Hej mam na imię Marta, i tak jak wielu polaków poszukuje pracy nie tylko w Polsce, ale i za granicami kraju.
Chciałabym wraz z przyjaciółka przyjechać do Norwegii wiem, że nie ma tam cudów, ale jest na pewno lepiej niż w Polsce.
Ja właściwie to chciałabym spytać o założenie swojej firmy. W Norwegii od 3 lat mieszka nasz kolega, on obecnie nie pracuje ( zna bardzo dobrze Norweski i Angielski, ma również potrzebny numer i zameldowanie) i wpadliśmy na pomysł założenia własnej działalności tylko zastanawiamy się czy będzie lepiej jak każdy z nas, ( czyli ja, moja koleżanka i kolega) pozakładamy sobie osobne firmy, myśleliśmy o sprzątaniu ( na początek), czy lepiej będzie jak on założy firmę ( on np. remontową) na siebie i nas w niej zatrudni ( my jako osoby sprzątające). Co jest bardziej opłacalne ( chodzi o rozliczenia i różne potrzebne dokumenty) czy jak każde z nas będzie działało we własnej firmie czy jak będziemy działać wspólnie. Jak to jest z ubezpieczeniem, załatwieniem podatków no i tymi innymi papierami.
Właściwie to, od czego trzeba by zacząć, kolega jest tam na stałe, ale czy my też musimy mieć meldunek stały, ( bo wiadomo, że numer tak).
I jeszcze może inne pytanko, jak to jest w firmach sprzatającyh czy trzeba mieć swoje środki czystości i sprzęt czy korzysta się z tego, co dają zleceniodawcy?
Za wszystkie cenne uwagi i rady bardzo z góry dziękuję.
Chciałabym wraz z przyjaciółka przyjechać do Norwegii wiem, że nie ma tam cudów, ale jest na pewno lepiej niż w Polsce.
Ja właściwie to chciałabym spytać o założenie swojej firmy. W Norwegii od 3 lat mieszka nasz kolega, on obecnie nie pracuje ( zna bardzo dobrze Norweski i Angielski, ma również potrzebny numer i zameldowanie) i wpadliśmy na pomysł założenia własnej działalności tylko zastanawiamy się czy będzie lepiej jak każdy z nas, ( czyli ja, moja koleżanka i kolega) pozakładamy sobie osobne firmy, myśleliśmy o sprzątaniu ( na początek), czy lepiej będzie jak on założy firmę ( on np. remontową) na siebie i nas w niej zatrudni ( my jako osoby sprzątające). Co jest bardziej opłacalne ( chodzi o rozliczenia i różne potrzebne dokumenty) czy jak każde z nas będzie działało we własnej firmie czy jak będziemy działać wspólnie. Jak to jest z ubezpieczeniem, załatwieniem podatków no i tymi innymi papierami.
Właściwie to, od czego trzeba by zacząć, kolega jest tam na stałe, ale czy my też musimy mieć meldunek stały, ( bo wiadomo, że numer tak).
I jeszcze może inne pytanko, jak to jest w firmach sprzatającyh czy trzeba mieć swoje środki czystości i sprzęt czy korzysta się z tego, co dają zleceniodawcy?
Za wszystkie cenne uwagi i rady bardzo z góry dziękuję.