Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pomoc do wszystkich mam. - Norwegia

4 Posty
Natalia. Lewandowska
(ndlewandowska)
Wiking
Czy któraś z mam mieszkających w Norwegii może mi pomóc? Mój problem polega na tym, że od 20 tygodnia jestem pod opieką norweskiego lekarza. Dwa dni temu byłam na wizycie kontrolnej u nowego lekarza, który się zdziwił , że jeszcze nie mam położnej , którą powinnam mieć od początku ciąży. Powiedział nam gdzie powinniśmy jej szukać . Wczoraj dzwoniąc pod wskazany nr powiedziano nam, że skoro jestem pod opieką lekarza to mi położna nie potrzebna . W przypadku gdy zacznę rodzić to mam dzwonić do niego( ale przecież On nie pracuje w szpitalu). Kolejnym moim problemem do zmartwień jest to , że nie możemy załatwić żadnych papierów związanych z porodem , aktualnie widnieje tutaj jako turystka mająca tylko adres do korespondencji. Od marca mój partner czeka na przyznanie mu stałego person number. Jeżeli go nie ma , nie mogę ustalić go jako ojca (nie jesteśmy po ślubie) , tym samym nie mogę się zgłosić do NAV, oraz nie może mnie zarejestrować na policji, że jestem tutaj i wspólnie żyjemy ( tak nam mówiono, że się da) . Nie wiem do kogo mam się zgłosić , ponieważ komunikujemy się tutaj w języku angielskim, który nie jest nam aż tak doskonale znany. Gdzie mogę znaleźć polską położną , gdzie mogę szukać pomocy , żeby się tym wszystkim aż tak nie stresować ? Obecnie jestem w 33 tygodniu. Pozdrawiam wszystkie mamy i z góry dziękuję za pomoc.
Zgłoś wpis
Oceń wpis:2  
Odpowiedz   Cytuj
1557 Postów
Gct Kowalska
(Gct)
Maniak
Najlepiej to jak najszybciej wracaj do Polski, chyba ze interesuje cię zapłacenie za poród, a kwota sięga kilkudziesięciu tysięcy koron.
Jako turystce nie przysługuje ci żadna położna ani opieka medyczna, chyba ze prywatna.