4

Foto: (Colourbox.com) |
Jeśli jest to konieczne, taki uczeń ma też prawo do nauki języka ojczystego i/lub dwujęzycznej nauki przedmiotów. Także w tym przypadku, dziecku przysługują zajęcia z języka ojczystego do chwili, gdy osiągnie wystarczające umiejętności w języku norweskim.
Głównym celem nauczania języka ojczystego w Norwegii jest pomoc w przyswojeniu języka norweskiego poprzez rozwijanie umiejętności w pierwszym języku. Nauka czytania i pisania w języku ojczystym jest pomocna w procesie uczenia się tego samego w obcej mowie. Inną ważną kompetencją jest zdolność rozumienia rozmaitych pojęć z poszczególnych dziedzin i przedmiotów szkolnych. Uczniowi łatwiej będzie pojąć i skojarzyć znaczenie danego wyrazu, jeśli zostanie ono wytłumaczone w języku, który umie lepiej. Tym samym obszerny zasób słownictwa w języku ojczystym toruje drogę dla nauki większego zasobu terminów w języku obcym, a to z kolei wpływa na naukę czytania.
Innym celem jest rozwijanie tożsamości bilingwalnej. Realizować się ma to zarówno przez naukę obu języków, a także przybliżenie kultury, tradycji i zwyczajów w swojej ojczyźnie oraz Norwegii. Zrozumienie różnic kulturowych i docenienie dwujęzyczności (przez samego ucznia, nauczycieli, rodziców, rówieśników i inne osoby) niesie ze sobą ogromny potencjał, który może pomóc uczniowi w podbudowaniu własnej wartości oraz zminimalizowanie możliwych trudności w nauce spowodowanych różnicami kulturowymi.
Na co kładzony jest nacisk na zajęciach języka ojczystego/dwujęzycznej nauki przedmiotów, zależy od potrzeb ucznia. Program nauczania skonstruowany jest według kompetencji i jest niezależny od wieku dziecka.
Źródło: www.morsmal.no
To może Cię zainteresować
1
16-03-2016 20:40
1
0
Zgłoś
13-03-2016 00:28
1
0
Zgłoś
15-01-2013 17:14
0
-1
Zgłoś
15-01-2013 17:09
4
0
Zgłoś