Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

  • Oslo, Oslo, Norwegia
  • Bergen, Vestland, Norwegia
  • Jessheim, Akershus, Norwegia
  • Stavanger, Rogaland, Norwegia
  • Kristiansand, Agder, Norwegia
  • Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
  • Trondheim, Trøndelag, Norwegia
  • Brønnøysund, Nordland, Norwegia
  • Mo i Rana, Nordland, Norwegia
  • Bodø, Nordland, Norwegia
  • Sandnes, Rogaland, Norwegia
  • Fredrikstad, Østfold, Norwegia
  • Drammen, Buskerud, Norwegia

1 NOK

  • Oslo, Oslo, Norwegia
  • Bergen, Vestland, Norwegia
  • Jessheim, Akershus, Norwegia
  • Stavanger, Rogaland, Norwegia
  • Kristiansand, Agder, Norwegia
  • Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
  • Trondheim, Trøndelag, Norwegia
  • Brønnøysund, Nordland, Norwegia
  • Mo i Rana, Nordland, Norwegia
  • Bodø, Nordland, Norwegia
  • Sandnes, Rogaland, Norwegia
  • Fredrikstad, Østfold, Norwegia
  • Drammen, Buskerud, Norwegia

1 NOK

Norwegia najwolniejszym krajem Europy

Statystycznie na drogach łączących największe miasta kraju samochody w Norwegii rozwijają najniższe prędkości na kontynencie. Jeszcze do niedawna Norwegia zajmowała pod tym względem drugie miejsce, ale w zeszłym roku na drogach wyprzedziła ją Albania.

Średnia prędkość z jaką poruszają się samochody na głównych trasach Norwegii spadła w 2009 z 67,9 do 65 km/h. Tymczasem w Albanii, jednym z najbiedniejszych państw Europy, prędkość wzrosła o prawie 4 km/h i wynosi teraz 68,1 km/h.

Średnie prędkości na drogach łączących główne miasta mierzone były w 12 państwach. Norwegia jest wolniejsza od najszybszego z nich o 43 kilometry. Erik Hauer z Vegdirektoratet mówi, że przy pomiarach trzeba wziąć też pod uwagę ukształtowanie geograficzne. Norwegia jest rozciągniętym krajem z małą liczbą ludności, górami i fiordami - mówił - nie opłaca się budować czteropasmowych dróg ekspresowych przez fiordy, tam gdzie jeździć po nich będzie niewiele osób.

Dodatkowym czynnikiem zwalniającym ruch na drogach Norwegii jest długa zima, podczas której dozwolona prędkość na niektórych trasach jest obniżana z 80 do 70 km/h. Erik Hauer, podobnie jak inni specjaliści w tej dziedzinie, podkreśla, że lepiej mieć wolniejsze i gorsze drogi, które będą bezpieczne. To się Norwegii widocznie udaje, ponieważ jest krajem o jednym z wyższych współczynników bezpieczeństwa na drogach.

Źródło :Aftenposten.no


❤️ 0
😂 0
😢 0
😠 0
😮 0
Gość
Wyślij


Raport Norwegia

Twoje centrum aktualności i najnowszych wiadomości z Norwegii. Publikujemy dziesiątki informacji dziennie, abyś był zawsze na bieżąco. W jednym miejscu znajdziesz kluczowe informacje: od alertów pogodowych i sytuacji na drogach, przez doniesienia z rynku pracy, po najważniejsze wydarzenia z Oslo, Bergen, Stavanger i wszystkich regionów Norwegii.

Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok