Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

  • Oslo, Oslo, Norwegia
  • Bergen, Vestland, Norwegia
  • Jessheim, Akershus, Norwegia
  • Stavanger, Rogaland, Norwegia
  • Kristiansand, Agder, Norwegia
  • Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
  • Trondheim, Trøndelag, Norwegia
  • Brønnøysund, Nordland, Norwegia
  • Mo i Rana, Nordland, Norwegia
  • Bodø, Nordland, Norwegia
  • Sandnes, Rogaland, Norwegia
  • Fredrikstad, Østfold, Norwegia
  • Drammen, Buskerud, Norwegia

1 NOK

  • Oslo, Oslo, Norwegia
  • Bergen, Vestland, Norwegia
  • Jessheim, Akershus, Norwegia
  • Stavanger, Rogaland, Norwegia
  • Kristiansand, Agder, Norwegia
  • Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
  • Trondheim, Trøndelag, Norwegia
  • Brønnøysund, Nordland, Norwegia
  • Mo i Rana, Nordland, Norwegia
  • Bodø, Nordland, Norwegia
  • Sandnes, Rogaland, Norwegia
  • Fredrikstad, Østfold, Norwegia
  • Drammen, Buskerud, Norwegia

1 NOK

Gówno chłopu nie zegarek - Norwegia

Czytali temat:
(7206 niezalogowanych)
17146 Postów

(jasta102)
Maniak
bo go będzie kłonicą nakręcał
Artur Boruc w dawnych czasach miewał łysą głowę, ale za to nikt mandatu nie mógł mu wlepić. Zgoła przeciwnie wygląda sytuacja z łysymi... oponami. Za to można dostać już solidną grzywnę i to właśnie stało się udziałem bramkarza Southamptonu. Sytuacja staje się jednak komiczna w kontekście marki samochodu z łysymi oponami. Jest to bowiem Porsche.
Na wstępie polski bramkarz otrzymał 10 tysięcy funtów (ok. 50 tysięcy złotych) grzywny za jazdę z dwiema oponami o zbyt startym bieżniku oraz kolejną uszkodzoną. Angielska policja drogowa sformułowała na tej podstawie aż cztery zarzuty karne i wlepiła Borucowi aż 10 tysięcy funtów do zapłaty.
Na biednego zatem nie trafiło, ale nauczka na pewno jest. Jeżeli jeździ się już tak luksusowym samochodem jak Porsche, to warto o niego dbać, a przede wszystkim nie ryzykować własnego zdrowia i życia poprzez jazdę z łysymi oponami. Boruc jeździ modelem Panamera, pierwszą w historii limuzyną producenta ze Stuttgartu.
Zgłoś wpis
Oceń wpis:8  
Odpowiedz   Cytuj
126 Postów
to ja to ja
(thespecialone)
Stały Bywalec
jasta102 napisał:
bo go będzie kłonicą nakręcał
Artur Boruc w dawnych czasach miewał łysą głowę, ale za to nikt mandatu nie mógł mu wlepić. Zgoła przeciwnie wygląda sytuacja z łysymi... oponami. Za to można dostać już solidną grzywnę i to właśnie stało się udziałem bramkarza Southamptonu. Sytuacja staje się jednak komiczna w kontekście marki samochodu z łysymi oponami. Jest to bowiem Porsche.
Na wstępie polski bramkarz otrzymał 10 tysięcy funtów (ok. 50 tysięcy złotych) grzywny za jazdę z dwiema oponami o zbyt startym bieżniku oraz kolejną uszkodzoną. Angielska policja drogowa sformułowała na tej podstawie aż cztery zarzuty karne i wlepiła Borucowi aż 10 tysięcy funtów do zapłaty.
Na biednego zatem nie trafiło, ale nauczka na pewno jest. Jeżeli jeździ się już tak luksusowym samochodem jak Porsche, to warto o niego dbać, a przede wszystkim nie ryzykować własnego zdrowia i życia poprzez jazdę z łysymi oponami. Boruc jeździ modelem Panamera, pierwszą w historii limuzyną producenta ze Stuttgartu.


kto jak kto, ale ty nie powinienes wypowiadac sie na temat opon!
Ze dwa lata temu błyszczałes, przekonując forumowiczów do swoich racji na temat róznych opon na róznych osiach.....
z resztą jak zawsze zbłazniłes sie juz na początku
Takze przyganiał kocioł garnkowi/borucowi
Zgłoś wpis
Oceń wpis:2  
Odpowiedz   Cytuj
17146 Postów

(jasta102)
Maniak
thespecialone napisał:

Ze dwa lata temu błyszczałes, przekonując forumowiczów do swoich racji na temat róznych opon na róznych osiach.....
z resztą jak zawsze zbłazniłes sie juz na początku
Takze przyganiał kocioł garnkowi/borucowi

ten akurat wątek poświęciłem tematowi, że cham pozostanie chamem na wiek wieków amen
bo co niektórym to się wydaje, że jak by dużo zarabiał, to już by chamem przestał być
a wracając do tematu opon, to jedynie twierdziłem tam, a wręcz udowodniałem przytaczając opinie ubezpieczycieli jak i przedstawicieli koncernów oponiarskich, że
mając dwie pary opon o różnym zużyciu
zawsze zakładamy lepszą parę na oś tylną, niezależnie od napędu
co jest w całkowitej sprzeczności z mądrością polskiego chamstwa i fachowców
i ja dalej swoją tezę podtrzymuję
Zgłoś wpis
Oceń wpis:3  
Odpowiedz   Cytuj
1635 Postów
Maniak
jasta102 napisał:
[quote]thespecialone napisał:


zawsze zakładamy lepszą parę na oś tylną, niezależnie od napędu


nie czepiam sie, ale z czystej ciekawosci chcialbym sie dowiedziec dlaczego tak...nie jestem expertem w tej dziedzinie ale zawsze wydawalo mi sie ze w przypadku samochodu z napedem na przod lepiej miec lepszy bieznik z przodu...., i podobnie z tylnym napedem....zwlaszcza zima...
Zgłoś wpis
Oceń wpis:1  
Odpowiedz   Cytuj
17146 Postów

(jasta102)
Maniak
może Bóg wynagrodzi kiedyś trud tej mojej edukacji
Odp.:Kącik porad oponiarskich 2 Tygodni temu Oklaski: -388
wrzuć sobie np do google
lepsze na tył
www.oponeo.pl/artykul/lepsze-opony-na-tyl
Trzeba w tym miejscu zaznaczyć, że montowanie lepszych opon na osi napędowej ma wiele zalet: łatwiejsze ruszanie i szybsze rozpędzanie się na śliskiej nawierzchni, czy w wielu sytuacjach krótsza droga hamowania. Sęk w tym, że tak dzieje się prawie wyłącznie na prostym odcinku drogi o jednakowym stanie nawierzchni, względnie przy jeździe ze stałą prędkością i w czasie manewrowania na parkingu.
Ekspert z Goodyear radzi Nowe opony na tył!

Zupełnie inaczej kiedy musimy przyśpieszyć albo zwolnić w zakręcie, zmienić tor jazdy, wykonać nagły manewr omijania, czy utrzymać prosty kierunek na niejednakowo ośnieżonym albo zamarzniętym odcinku drogi. A przecież to właśnie w takich trudnych sytuacjach najłatwiej stracić kontrolę nad pojazdem, który wówczas zaskakująco łatwo "kręci piruety".

Ze względu na bezpieczeństwo nie ma wątpliwości – lepsze opony zakładamy na tył, niezależnie od rodzaju napędu (także w autach z napędem na cztery koła). Wiodący producenci ogumienia tacy jak Bridgestone czy Michelin już od dłuższego czasu starają się uświadomić opinię publiczną w tym jakże ważnym temacie. Podobne stanowisko mają automobilkluby, np. niemiecki ADAC. Postanowiłem sprawdzić to w bezpiecznych warunkach aby rozwiać wszelkie wątpliwoś
głupy polskie zapamiętajcie raz na zawsze
lepsze opony zawsze na tył
www.mojanorwegia.pl/forum/view/147/temat...niarskich_10,20.html
Zgłoś wpis
Oceń wpis:-3  
Odpowiedz   Cytuj
126 Postów
to ja to ja
(thespecialone)
Stały Bywalec
ni chuja nie wunagrodzi

głupi jestes i głupi umrzesz.....

Zapewniam cie,ze w praktyce ni chuja to sie nie sparwdza!
Najebałem pare mln km w swoim zyciu, przejechałem pół swiata i widziałem wiele. wiele tez doswiadczyłem na włąsnej skórze, wiec ni chuj powiadam! Nie znam nikogo poza tobą, kto sądzi podobnie i nie mowie ci na przekór, a opieram sie na własnych,ogromnych doswiadczeniach!Pewnie wiekszych jak twoje, wiec nie spinaj sie i nie produkuj niepotrzebnie>potraktuje cie jak kobiete/babe, czyli nie bede z błędu wyprowadzał, bo tak prosciej i zdrowiej
I wyjebane mam na niemieckie ADAC i polskich sprzedajnych ekspertów!
Zgłoś wpis
Oceń wpis:10  
Odpowiedz   Cytuj
4101 Postów
Yatsek :)
(Yatsek)
Maniak
jesli przednionapedowe auto z zalozenia (z czeterema nowymi oponami) jest nadsterowne to jakie bedzie supernadsterowne przy chujowych oponach na napedzanej osi??? ani nie wyciagniesz z poslizgu bo nie bedzie czym, a jak lape zaciagniesz to i tak bieznik Ci nie potrzebny bo i tak juz lecisz bokiem... chociaz, przy predkosci 50km/h w stavangerze to w sumie bez znaczenia...
Zgłoś wpis
Oceń wpis:1  
Odpowiedz   Cytuj
17146 Postów

(jasta102)
Maniak
Ze względu na bezpieczeństwo nie ma wątpliwości – lepsze opony zakładamy na tył, niezależnie od rodzaju napędu (także w autach z napędem na cztery koła). Wiodący producenci ogumienia tacy jak Bridgestone czy Michelin już od dłuższego czasu starają się uświadomić opinię publiczną w tym jakże ważnym temacie. Podobne stanowisko mają automobilkluby, np. niemiecki ADAC
życzę wam eksperci powodzenia w dalszej edukacji, ale ostrzegam, że
z kołtunerią polską w połączeniu z jej fachowością i z tym co im Maniek ze Zdziśkiem powiedzieli
to wiele nie osiągniecie
Zgłoś wpis
Oceń wpis:2  
Odpowiedz   Cytuj
17146 Postów

(jasta102)
Maniak
Yatsek napisał:
jesli przednionapedowe auto z zalozenia (z czeterema nowymi oponami) jest nadsterowne to jakie bedzie supernadsterowne przy chujowych oponach na napedzanej osi??? ani nie wyciagniesz z poslizgu bo nie bedzie czym, a jak lape zaciagniesz to i tak bieznik Ci nie potrzebny bo i tak juz lecisz bokiem... chociaz, przy predkosci 50km/h w stavangerze to w sumie bez znaczenia...
a co ci tłumaczyć
taki chociażby magazyn MOTOR
Obecnie obowiązująca i lansowana przez producentów tendencja nakazuje montować lepsze ogumienie na tylnej osi.

Może wydawać się to nonsensem w przypadku samochodu z przednim napędem, ale uzasadnieniem są względy bezpieczeństwa. Montując lepsze opony na tylną oś zwiększa się stabilność auta w zakręcie i zmniejsza tendencję do zarzucania tyłu. Dzięki temu spada ryzyko niebezpiecznego uderzenia bokiem w przeszkodę (z boku pojazdu strefa zgniotu ma kilkanaście centymetrów, a z przodu ponad metr).
Gdy lepsze opony są zamontowane z przodu, to samochód wprawdzie lepiej pokonuje wodę i lepiej przyspiesza, ale staje się bardzo "nerwowy" w trakcie hamowania, szczególnie na zakręcie.

Tymczasem statystyczny kierowca zwykle nie potrafi sobie poradzić z poślizgiem nadsterownym, gdzie auto zarzuca tyłem przy dużej prędkości.

Uwaga! Zalecenie dotyczące montowania lepszych opon na tylną oś odnosi się zarówno do aut przednionapędowych, jak i tylnonapędowych.


Czytaj więcej na motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpie...p;utm_campaign=other
Zgłoś wpis
Oceń wpis:-3  
Odpowiedz   Cytuj
5815 Postów
pati muzia
(patim)
Maniak
przeciez udowadnial ze jezdzi tylko na wielosezonowkach a opon zimowych nie uznaje
to i na tylna zaklada lepsze
Zgłoś wpis
Oceń wpis:2  
Odpowiedz   Cytuj


Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok