Czytelnia
Norwegia i Morze Północne mniej atrakcyjne dla inwestorów

Tak pokazuje nowy raport DNV. Organizacja Norsk olje og gass nie zgadza się.
Morze Północne i Norwegia stały się mniej atrakcyjne jako miejsca do inwestycji w 2014 roku, według raportu DNV GL, który jest doradcą technicznym w przemyśle gazowo-naftowym.
Europa wypadła gorzej
Według badań Wielka Brytania i Norwegia spadły z czwartego miejsca, które wspólnie zajmowały w 2012 roku, na siódme i dziewiąte miejsce w 2014 roku.
Jednocześnie Chiny, Malezja i Kanada ruszyły do przodu, podczas gdy USA, Brazylia i Australia zajmują nadal najlepsze miejsca.
Dokładne badania
Dane pochodzą z raportu «Challenging Climates: Utsiktene for olje-og gassindustrien i 2014» („Wymagający klimat: prognozy dla przemysłu gazowo-naftowego w 2014 roku"), który został wykonany w imieniu DNV GL.
- Raport pokazuje, jak będzie wyglądał przemysł w nadchodzącym roku i bazuje na badaniach od ponad 430 techników z branży i dogłębnych wywiadach z ponad dwudziestoma kierownikami.

Norsk olje og gass/flickr.com
Dane trudne do przyjęcia...
Szef informacji organizacji Norsk olje og gass (Norweska Ropa i Gaz), Eli Ane Nedreskår, mówi, że nie za bardzo wierzy w to, że Norwegia staje się mniej atrakcyjna.
- Mamy rekordowo dużo inwestycji trzeci rok z rzędu - twierdzi.
Nedreskår wskazuje raczej na to, że rynek pracy wygląda teraz inaczej niż parę lat temu.
- Rynek pracy nie jest tak „ciasny" jak w ostatnich latach. To logiczne, ponieważ zatrudniono wiele osób, na przykład do projektów. Sporo projektów przeszło z fazy planowania do wykonania i wtedy nie ma aż takiego zapotrzebowania na ludzi. W dodatku parę projektów budowlanych wykonywanych jest w Azji. Generalnie, możemy powiedzieć, że zatrudniono wielu i zbudowano pewną „bazę" pracowników - mówi Nedreskår.
Eli Ane Nedreskår uważa, że pracodawcy w branży narzekają na dostępność kompententnego personelu.
Dodaje, że Norwegowie są dobrze wykształceni i posiadają wysokie kompetencje.

Norsk olje og gass/flickr.com
Źródło: tu.no
Zdjęcie frontowe: wikipedia.org
Reklama

To może Cię zainteresować