Polska ekspansja na norweskim rynku kolejowym: Torpol Norge zawarł roczny kontrakt na 40 milionów koron
Torpol to kolejna firma, która odniosła sukces na norweskim rynku. Fot. wikimedia.org/ CC-BY-SA-4.0/Jakub "Flyz1" Maciejewski
W czerwcu tego roku firma przyjęła zlecenie przebudowy układu torów stacji kolejowej w Hamar opiewające na 8,25 mln koron. Kontrakt, który spółka zawarła w poniedziałek z Jernbaneverket (Norweskie Koleje Państwowe), to już drugie udane zlecenie kolejowe Torpol Norge. Jak podaje jeden z portali giełdowych, zadaniem firmy będzie budowa urządzeń zabezpieczających linie Nordlandsbanen i Ofotbanen od miejscowości Steinkjer w kierunku północnym do Bjørnfjell w Północnej Norwegii. Kontrakt, który opiewa na ok. 40 mln koron, zakłada roczną współpracę z możliwością rozszerzenia na trzy lata.
Nowe perspektywy, nowe strategie
Warto zauważyć, że to, co w Polsce uchodziłoby za nieco mniejszy kontrakt, jest dużym wydarzeniem w realiach norweskich. Jak mówi nowy prezes spółki, zadania wykonywane w Norwegii mogą nieść za sobą także szansę na zlecenia w innych krajach skandynawskich. W Norwegii firma działa już od sześciu lat, może więc obserwować cały rynek skandynawski. Już w czerwcowym wywiadzie dla portalu giełdowego parkiet.pl prezes spółki zdradził, że Torpol szykuje się do złożenia oferty w przetargu na projekt budowy linii tramwajowej w Danii opiewający na ok. 200 mln euro.
Polska firma ma w Norwegii duże szanse?
Sukces Polaków jest tym bardziej znaczący, że w Norwegii do przetargu zapraszane są jedynie firmy, które spełniają szczegółowo określone przez zleceniodawcę kryteria – standardy jakościowe i sprzętowe. Przystąpienie do przetargu nie jest łatwe, nie mówiąc już o wygraniu kontraktu. Warto jednak walczyć, bo w samej Norwegii możliwości jest wiele – Norweskie Linie Kolejowe planują kolejne inwestycje o wartości ok. 170 mld koron w ramach 10-letniego planu rewitalizacji i modernizacji norweskiej infrastruktury kolejowej.
Mimo wielu prób, nam niestety nie udało się skontaktować z przedstawicielami firmy, by uzyskać ich komentarz.
Źródła: rp.pl, rynek-kolejowy.pl
To może Cię zainteresować