Witam, jestem nowy na forum, więc może ten wątek był już poruszany ale ... zaryzykuję.
Pracuję w norweskiej firmie budowlanej, która od jakiegoś czasu zaczyna coraz więcej "oszczędzać" i przerzucać koszty na pracowników. Ponieważ pracownicy " nie dbają "o narzędzia, każdy pracownik ma otwarte konto ,na które kupuje potrzebne mu do pracy narzędzia. Pracodawca dokłada do każdej godziny pracy całe 7,50 NOK , które później odlicza od długu zaciągniętego przez pracownika ( na zakup tych narzędzi) - Dotąd chyba wszystko jasne, pewnie większość z Was ma podobnie ustalenia z pracodawcą ( może tylko kwota jest inna) - Ja pracuję jako malarz/ glazurnik i otrzymałem ( od pracodawcy ) listę, na której są narzędzia, które mam posiadać a które jeśli zakupię nawet na projekt i tak obciążą mnie.
Teraz pytanie(a):
Czy materiały jednorazowego użytku ( bity, ostrza, wiertła ) powinny obciążać moje konto? Czy pracodawca może wpisać - wiadra, rączki do wałków itp? Czy są jakieś przepisy, które to regulują? Czy pracodawca może nie ponosić kosztów ( przecież za materiał płaci klient) Oczywiście pracodawca podaje ceny z podatkiem i takie dopisuje do długu pracownika
W załączeniu przesyłam zdjęcie.
P.S. Sprawa dotyczy wszystkich pracowników ( Norwegów również ), próbowaliśmy rozmawiać ,ale nic nie wskóraliśmy. Proszę o wyjaśnienie tej kwestii. Jeśli wszystko jest OK to rozumiem ,ale coś jest nie tak. Z góry dziękuję. Jarek
Pracuję w norweskiej firmie budowlanej, która od jakiegoś czasu zaczyna coraz więcej "oszczędzać" i przerzucać koszty na pracowników. Ponieważ pracownicy " nie dbają "o narzędzia, każdy pracownik ma otwarte konto ,na które kupuje potrzebne mu do pracy narzędzia. Pracodawca dokłada do każdej godziny pracy całe 7,50 NOK , które później odlicza od długu zaciągniętego przez pracownika ( na zakup tych narzędzi) - Dotąd chyba wszystko jasne, pewnie większość z Was ma podobnie ustalenia z pracodawcą ( może tylko kwota jest inna) - Ja pracuję jako malarz/ glazurnik i otrzymałem ( od pracodawcy ) listę, na której są narzędzia, które mam posiadać a które jeśli zakupię nawet na projekt i tak obciążą mnie.
Teraz pytanie(a):
Czy materiały jednorazowego użytku ( bity, ostrza, wiertła ) powinny obciążać moje konto? Czy pracodawca może wpisać - wiadra, rączki do wałków itp? Czy są jakieś przepisy, które to regulują? Czy pracodawca może nie ponosić kosztów ( przecież za materiał płaci klient) Oczywiście pracodawca podaje ceny z podatkiem i takie dopisuje do długu pracownika

W załączeniu przesyłam zdjęcie.
P.S. Sprawa dotyczy wszystkich pracowników ( Norwegów również ), próbowaliśmy rozmawiać ,ale nic nie wskóraliśmy. Proszę o wyjaśnienie tej kwestii. Jeśli wszystko jest OK to rozumiem ,ale coś jest nie tak. Z góry dziękuję. Jarek
