Witam, mam podobny problem z otrzymaniem zasiłku chorobowego.
Pracuję w Norwegii na podstawie kontraktu 1 etat. W styczniu tego roku przebywając na przerwie świątecznej w Polsce zachorowałem. Otrzymałem od lekarza zwolnienie L4 (14 dni) do zwolnienia dołączyłem oświadczenie własne o chorobie na specjalnym formularzu oraz wniosek o przyznanie zasiłku pieniężnego druk E-115 który otrzymałem do wypełnienia w ZUS. Następnie ZUS przesłał te dokumenty do NAV Internationale w Oslo. Mam potwierdzenie z ZUS że moje dokumenty zostały wysłane do NAV 3-03-2019.
Pod koniec kwietnia i pod koniec maja pisałem email do księgowej w firmie norweskiej gdzie nadal pracuję z zapytaniem dlaczego nie otrzymałem zasiłku chorobowego za okres zwolnienia. Odpowiedziano mi, że pracodawca wypłaci mi świadczenie chorobowe kiedy otrzyma informację z NAV a do tej pory nic nie otrzymał.
Posiadam D-number oraz zarejestrowane konto w NAV poprzez kody mini-ID. Po zalogowaniu na swoje konto na stronie NAV nie jestem nawet w stanie podjąć korespondencję z tą instytucją, ani sprawdzić jakikolwiek status swojej sprawy, ponieważ mimo zalogowania linki są oznaczone eikonką kłódki, a klikając w którykolwiek z nich otrzymuję informację, że kody mini-ID nie są wystarczająco bezpieczne i powinienem użyć kodów Bank ID lub innych bezpieczniejszych. Poszedłem więc do banku DNB gdzie zakładałem konto bankowe w Norwegii, żeby aktywowali mi Bank ID. Pani po wykonaniu gdzieś tam telefonu odpowiedziała mi że nie mogę otrzymać Bank ID ponieważ nie mam stałego numeru personalnego a jedynie D-number.
Poradźcie proszę - jak mam to przebrnąć, może to tylko zasiłek za 2 tygodnie zwolnienia ale nie chcę tego zostawić bez zakończenia. Przecież te pieniądze mi się należą. Nie mam pojęcia i nie mam jak sprawdzić dlaczego NAV nie przesłał żadnej informacji do mojego pracodawcy. Przecież za pierwsze 16 dni i tak płaci pracodawca a nie NAV. Proszę o poradę.