10

W Enebakk garaż nie ma problemu z pracą. Rewelacyjna atmosfera pracy. Szefostwo naprawdę super. Dużo mamy kierowców z Oslo którzy chcieli mieć trochę spokojniejszą jazdę

Odpowiedz
Zgłoś komentarz
PolAker
PolAker 09-01-2019 09:28

***
Ta praca zarezerwowana jest nie dla Polaków

5
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
PolAker
PolAker 09-01-2019 09:27

Ta praca jest zarezerwowana jest nieodłącznym Polaków.

-1
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
mikmak7
mikmak7 09-01-2019 07:01

Mam 10 lat doświadczenia po Oslo i też nic. Moim zdaniem nie mam krwi nordyckej lub jestem za biały

12
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
high octane
high octane 09-01-2019 05:57

Niech sie wladza i reszta eko-lewakow przesiadzie na rowery.

13
Odpowiedz
Zgłoś komentarz

Bliżej nas