Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

  • Oslo, Oslo, Norwegia
  • Bergen, Vestland, Norwegia
  • Jessheim, Akershus, Norwegia
  • Stavanger, Rogaland, Norwegia
  • Kristiansand, Agder, Norwegia
  • Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
  • Trondheim, Trøndelag, Norwegia
  • Brønnøysund, Nordland, Norwegia
  • Mo i Rana, Nordland, Norwegia
  • Bodø, Nordland, Norwegia
  • Sandnes, Rogaland, Norwegia
  • Fredrikstad, Østfold, Norwegia
  • Drammen, Buskerud, Norwegia

1 NOK

  • Oslo, Oslo, Norwegia
  • Bergen, Vestland, Norwegia
  • Jessheim, Akershus, Norwegia
  • Stavanger, Rogaland, Norwegia
  • Kristiansand, Agder, Norwegia
  • Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
  • Trondheim, Trøndelag, Norwegia
  • Brønnøysund, Nordland, Norwegia
  • Mo i Rana, Nordland, Norwegia
  • Bodø, Nordland, Norwegia
  • Sandnes, Rogaland, Norwegia
  • Fredrikstad, Østfold, Norwegia
  • Drammen, Buskerud, Norwegia

1 NOK

Norwegian będzie latał za ocean


Foto: Olav Stendal/Norwegian
„Skandynawskie Linie Lotnicze (SAS)” były dominującymi w Norwegii przez dziesięciolecia, ale przez ostatnich kilka lat, poważnie się to zmieniło. Teraz„Norwegian Air Shuttle” przejmuje dowodzenie. Ma być większy, nie tylko na rynku krajowym, ale także na arenie międzynarodowej.

Niedawne badanie przeprowadzone zarząd lotnictwa cywilnego „Avinor” pokazują, że SAS stracił udziały na rynku norweskim w ciągu ostatnich dwóch lat.   W 2007 r. SAS  przewiózł 61 procent pasażerów, na rejsach krajowych w Norwegii. Dziś wynosi to tylko 49 procent rynku.

Straty SAS przejął Norwegian, którego udziały w sektorze norweskim wzrosły do 45 procent. Reszta rynku to mniejsi przewoźnicy np: Widore.

Norwegian, który posiada już loty do miast prawie w całej Europie, kilka do Azji Środkowej i Afryki Północnej.Teraz planuje wprowadzić połączenia dalekiego zasięgu. Związku z tym zamierza nabyć, aż 15 długodystansowych samolotów.

Dyrektor zarządzający w Norwegian Air Shuttle Bjørn Kjos uważa, że pierwsze długodystansowe loty do Azji i USA, powinny się odbyć na początku wakacji w przyszłym roku.

Norwegian Air Shuttle obecnie jest w posiadaniu 51 samolotów. Obsługuje ponad 200 tras w 90 miejscach.

Ewentualne loty do Azji i USA, mogą spowodować silną konkurencję dla SAS i innych dużych międzynarodowych przewoźników jak Finnair, który skierował swoje loty na rynek Azji. Po wprowadzeniu nowych połączeń z Oslo do Azji  przewoźnik odniósł 28-procentowy wzrost w ruchu.

Icelandair i Continental, to kolejne linie z usługami transatlantyckimi, które mogą być wyparte przez Norwegian Air Shuttle. Continental pozostał, jedynym z niewielu, który prowadzi stałe loty z Oslo do USA.

(MN)

❤️ 0
😂 0
😢 0
😠 0
😮 0
Gość
Wyślij


Raport Norwegia

Twoje centrum aktualności i najnowszych wiadomości z Norwegii. Publikujemy dziesiątki informacji dziennie, abyś był zawsze na bieżąco. W jednym miejscu znajdziesz kluczowe informacje: od alertów pogodowych i sytuacji na drogach, przez doniesienia z rynku pracy, po najważniejsze wydarzenia z Oslo, Bergen, Stavanger i wszystkich regionów Norwegii.

Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok