Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

  • Oslo, Oslo, Norwegia
  • Bergen, Vestland, Norwegia
  • Jessheim, Akershus, Norwegia
  • Stavanger, Rogaland, Norwegia
  • Kristiansand, Agder, Norwegia
  • Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
  • Trondheim, Trøndelag, Norwegia
  • Brønnøysund, Nordland, Norwegia
  • Mo i Rana, Nordland, Norwegia
  • Bodø, Nordland, Norwegia
  • Sandnes, Rogaland, Norwegia
  • Fredrikstad, Østfold, Norwegia
  • Drammen, Buskerud, Norwegia

1 NOK

  • Oslo, Oslo, Norwegia
  • Bergen, Vestland, Norwegia
  • Jessheim, Akershus, Norwegia
  • Stavanger, Rogaland, Norwegia
  • Kristiansand, Agder, Norwegia
  • Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
  • Trondheim, Trøndelag, Norwegia
  • Brønnøysund, Nordland, Norwegia
  • Mo i Rana, Nordland, Norwegia
  • Bodø, Nordland, Norwegia
  • Sandnes, Rogaland, Norwegia
  • Fredrikstad, Østfold, Norwegia
  • Drammen, Buskerud, Norwegia

1 NOK

Finanse i kredyty

Czy Norwegowie przestaną chodzić do banków?

marta.domzalska@mojanorwegia.pl

16 kwietnia 2014 22:12

Kopiuj link
Czy Norwegowie przestaną chodzić do banków?

Na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat, Norwegowie coraz rzadziej odwiedzali placówki bankowe.

W ciągu ostatnich dziesięciu lat liczba osób odwiedzających banki spadła z 24 do 6 procent. Jest to wynik badania przeprowadzonego przez Dagligbank na zlecenie Finans Norge.

Liczby dotyczą tylko osób, które korzystały z banków wyłącznie poprzez odwiedzanie placówek. Nie ma tu mowy o tych, którzy korzystali także z bankowości internetowej.

DnB

flickr.com ; foto: Jakob Breivik Grimstveit

Ponad połowa osób, które chodzą do banków, twierdzi, że zdarza im się to rzadziej niż raz na sześć miesięcy. Tylko 13 procent zapytanych stwierdza, że bywa w swoim banku co miesiąc lub częściej.

Norwegowie chodzą do banków głównie w celu otrzymania porady dotyczącej finansów lub po to, by wziąć kredyt. 250 tysięcy klientów deklaruje, że nie odwiedza głównej siedziby banku, ponieważ wystarczy im wizyta w najbliższej filii. Prawie tyle samo osób zapewnia, że w pełni wystarcza im bankowość internetowa.

logowanie

- Niektóre banki specjalizują się w obsłudze klientów, którzy korzystają głównie z bankowości internetowej. Inne natomiast koncentrują się na bezpośredniej obsłudze klienta. Dla klientów ważny jest oczywiście koszt usług, ale dużą wagę przykładają również do jakości usług i doradztwa - powiedziała Ann Håkonsen z Finans Norge.

Większość norweskich obywateli nie ogranicza się do jednego rodzaju bankowości. 72 procent osób korzysta zarówno z bankowości internetowej, jak i chodzi do banku.

- Większość klientów korzysta z tak zwanej bankowej mieszanki. Oznacza to, że Norwegowie są zwolennikami bankowości internetowej i mobilnej, a banki odwiedzają zazwyczaj wtedy, gdy podejmują ważne decyzje finansowe - mówi Håkonsen.


Źródła: klartale.no / fno.no / wikipedia.org

Zdjęcie slajderowe: wikipedia.org


0
0
0
0
0
Gość
Wyślij


Raport Norwegia

Twoje centrum aktualności i najnowszych wiadomości z Norwegii. Publikujemy dziesiątki informacji dziennie, abyś był zawsze na bieżąco. W jednym miejscu znajdziesz kluczowe informacje: od alertów pogodowych i sytuacji na drogach, przez doniesienia z rynku pracy, po najważniejsze wydarzenia z Oslo, Bergen, Stavanger i wszystkich regionów Norwegii.

Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok